H Audi παρουσίασε επίσημα το νέο τέταρτο μέλος των πρωτότυπων μοντέλων sphere, το activesphere concept.
Το νέο activesphere concept αποτελεί τέκνο του Audi Design Studio στο Μαλιμπού, με τον διευθυντή του σχεδιαστικού στούντιο να περιγράφει την ιδέα πίσω από αυτό το πρωτότυπο ως έναν νέο τύπο crossover που συνδυάζει έξυπνα την κομψότητα ενός Audi Sportback, την πρακτικότητα ενός SUV και τις πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες.
Με μήκος 4,98 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1,6 μέτρα, το πρωτότυπο activesphere τοποθετείται στην μεγάλη κατηγορία των crossover/SUV, ενώ χάρη στην ηλεκτρική φύση του διαθέτει μεταξόνιο 2,97 μέτρων που εξασφαλίζει αρκετά μεγάλο χώρο για τους πίσω επιβάτες.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, την τετρακίνηση και τους μεγάλους τροχούς των 22 ιντσών, το νέο πρωτότυπο της Audi μαρτυρά ότι ψοφά για περιπέτεια και ατελείωτες εκτός δρόμου περιηγήσεις.
Το πίσω μέρος του activesphere concept έχει μεγάλη κλίση για να χαρίσει κουπέ αισθητική, ενώ παράλληλα μπορεί να μετατραπεί σε «pick-up» με το πάτημα ενός κουμπιού για να μεταφερθούν ποδήλατα, εξοπλισμός αναψυχής και δραστηριοτήτων στη φύση.
Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας που διαθέτει το νέο πρωτότυπο της Audi, υποστηρίζεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και την εξελιγμένη ανάρτηση που το καθιστούν εξίσου ικανό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εάν θα χειρίζεται αυτός το τιμόνι και τα πεντάλ ή θα αφεθεί στα χέρια του συστήματος αυτόνομης οδήγησης, με την τελευταία συνθήκη να περιλαμβάνει την «αποθήκευση» του τιμονιού, του πίνακα οργάνων και των πεντάλ για μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία μετακίνησης.
Το πρωτότυπο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα PPE, Premium Platform Electric, που προορίζεται για χρήση αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα, με αποτέλεσμα να μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υποστηρίζει έναν μεγάλο όγκο ηλεκτρικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων SUV και CUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καθώς και μεγάλα οικογενειακά χαμηλής σχεδιαστικής γραμμής που αποτελούν μέρος της βασικής σειράς μοντέλων της Audi όπως το Α6.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα περίπου 100 kWh και το σχήμα του πακέτου των μπαταριών εκμεταλλεύεται πλήρως το πλάτος του πατώματος με αποτέλεσμα την επίτευξη μιας σχετικά επίπεδης διάταξης της μπαταρίας.
Οι ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και τον πίσω άξονα του συστήματος τετρακίνησης αποδίδουν μαζί συνολική ισχύ 443 ίππων και ροπή 720 Nm. Η ανάρτηση τόσο εμπρός όσο και πίσω αποτελείται από σύστημα πέντε συνδέσμων, ενώ η αερανάρτηση συνοδεύεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Η ύπαρξη αερανάρτησης στο πρωτότυπο activesphere σημαίνει ότι η απόσταση από το έδαφος μεταβάλλεται και το κάνει ιδανικό για εκτός δρόμου χρήση. Η απόσταση από το έδαφος είναι 208 χλστ. και μπορεί να αυξηθεί κατά 40 χλστ. ή να μειωθεί για καλύτερη απόδοση στην άσφαλτο. Επιπλέον, οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης του πρωτότυπου είναι 18,9 και 28,1 μοίρες αντίστοιχα.
Πέρα όμως από τα εντυπωσιακά τεχνικά του χαρακτηριστικά, το Audi activesphere concept διαθέτει και δυνατότητα «αυτόνομου σοφέρ» με την χρήση γυαλιών. Αυτή η πρωτοποριακή λειτουργία συνδυάζει τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο (mixed reality), προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στο οπτικό πεδίο των επιβατών.
Εν κατακλείδι, το πρωτότυπο Audi activesphere καταφέρνει να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά όλων των δημοφιλών κατηγοριών με τεχνολογία ερχόμενη από το μέλλον, όντας ένα αυτοκινητικό όραμα των επερχόμενων ηλεκτρικών crossover και SUV της γερμανικής εταιρείας.