Ολοκληρώθηκε στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ η ηλεκτρονική αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το προς ανάθεση έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατ. ευρώ. Η συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία ήταν μεγάλη, καθώς στη λίστα των υποψηφίων οικονομικών φορέων, περιλαμβάνονται σημαντικές εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, φακέλους οικονομικών προσφορών για το έργο αυτό υπέβαλαν πέντε εταιρείες: Άβαξ Α.Ε., ΤΕΡΝΑ Α.Ε., Άκτωρ Α.Τ.Ε., Ένωση Οικονομικών Φορέων «Δομική Κρήτης Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. και Μυτιληναίος Α.Τ.Ε.
Σύμφωνα με τον πίνακα συμμετεχόντων, οι φορείς προσέφεραν τα ακόλουθα ποσοστά έκπτωσης:
- ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Τουριστική Τεχνική και Ναυτιλιακή Εταιρεία (27,63%)
- Άκτωρ Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία (17,80%)
- Μυτιληναίος Τεχνικών Κατασκευών ΑΤΕ (17,14%)
- Ένωση Οικονομικών Φορέων «Δομική Κρήτης Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. (7,21%)
- ΑΒΑΞ Α.Ε. (5 %)
Η εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. έδωσε τη μεγαλύτερη μέση τεκμαρτή έκπτωση 27,63%.
Το έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.
Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο των γειτονικών χωρών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε:
Η «Νέα Σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες – Νέα Καρβάλη» έχει στρατηγική σημασία για όλη τη Βόρεια Ελλάδα, γιατί θα συνδέσει τον σιδηρόδρομο με το εμπορευματικό λιμάνι της Καβάλας.
Για την υλοποίηση του έργου εξασφαλίστηκε σημαντική κοινοτική χρηματοδότηση, καθώς προβλέπεται να επιτρέψει τη λειτουργία εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων (Διάδρομος ΒΒΑ – Baltic, Black, Aegean Seas και πρωτοβουλία 3Seas – Baltic, Black, Adriatic, με την επέκταση προς το Αιγαίο).
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζει την προσπάθεια για την αναδιάταξη, αλλά και την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, έχοντας εξασφαλίσει κοινοτικούς πόρους, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κατασκευή μεγάλων σιδηροδρομικών έργων».
Ο διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός, αμέσως μετά την ηλεκτρονική αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών τόνισε: «Βάσει προγραμματισμού εξελίσσεται το σχέδιο δράσης που έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ για την έγκαιρη ολοκλήρωση κομβικών σιδηροδρομικών υποδομών.
Ο μειοδοτικός διαγωνισμός για το έργο Ν. Καρβάλη – Τοξότες, βαίνει με επιτυχία προς την ολοκλήρωση του και πλέον η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας, περνά στην κατασκευαστική φάση».
Η Κινητή Μονάδα Κτηματογράφησης του Ελληνικού Κτηματολογίου ξεκινάει το ταξίδι της στην Κρήτη
PRODEA: Εγκαίνια του HUB 26, του πρώτου, μεγάλης κλίμακας, βιοκλιματικού επιχειρηματικού πάρκου της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις