Δευτέρα
23 Δεκεμβρίου 2024

Ρόδος: Χαρτογραφώντας το δρόμο ανάπτυξης για το νησί του Ήλιου - Η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας επισκέφθηκε το νησί

Τις προσδοκίες για την τουριστική περίοδο που ξεκίνησε δυναμικά και τα σχέδια για το μέλλον, συζήτησε η Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας με πελάτες του τουριστικού κλάδου κατά την επίσκεψή της στη Ρόδο.

Κατά τις συναντήσεις με πολλούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα της φιλοξενίας, ο Παύλος Μυλωνάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας, ανέφερε ότι η Τράπεζα έχει αλλάξει σελίδα, ξεπερνώντας τα προβλήματα του παρελθόντος. Διαθέτει υψηλή ρευστότητα με ευρεία και σταθερή καταθετική βάση, που πλέον αποτελεί συγκριτικό της πλεονέκτημα. Δεδομένης της ρευστότητας και έχοντας συρρικνώσει το χαρτοφυλάκιο των κόκκινων δανείων που απαιτούσε σημαντική δέσμευση κεφαλαίων, η Εθνική έχει πλέον ελευθερία κινήσεων για παροχή δανεισμού και χρηματοδότησης επενδύσεων. Αυτό άλλωστε, όπως επισήμανε, φαίνεται ήδη στα αποτελέσματά της με €5,5 δις νέα δάνεια το 2022 προς επιχειρήσεις και σημαντικό ποσοστό αυτών να αφορά επιχειρήσεις του τουρισμού.

Παράλληλα, τόνισε πως η Εθνική Τράπεζα προχωρά σε βαθιές τομές στον τρόπο λειτουργίας της, έχοντας πετύχει εντυπωσιακή εξέλιξη στα ψηφιακά της κανάλια που την κατατάσσουν ανάμεσα στους ψηφιακούς «πρωταθλητές» διεθνώς. Ακόμη, σημείωσε ότι η Τράπεζα εισάγει συνεχώς νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους εταιρικούς της πελάτες, όπως το νέο Business Banking Mobile app, αλλά και εξειδικευμένες προτάσεις, όπως ψηφιακές  λύσεις για εγγυητικές επιστολές και εισαγωγές-εξαγωγές, ψηφιακές λύσεις μέσω APIs για την απευθείας διασύνδεση με τα συστήματα της Τράπεζας, πλατφόρμα διενέργειας πράξεων συναλλάγματος i-fx.

Επίσης, η κα Τζέση Βουμβάκη, Deputy Chief Economist της Εθνικής Τράπεζας, παρουσίασε μία εις βάθος ανάλυση της αναπτυξιακής προοπτικής της Ρόδου. Αξιοποιώντας πλεονεκτήματα όπως υψηλή ηλιοφάνεια, παραλίες με γαλάζια σημαία και υψηλής ποιότητας ξενοδοχειακές υποδομές, η Ρόδος έχει αναχθεί σε βασικό πυλώνα τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, καλύπτοντας το 12% του ελληνικού τουρισμού (και το 17% σε όρους ξένων τουριστών). Ωστόσο, το υφιστάμενο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης (Ήλιος και Θάλασσα) με υψηλή εξάρτηση από πρακτορεία και με έμφαση σε all-inclusive υπηρεσίες, αν και επιτυχημένο βάσει των υψηλών επιδόσεων του νησιού (τόσο στη δυναμική επταετία 2012-2019 όσο και στην ανάκαμψη από την πανδημία), δείχνει να προσεγγίζει τα όρια του σε όρους φέρουσας ικανότητας του νησιού. Συνεπώς, ο Ήλιος, ο πυρήνας του DNA του νησιού, μπορεί μεσοπρόθεσμα  να παραμείνει στη βάση του μοντέλου ανάπτυξης της Ρόδου, ωστόσο η αξιοποίησή του μπορεί να γίνει περισσότερο πολυδιάστατη.

karta

Σε πρώτο επίπεδο, η τουριστική δραστηριότητα θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε 3 άξονες: i) αναβάθμιση της διάστασης "ήλιος και θάλασσα" σε premium ώστε να αξιοποιηθεί η αναδυόμενη τάση για αποφυγή συνωστισμού, ii) προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού (όπως πολιτιστικός ή δραστηριοτήτων), και iii) αξιοποίηση, μέσω υποδομών, της κομβικής γεωγραφικής θέσης της Ρόδου για ανάπτυξη ναυτικού τουρισμού στα Δωδεκάνησα. Παράλληλα, συμπληρωματικές με τον τουρισμό δραστηριότητες θα μπορούσαν να πλαισιώσουν το νέο πρότυπο ανάπτυξης δημιουργώντας ένα ισχυρό πλέγμα συνεργειών: i) τρόφιμα-ποτά: σύνδεση με γαστρονομικό τουρισμό και οινοτουρισμό, ii) πράσινη ενέργεια: αξιοποίηση παγκόσμιας τάσης για βιώσιμο τουρισμό μέσω "πράσινων" περιφερειακών νησιών (Χάλκη, Τήλος, Αστυπάλαια), και iii) καινοτομία: δυνατότητα ανάδειξης σε περιφερειακό κέντρο έρευνας και εκπαίδευσης στον τουρισμό και την πράσινη ανάπτυξη. Συνοψίζοντας, η Ρόδος έχει όλα τα φυσικά εχέγγυα για να αναχθεί σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ υψηλής σημασίας είναι η διάθεση των επιχειρηματιών του νησιού να το κάνουν πράξη με ενεργή επενδυτική διάθεση σε συνδυασμό με ώριμη συντεταγμένη στόχευση στο να αναδείξουν το τοπικό brand του νησιού τους.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

«Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται»: Νέα καμπάνια επικοινωνίας από την Telekom και την COSMOTE

Η COSMOTE, ως μέλος του Ομίλου Telekom, συμμετέχει μαζί με άλλες 10 χώρες σε μια πανευρωπαϊκή καμπάνια με μήνυμα «Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται». Σκο...

Φόρτωση άρθρων...