Τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια προσεγγίζουν οι αγορές μεταχειρισμένων πλοίων που έχουν πραγματοποιήσει οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου πρωταγωνιστώντας στο σύνολο των διεθνών αγοραπωλησιών της δευτερογενούς αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό πως τα ποσά που έχουν επενδυθεί για τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές υπερβαίνουν κατά ενάμιση δισεκατομμύριο δολάρια αυτά των δεύτερων μεγαλύτερων αγοραστών διεθνώς, των κινεζικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ειδικότερα ελληνικά συμφέροντα έχουν επενδύσει 3,87 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 183 ποντοπόρων. Συγκεκριμένα έχουν εξαγοραστεί 88 φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, 89 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking.
Η έντονη αυτή επενδυτική δραστηριότητα είναι συνήθης μεταξύ των μεγάλων ναυτιλιακών δυνάμεων καθώς εντάσσεται στο πλαίσιο της διαρκούς ανανέωσης του στόλου τους με νεότερο και ποιοτικότερο τονάζ. Είναι χαρακτηριστικό πως οι Έλληνες εμφανίζονται και ως οι μεγαλύτεροι πωλητές μεταχειρισμένων πλοίων κατά το ίδιο διάστημα έχοντας διαθέσει 149 ποντοπόρα από την πώληση των οποίων εισέπραξαν 3,28 δισεκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό ποσό δηλαδή που επενδύθηκε μετά τις εισπράξεις από τις πωλήσεις ανέρχεται στα 600 εκατομμύρια δολάρια περίπου. Οι ελληνικές πωλήσεις αφορούν 73 φορτηγά, 49 δεξαμενόπλοια, 17 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έξι μεταφοράς υγροποιημένων αερίων. Δεύτερη σε πωλήσεις μετά την Ελλάδα είναι η Ιαπωνία και τρίτη η Κίνα.
Η ελληνική πρωτιά αποκτά προσθέτει σημασία καθώς έρχεται σε μια χρονιά όπου η παγκόσμια αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων σημειώνει νέα ρεκόρ σε όλους χωρητικότητας που αλλάζει χέρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services ο όγκος της μεταχειρισμένης χωρητικότητας το προηγούμενο έτος, το 2021, εκτινάχθηκε σε ρεκόρ, πολύ πάνω από 140 εκατομμύρια dwt (και σε αξία άνω των 48 δισεκατομμύρια δολάρια). Ωστόσο μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο φέτος σημείωσε νέα επίδοση ρεκόρ με χωρητικότητα πάνω από 72 εκατομμύρια dwt. Αξιολογώντας τις προοπτικές για το σύνολο του έτους η Clarkson Research Services σημειώνει πως ενώ η δραστηριότητα έχει επιβραδυνθεί λίγο μετά το πρώτο εξάμηνο, και η αβεβαιότητα για τις ναυλαγορές εμφανίζεται να έχει αυξηθεί, συνολικά το 2022 μέχρι στιγμής έχει εξελιχθεί σε ένα ισχυρό έτος αναφορικά με την δραστηριότητα των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων. Ο κορυφαίος ναυλομεσιτικός οίκος σχολιάζοντας τις πιο δραστήριες επενδυτικά εθνικές πλοιοκτησίες σημειώνει πως «όσον αφορά στους αγοραστές και τους πωλητές, οι Έλληνες ιδιοκτήτες βρίσκονται και πάλι στην κορυφή των charts μέχρι στιγμής το 2022 καθώς συμμετέχουν σε περισσότερες από μία σε κάθε τρεις συναλλαγές στην αγορά ενώ οι Κινέζοι ιδιοκτήτες πλοίων είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος αγοραστής».
Εν τω μεταξύ, σημειώνει η Clarkson, πως παρά την πρόσφατη ελαφρά διόρθωση των τιμών των boxship και bulker, οι τιμές στα βασικά τμήματα εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από το επίπεδο στις αρχές του έτους. «Οι δείκτες μας είναι ενισχυμένοι κατά 11% από την αρχή του έτους στον τομέα των bulker, 13% στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και 32% στον τομέα των δεξαμενόπλοιων (μετά από κέρδη 66%, 168% και 12% αντίστοιχα το 2021). Σε αυτό το πλαίσιο, η εκτιμώμενη αξία των πωλήσεων μεταχειρισμένων έχει αυξηθεί: μετά το περσινό ρεκόρ των 48 δισ. δολαρίων, η αξία των πωλήσεων μέχρι στιγμής το 2022 έχει αυξηθεί κατά 30% σε ετήσια βάση σε πάνω από 33 δισ. δολάρια.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις