Στην απαράδεκτη επίθεση του Χριστόφορου Βερναρδάκη κατά της Νίκης Κεραμέως, στην εμπρηστική επίθεση στο Real Group και στο νομοσχέδιο για την Παιδεία αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο Πρωθυπουργός μίλησε στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».
Ο Κυριάκος ξεκίνησε την ομιλία του με αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε το πρωί ο όμιλος Real Group: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» είπε.
«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».
«Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία και με αυτό το νομοσχέδιο, το 8ο κατά σειρά του υπουργείου Παιδείας, ολοκληρώνεται» συνέχισε ο πρωθυπουργός. «Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στην δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Νοιάζομαι για τους νέους, δεν είναι να τους χαϊδεύω τα αυτιά και να τους στρέφω σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή».
Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε.
«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του, ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, είπε πως «θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση. Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα», είπε ο πρωθυπουργός, κατά την παρέμβαση του στη Βουλή για το νομοσχέδιο για ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
«Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή. «Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα».
«Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», συνέχισε ο πρωθυπουργός, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό» τόνισε για να συμπληρώσει πως «Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».
Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα».
«Η βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Σημεία της ομιλίας του Πρωθυπουργού:
Ακόμα κατοχυρώνονται 2 καινοτομίες: οι σπουδές κατεύθυνσης, τα προγράμματα εφαρμοσμένων σπουδών και τεχνολογίας. Δύο εκπαιδευτικές γέφυρες προς το επάγγελμα που θα επιλέξει ο κάθε πτυχιούχος.
Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο με αυτές τις αλλαγές μπαίνει σε μια ακαδημαϊκή παγκόσμια τροχιά . Θέτει οριζόντια τα εργαστήρια και βιβλιοθήκες σε όλους. Ανοίγει πόρτες του για διεθνείς συνεργασίες.
Οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν ως 4ετή παράταση της σχολικής τους διαδρομής. Σίγουρα δεν πρέπει να βλέπουν τα ΑΕΙ ως μηχανή πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Να έχουν επιστημονικές και βιωματικές εμπειρίες εντός και εκτός πανεπιστημίων.
Οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν ως 4ετή παράταση της σχολικής τους διαδρομής. Σίγουρα δεν πρέπει να βλέπουν τα ΑΕΙ ως μηχανή πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Να έχουν επιστημονικές και βιωματικές εμπειρίες εντός και εκτός πανεπιστημίων. Μια ακόμα τομή εξίσου σημαντική. Τα νέα προπτυχιακά προγράμματα θα ιδρύονται απ τα ίδια τα πανεπιστήμια. Υστέρα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την ακαδημαϊκή δράση από την επιρροή της εκτελεστικής εξουσίας Μεταπτυχιακά θα συστήνονται με απλή απόφαση της Συγκλήτου χωρίς παρέμβαση του Υπουργείου. Και τα πανεπιστήμια θα ορίζουν τυχόν δίδακτρα, τους διδάσκοντες και συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια. Το τελικό στάδιο σπουδών εισάγεται ο θεσμός βιομηχανικών διδακτορικών.
Ο υποψήφιος διδάκτορας θα μπορεί να συμπράττει σύμβαση με πανεπιστήμιο και μια βιομηχανία. Θα αμείβεται κανονικά εκμεταλλευόμενος τις δομές και των δύο. Συνολικότερο το κέρδος καθώς η βιομηχανία και οικονομία θα πυροδοτείται από έρευνα και γνώση. Το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτήσει τα βιομηχανικά διδακτορικά. Αναμένω με ενδιαφέρον πως θα τοποθετηθείτε όλοι στην κατ άρθρων ψηφοφορία. Εύκολοι οι γενικόλογοι αφορισμοί. Όμως θα κληθείτε να απαντήσετε αν συμφωνείται ή διαφωνείται με τις διατάξεις που σας ανέφερα. Μην βρεθούμε να διαπιστώνουμε ότι ενώ υψώνετε τους τόνους καταψηφίζοντας επί της αρχής την ίδια ώρα να ψηφίζεται θετικά πάνω απ τις μισές διατάξεις; Να πέσουν επιτέλους οι μάσκες της υποκρισίας.
