Σαββάτο
20 Δεκεμβρίου 2025

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτιμητέος επενδυτής για τον ΒΟΑΚ

Επιχειρήσεις

Ανοιξαν σήμερα οι οικονομικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπως είχε προαναγγείλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προτιμητέος επενδυτής αναδεικνύεται ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, ο οποίος κατεβαίνει αυτόνομα στο σχετικό διαγωνισμό, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία. Τα υπόλοιπα σχήματα που είχαν καταθέσει προσφορές, ήταν η Ακτωρ Παραχωρήσεις σε σύμπραξη με τη Μυτιληναίος και το σχήμα AVAX με τις γαλλικές Egis και Meridiam.

Ειδικότερα, κατά τη σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο “ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ”, διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.

Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ: Θεσμική εποπτεία, μετρήσιμα αποτελέσματα και ενίσχυση της καθολικής υπηρεσίας

Ο μετασχηματισμός των Ελληνικών Ταχυδρομείων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα και τη συνέχιση της καθολικής υπηρεσίας σε όλη τη χώρα, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος το...

Η ΒΙΚΟΣ COLA «τρέχει» στο Athens Santa Run 2025

Η ΒΙΚΟΣ COLA σε Christmas mood δίνει ραντεβού στο Athens Santa Run 2025 ως Silver Sponsor, σε μια χριστουγεννιάτικη γιορτή που συνδυάζει τη μαγεία των εορτών και την προσφορά στην ...

Φόρτωση άρθρων...