Δευτέρα
23 Δεκεμβρίου 2024

Ιωάννης Γιώτης: Ελπίδα για την Ελλάδα η βιομηχανία επώνυμων τροφίμων

Επιχειρήσεις

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων ξεκαθαρίζει τι πραγματικά συμβαίνει στην ελληνική αγορά και ποιός ο ρόλος ενός κλάδου που απασχολεί 360000 εργαζόμενους.

του Αθαν.Χ.Παπανδρόπουλου

Στη χώρα όπου κυριαρχεί ο οικονομικός αναλφαβητισμός και οι θεωρίες συνωμοσίας ερμηνεύουν σχεδόν τα πάντα, το να αποδίδεται ο πληθωρισμός μόνον στη βιομηχανία τροφίμων,  αποτελεί  συνειδητή παραπλάνηση.Για έναν πολύ απλό λόγο.Στον μέσο οικογενειακό προϋπολογισμό η δαπάνη για διατροφή αντιπροσωπεύει 21% των εσόδων του Πως είναι δυνατόν λοιπόν το ποσοστό αυτό να ευθύνεται για τον πληθωρισμό,χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το υπόλοιπο 79% της οικογενειακής δαπάνης.Ιδιαίτερα δε οταν το μέσο κόστος για κατοικία από 23% του οικογενειακού προϋπολογισμού το 2020 σήμερα οδεύει προς το 50%!!Στο ερώτημα αυτό ,όλως περιέργως, απάντηση δεν έχουμε πάρει έως τώρα.

Τούτων λεχθέντων, σε εκδήλωση που έγινε στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΒΤ,ο πρόεδρος του Συνδέσμου  κ.Ιωάννης Γιώτης, ξεκαθάρισε κάποια σοβαρά θέματα ,τονίζοντας ότι:

·        Ο πληθωρισμός των επώνυμων τυποποιημένων τροφίμων κινήθηκε στο  0,6% τον Απρίλιο  εξαιρουμένου του ελαιόλαδου

·         H  βιομηχανία αντιμετωπίζει τριπλή κρίση αύξησης κόστους  σε ενέργεια, πρώτες ύλες και επιπτώσεις του  ρυθμιστικού πλαισίου της πράσινης μετάβασης,για το οποίο ελάχιστος λόγος γίνεται στη χώρα μας

·         Η εμπιστοσύνη του  καταναλωτή παραμένει η μεγαλύτερη περιουσία για τη βιομηχανία των επώνυμων τροφίμων και ποτών και άρα ο κλάδος έχει κάθε λόγο να την προστατεύει.

Πιό αναλυτικά, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ κ. Ι. Γιώτης στη σχετική ομιλία  του, τόνισε ότι  η Βιομηχανία καλείται να διαχειριστεί μια τριπλή κρίση με την ταυτόχρονη αύξηση του κόστους της ενέργειας, του κόστους πρώτων υλών λόγω της κλιματικής αλλαγής και του επιπρόσθετου κόστους που επιφέρουν σε ολόκληρη την αλυσίδα οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις από εθνικές και ευρωπαϊκές νομοθεσίες της πράσινης μετάβασης.

Στο επίκαιρο ζήτημα των ανατιμήσεων ανέλυσε ότι παρά τις προκλήσεις, η επώνυμη βιομηχανία τροφίμων και ποτών όχι μόνο δεν κερδοσκοπεί αλλά κάνει μια τιτάνια προσπάθεια για να διατηρήσει τις τιμές προσιτές. Αναφέρθηκε στη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, υπενθυμίζοντας ότι αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ,  τον Ιανουάριο του 2024, το ελληνικό τυπικό καλάθι προϊόντων ήταν 25% φθηνότερο από αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Ο κ.Γιώτης αναφέρθηκε επίσης σε προκαταρτικά στοιχεία ειδικής μελέτης για τον πληθωρισμό στα επώνυμα, τυποποιημένα τρόφιμα που πραγματοποίησε ο ΣΕΒΤ σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ όπου αποτυπώνεται με σαφήνεια ότι:

·         Η βιομηχανία τροφίμων δεν τροφοδοτεί τον πληθωρισμό, καθώς τον Απρίλιο ο πληθωρισμός των επώνυμων, τυποποιημένων τροφίμων – εξαιρουμένου του ελαιόλαδου-ήταν μόλις 0,6%.