Ο άλλοτε μεγάλος απών το Δημόσιο Πανεπιστήμιο επιστρέφει για να εκπληρώσει 2πλο καθήκον του: να μορφώσει τους νέους Έλληνες αλλά και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα Ακόμα μια γέφυρα μεταξύ μόρφωσης και εργασίας είναι η αναβάθμιση πρακτικής άσκησης που παύει να είναι απαξιωμένο στάδιο. Θα συνοδεύεται από υποχρεωτική ασφάλιση και καταβολή αποζημίωσης. Θα είναι προσομοίωση της επόμενης ημέρας. Αλλάζουν όλα όπως και η διοίκηση των ΑΕΙ. Με πρώτο ο τρόπος επιλογής ώστε να σταματήσουν φαινόμενα οικογενειοκρατίας. Αδιάβλητη διαδικασία ώστε οι καθηγητές μας να αποτελούν ζωντανά παραδείγματα για φοιτητές μας. Αρκετά υπέφεραν τα πανεπιστήμια μας από εξατομικευμένες προκηρύξεις. Οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά με την συμμετοχή και καθηγητών από άλλα πανεπιστήμια. Κάθε ΑΕΙ ετήσιο σχέδιο προσλήψεων ώστε να μην προκηρύσσονται αυθαίρετα οι θέσεις.
Παράλληλα απλουστεύονται οι μετακινήσεις καθηγητών για ερευνητικά προγράμματα και εξορθολογίζεται το καθεστώς παράλληλης απασχόλησής του σε πανεπιστήμια εξωτερικού.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική παραγωγή τμημάτων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει. Τμήματα που σχεδιάστηκαν στα χαρτιά, χωρίς πρόγραμμα και πόρους. Το ακυρώσαμε όπως ακυρώσαμε και την δημιουργία 4ης νομικής σχολής. Η πολιτική μας αποκτά κανόνες. Το σχέδιο νόμου ορίζει το πως θα ιδρύονται συγχωνεύονται ή καταργούνται νέα τμήματα. Ο νέος χάρτης ακαδημαϊκός πιο ορθολογικός. Ο χάρτης θα είναι δυναμικός και εξωστρεφής καθώς τα ΑΕΙ θα μπορούν να δημιουργούν παραρτήματα στο εξωτερικό
Η λειτουργία των πανεπιστημίων ως μοχλοί κοινωνικής κινητικότητας ήταν μια από τις δεσμεύσεις μας. Σήμερα το σύνολο των δράσεων μας γι αυτό το σκοπό ολοκληρώνεται. Το 8ο νομοθέτημα του Υπ Παιδείας συμπληρώνει το τόξο αλλαγών που είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά. Από την διετή προσχολική αγωγή, στα σύγχρονα σχολεία και τις 16.000 προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία που τυγχάνουν θετικής ανταπόκρισης από την κοινωνία και την εξειδικευμένη γνώση και σήμερα η προσπάθεια να οικοδομήσουμε σύγχρονα πανεπιστήμια.
Οι προτεραιότητες μας παραμένουν αδιαπραγμάτευτες. Πρόσβαση σε αναβαθμισμένη γνώση για όλα τα ελληνόπουλα. Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω αλλά οι ίδιες δυνατότητες σε όλους τους ανθρώπους. Νοιάζομαι για τους νέους δεν σημαίνει ότι τους χαϊδεύω τα αφτιά για να τους στρέψω σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο. Νοιάζομαι σημαίνει να οπλίζω τα μυαλά και τις δυνατότητες των νέων για να αρπάξουν τα ευκαιρίες του αύριο με βάση τις πραγματικές ανάγκες. Σε διαφορετική περίπτωση οι ψεύτικες υποσχέσεις διαμορφώνουν ψεύτικο μέλλον. Διευρύνουμε την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου ανοίγοντας δράσεις του στο διεθνές πεδίο.
