Στην πλέον παραγωγική της περίοδο, την υψηλότερη στην ιστορία της, εισέρχεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιώργο Περιστέρη.

Ο κ. Περιστέρης στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων τόνισε ότι «η εταιρεία από δω και πέρα θα διανύσει την πιο παραγωγική περίοδο στην ιστορία της από πλευράς οικονομικών  μεγεθών».

Την ίδια στιγμή η ΓΣ αποφάσισε την επιστροφή μετρητών 20 εκατ. ευρώ στους μετόχους.

​Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποστήριξε πως το 2022 συνοδεύτηκε από μεγάλες προκλήσεις, κυρίως στον ενεργειακό τομέα, που οδήγησαν σε αύξηση του πληθωρισμού και αύξηση επιτοκίων.  Ωστόσο το επενδυτικό πλάνο, που αγγίζει τα 10 δισ. για τα επόμενα χρόνια συνεχίστηκε κανονικά με τον κ. Περιστέρη να υποστηρίζει πως η ταμειακή ευρωστία και η χρηματοδότηση του σχεδίου είναι εξασφαλισμένη.

Όπως αναφέρθηκε δεν προβλέπεται ανάγκη αναχρηματοδότησης του ομίλου πριν το 2027.  «Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν ανέστειλε το αναπτυξιακό της πρόγραμμα και κατάφερε να ισχυροποιήσει και να ενισχύσει τα χρηματοοικονομικά μεγέθη, με ισχυρή λειτουργική επίδοση σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται» είπε.

Όσον αφορά για το φετινό ύψος του επενδυτικού πλάνου (CAPEX) θα ανέλθει στα 2 δις. ευρώ, από 350 εκ. ευρώ το 2022.

Μερίσματα

Ο κ. Περιστέρης τόνισε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την τελευταία διετία διένειμε στους μετόχους 55 εκ. ευρώ είτε μέσω επιστροφής κεφαλαίου είτε μέσω του προγράμματος ιδίων μετοχών».

Ο ίδιος εκτίμησε: «Η εταιρεία βρίσκεται στην καλύτερη θέση της ιστορίας της και  είναι πολύ ρεαλιστικό οι μέτοχοι να προσδοκούν υψηλά μερίσματα και αποδόσεις»

Τετραπλασιασμός εσόδων

Όπως είπε «βελτιώθηκε η χρηματοοικονομική θέση.  Τα έσοδα τετραπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 4 δις. ευρώ, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα 651 εκατ. ευρώ και στα 154 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη. Τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν στο 1,5 δισ. ευρώ. Ο λόγος του καθαρού χρέους προς EBITDA μειώθηκε στο 2,3 από 3,8 παρά τις αυξημένες επενδύσεις», τόνισε ο κ. Περιστέρης.

Τα έργα

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναφέρθηκε ενδεικτικά και σε μεγάλα έργα που έχει αναλάβει ο όμιλος, όπως στον τομέα των παραχωρήσεων που είναι το Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή σε κοινοπραξία με την Motor Oil  Μοτορ Οιλ

Στις υποδομές το ΣΔΙΤ στον ΒΟΑΚ Χανίων – Ηρακλείου, η  ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Ηπείρου και Πελοποννήσου και το  ηλεκτρονικό εισιτήριο στην Αττική.

Στις κατασκευές όπως είπε ο κ. Περιστέρης το ανεκτέλεστο ανήλθε στα 5 δισ. ευρώ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις μετόχων είπε ότι το Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2026, ενώ το CCGT της Κομοτηνής το 2024.

Καθαρή ενέργεια

Στην καθαρή ενέργεια, σύμφωνα με τον ίδιο η εγκατεστημένη ισχύς σύντομα θα ξεπεράσει τα 1,2 Γιγαβάτ, το 2026 θα φτάσει στα 3 Γιγαβάτ και στο τέλος της δεκαετίας στοχεύει στα 6 Γιγαβάτ.

Σημαντικό είναι το έργο της αποθήκευσης ενέργειας, επεσήμανε, και βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, αναφερόμενος στο αντλησιοταμιευτικό έργο της  Αμφιλοχίας. «Η αποθήκευση είναι απαραίτητος παράγοντας για τη διείσδυση των ΑΠΕ», εξήγησε και υπογράμμισε πως τέτοια έργα δίνουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία άνω του 70%.

Για την εταιρεία ΗΡΩΝ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είπε ότι έχει σημαντικό μερίδιο αγοράς και είναι η πρώτη που σύνηψε PPA και έσπασε το φράγμα 10% σαν μερίδιο αγοράς.

Οι συμβάσεις

Ο κ. Περιστέρης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο επενδυτικό πλάνο αλλά και τις συμβάσεις που συνάπτει ο όμιλος για τα έργα που αναλαμβάνει.

Όπως είπε για το επενδυτικό πλάνο «είναι προϊόν πολύ προσεκτικού σχεδιασμού, ρεαλιστικών στόχων και με υπολογιζόμενο ρίσκο. Εφαρμόζεται πειθαρχημένη διαχείριση και παρακολουθείται στενά από αφοσιωμένη και έμπειρη διοικητική ομάδα».

Στον τομέα της κατασκευής, όπως τόνισε ο κ. Περιστέρης, μεγάλο μέρος του ανεκτέλεστου προέρχεται από ιδίες κατασκευές οι οποίες κι έχουν μικρότερο ρίσκο έναντι των έργων για πελάτες.

Για τις συμβάσεις τόνισε: «Οι συμβάσεις προσπαθούμε να περιλαμβάνουν ρήτρες και να προστατεύουν από τις διακυμάνσεις των τιμών και επιτοκίων».

Τα ΣΔΙΤ, κατά τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, θα αποτελέσουν πρωταγωνιστικό ρόλο και θα αποφέρουν σταθερά και προβλέψιμα έσοδα.

Αυτοκινητόδρομοι

Στους αυτοκινητοδρόμους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος τόνισε ότι οι κυκλοφορίες επανήλθαν στα επίπεδα προ πανδημίας. «Θα αλλάξουν μέγεθος με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού με τη σύμβαση να αποστέλλεται τον επόμενο μήνα στο ελεγκτικό συνέδριο», έκανε γνωστό.

«Συμμετέχουμε σε σημαντικούς διαγωνισμούς όπως η παραχώρηση της Αττικής Οδού και υποβάλλαμε μία ενδιαφέρουσα πρόταση με κοινοπραξία εταιρείες στην οποία είμαστε επικεφαλής και αφορά τη σημαντική βελτίωση του κυκλοφοριακού της Αττικής», τόνισε.