·         Οι βιομηχανίες, όχι μόνο δεν κερδοσκόπησαν, αλλά απορρόφησαν μεγάλο μέρος των αυξήσεων, εκτός ελαιόλαδου, για να προστατεύσουν τον καταναλωτή. Εξετάζοντας τους ισολογισμούς  2022 σημαντικού μέρους των μελών του Συνδέσμου και αφαιρώντας έκτακτα κέρδη από εξαγορές και συγχωνεύσεις, διαπιστώνεται ότι τα καθαρά κέρδη του σημαντικού αυτού μέρους των επιχειρήσεων της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, εμφάνισαν μείωση -7,5%.

«Πρέπει να γίνει σαφές ότι η ακρίβεια δεν είναι εχθρός μόνο για τον πολίτη, είναι και για τη βιομηχανία. Καμία επώνυμη βιομηχανία δεν επιδιώκει ευκαιριακά υψηλές τιμές γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό θα μειώσει την κατανάλωση»είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ

Και επανέλαβε, το σταθερό αίτημα του κλάδου προς την κυβέρνηση, για μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα υπογραμμίζοντας τη δέσμευση του Συνδέσμου να στηρίξει  κάθε προσπάθεια προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το όφελος της μείωσης θα περάσει στον καταναλωτή.

Ο κ. Ι. Γιώτης δεν παρέλειψε επίσης  να αναφερθεί στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής  οι οποίες γίνονται πλέον εμφανείς στην καθημερινότητα των καταναλωτών αλλά και της αγοράς. Τα ακραία φαινόμενα διαταράσσουν τις αποδόσεις και την ποιότητα των αγροτικών πρώτων υλών αυξάνοντας ως αποτέλεσμα τις τιμές τους. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το ελαιόλαδο, του οποίου η αύξηση έχει ξεπεράσει το 140% συγκριτικά με το 2020.

Η Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών έχει διαγνώσει έγκαιρα την ανάγκη για αλλαγή και τη μεταστροφή του αγροτικού παραγωγικού μοντέλου. Βρίσκεται μπροστά από τις εξελίξεις ενισχύοντας τα ήδη υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας που ακολουθεί, δρομολογώντας επενδύσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντίκτυπου.

Και κατέληξε τονίζοντας ότι « Στον ΣΕΒΤ οραματιζόμαστε μια Βιομηχανία πιο δυνατή, πιο βιώσιμη και τροφοδότη της ανάπτυξης. Η επώνυμη Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών, που εκπροσωπούμε,  είναι το πιο πολύτιμο παραγωγικό κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία και δε θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε για να της δώσουμε ένα ακόμα καλύτερο μέλλον.»

Στο πλαίσιο της Ανοιχτής Συνεδρίασης του Συνδέσμου πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις πάνελ με τη συμμετοχή των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κ. Χατζηδάκη, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λ.Αυγενάκη, του Πρόεδρου και του Αντιπρόεδρου του ΣΕΒΤ κκ Ι. Γιώτη και Γρ. Αντωνιάδη, του Γενικού Διευθυντή του ΙΟΒΕ κ. Ν.Βέττα, της Διευθύντριας Ερευνών της ΔιαΝέοσις, κας Φ. Μακαντάση και του Γενικού Διευθυντή της FoodDrinkEurope κ. D.Jacobs.

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

«Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται»: Νέα καμπάνια επικοινωνίας από την Telekom και την COSMOTE

Η COSMOTE, ως μέλος του Ομίλου Telekom, συμμετέχει μαζί με άλλες 10 χώρες σε μια πανευρωπαϊκή καμπάνια με μήνυμα «Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται». Σκο...

Φόρτωση άρθρων...