Αυτές τις ρυθμίσεις τις κατήρτισε το Υπ Παιδείας όμως πιστεύω ότι τις έχει επιβάλλει η κοινωνία. Τις δικές της απαιτήσεις μεταφράσαμε σε άρθρα. Η απήχηση των περισσότερων άρθρων υπερβαίνει τα κομματικά όρια. Με μακρά διαβούλευση με πανεπιστημιακή κοινότητα στηρίζει τον κεντρικό πυρήνα του νομοσχεδίου. Και στην κοινή γνώμη όλες οι έρευνες καταδεικνύουν σχεδόν καθολική αποδοχή. Σε σχετική έρευνα ακόμα και ψηφοφόροι της αντιπολίτευσης χαιρετούν καινοτομίες που εισάγουμε. 3 στους 4 οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούν με εσωτερικό Εράσμους. 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία την κατάλληλη στιγμή και η αξ αντιπολίτευση ας ακούσει τις φωνές των φίλων της
Θα ήθελα να ξεχωρίσω την ευελιξία των προγραμμάτων που καταργούν τα πανεπιστημιακά στεγανά. Συμπράξεις: Δύο τμήματα ιστορίας και ανθρωπολογίας για παράδειγμα θα μπορούν να συμπράττουν και να δίνουν πτυχίο ιστορίας και ανθρωπολογίας. Το Μετσόβιο Πολυτεχνείο συνεργάζεται ήδη με το Κολούμπια.
Τον ίδιο στόχο υπηρετεί και το εσωτερικό Erasmus που θα διαρκεί ένα εξάμηνο και οι ανταλλαγές φοιτητών θα μπορούν να γίνονται και σε τμήματα με μη συναφές αντικείμενο.
«Η φοίτηση δεν είναι μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας»
«Μια κοπέλα 18 χρονών από την Αθήνα περνά στο τμήμα Ηλεκτρολόγων μηχανικών Ξάνθης. Εκεί μαθαίνει ότι το πανεπιστήμιο έχει κοινό πρόγραμμα με τμήμα παραγωγής και διοίκησης. Στο 3ο ‘ετος γράφεται εσωτερικό Erasmus και παρακολουθεί μαθήματα στο ΑΕΙ Κέρκυρας. Επιστρέφει και παίρνει πτυχίο της. Το πανεπιστήμιο της συνεργάζεται με γαλλικό ΑΕΙ και αποφασίζει να συνεχίσει μεταπτυχιακό Παρίσι. Και μετά 3ετές διδακτορικό και μισθοδοτείται. Καταθέτει το βιογραφικό της και στα 26 χρόνια προσλαμβάνεται σε επιχείρηση Ελλάδα γιατί είναι περιζήτητο στέλεχος.
Σας διηγήθηκα παράδειγμα μιας ιστορίας που δεν έχει συμβεί ακόμα όμως το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα φιλοδοξεί να το κάνει εικόνα τα επόμενα χρόνια. Και στην θέση της κοπέλας να είναι χιλιάδες νέοι που θα απολαμβάνουν τις υπηρεσίες των νέων πανεπιστημίων, των νέων οριζόντων. Απόκτηση γνώσης και βελτίωση πιθανότητας καλής επαγγελματικής αποκατάστασης σε αρμονία με ανάγκες αγοράς.
Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στο ρ/φ σταθμό Real. Η πολιτεία θα κάνει ότι χρειαστεί για να εντοπίσει τους δράστες και να λογοδοτήσουν στην δικαιοσύνη. Η ελευθερία του τύπου στην πατρίδα μας ούτε φιμώνεται ούτε περιορίζεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες
Η συζήτηση στη Βουλή ξεκίνησε με σύγκρουση
Νωρίτερα, η κυρία Κεραμέως απαντώντας στις ενστάσεις, ανέφερε για το αυτοδιοίκητο: «Τα ΑΕΙ αποφασίζουν για τις δικές τους αποφάσεις με τα δικά τους όργανα. Το ποια θα είναι αυτά τα όργανα το αποφασίζει ο νομοθέτης, η Βουλή. Η θέσπιση κανόνων για ζητήματα οργάνωσης των πανεπιστημίων που περιλαμβάνει και τον τρόπο συγκρότησης των οργάνων ανήκει στην αρμοδιότητα της νομοθετικής εξουσίας. Ο νομοθέτης δεν δεσμεύεται καν ούτε υποχρεούται να ακολουθήσει συγκεκριμένο πρότυπο, διαθέτει όμως ευρύτατα περιθώρια εξουσίας για να οργανώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων».
Δείτε live την συζήτηση στη Βουλή:
Σχετικά με την ανάδειξη των πρυτάνεων είπε: «Ο πρύτανης προκύπτει ως ένας εκ των 6 εσωτερικών μελών του συμβουλίου που έχουν εκλεγεί από την βάση, δηλαδή από όλα τα μέλη ΔΕΠ. Τα εκλεγμένα μέλη του συμβουλίου εκλέγουν στην συνέχεια τον πρύτανη» ενώ διευκρίνισε προς την αντιπολίτευση πως ο εκτελεστικός διευθυντής είναι μετακλητός διοικητικός υπάλληλος που επιλέγεται από την εκάστοτε διοίκηση.
Τέλος, για το συμβούλιο εξωτερικών μελών εξήγησε πως «το Συμβούλιο αποτελείται από 11 μέλη. Τα 6 εκλέγονται από την βάση και στην συνέχεια οι εκλεγμένοι επιλέγουν τα 5 εξωτερικά μέλη. Τα εξωτερικά μέλη αντλούν τη νομιμοποίησή τους από τα εκλεγμένα μέλη» ενώ για την χρηματοδότηση σημείωσε «Το νομοσχέδιο δεν έχει ούτε μισή διάταξη που να επηρεάζει την υποχρέωση του κράτους για χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Η κυβέρνησή μας αύξησε για πρώτη φορά μετά αρκετά χρόνια την χρηματοδότηση κατά 14%. Το νομοσχέδιο δίνει επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία και αυτό δεν γίνεται για πρώτη φορά».
Νωρίτερα, ο κ. Νίκος Φίλης εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε την έκθεση του επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής υποστηρίζοντας πως οι παρατηρήσεις κάνουν «κομμάτια και θρύψαλα» το νομοσχέδιο. Για «φαλκίδευση» του αυτοδιοίκητου μίλησε η κα Σοφία Σακοράφα (ΜεΡΑ25) ενώ ο κ. Θανάσης Παφίλης (ΚΚΕ) προχώρησε σε γενικότερες παρατηρήσεις σημειώνοντας πως η εκ του Συντάγματος υποχρέωση του κράτους για παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας αποτελεί «ανέκδοτο» καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται για την εκπαίδευση των παιδιών.
Την έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής επικαλέστηκε και η κα Νάντια Γιαννακοπούλου για να υποστηρίξει την ένσταση αντισυνταγματικότητας.
Από την άλλη πλευρά ο κ. Κώστας Καραγκούνης ανέφερε ότι οι ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορούν την συνταγματικότητα του νομοσχεδίου αλλά την ουσία των προωθούμενων διατάξεων σημειώνοντας «Σας χαλάει την πολιτική σας σούπα, διότι δε θέλετε τα Πανεπιστήμια να λειτουργούν ελεύθερα, απρόσκοπτα και ανταγωνιστικά, όπως το Σύνταγμα ορίζει, αλλά τα θέλετε εξαρτώμενα, καθηλωμένα και με πολιτικές εξαρτήσεις».
Να σημειωθεί ότι η ένσταση της αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία ενώ πηγές της ΝΔ σχολίασαν σχετικά πως «Επεσε στο κενό η προσπάθεια αιφνιδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας. Η ένσταση αντισυνταγματικότητας αποκρούστηκε άμεσα από τη ΝΔ ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Π. Σκουρλέτης σήκωσε λευκή πετσέτα καθώς δεν απάντησε».
Δείτε ολόκληρη την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή: