Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και για τους επόμενους δύο με τρεις μήνες ο καιρός θα είναι ηλιόλουστος και κατά συνέπεια ζεστός, με αποτέλεσμα αρκετοί από εμάς να πάρουν το αυτοκίνητό τους και να φύγουν για μια εκδρομή ή διακοπές.

Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η διαφορετική διάθεση που έχουμε τους θερινούς μήνες μπορεί να δημιουργήσει και ορισμένα προβλήματα. Για αυτό και οι ειδικοί προειδοποιούν τους οδηγούς να είναι προσεκτικοί και να έχουν πάντα κατά νου την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους.

Και για να είσαι άνετος και συγκεντρωμένος στην οδήγηση τους θερινούς μήνες, η λύση εντοπίζεται στη σωστή χρήση του συστήματος κλιματισμού. Μάλιστα, σε ακραίες περιπτώσεις, θα μπορούσε να επιβληθεί πρόστιμο στους οδηγούς που κυκλοφορούν με κλειστά παράθυρα και χωρίς κλιματισμό μία μέρα με ακραία ζέστη.

Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων, η μη χρήση του κλιματιστικού ή τα κλειστά παράθυρα μια ζεστή μέρα, θα μπορούσε να θεωρηθεί παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί νοιώθουν πιο άνετα σε ένα ελεγχόμενο και πιο δροσερό περιβάλλον «εργασίας».

Σε μια ακραία περίπτωση, ο οδηγός που δεν κάνει χρήση του air-con μια ζεστή μέρα και έχει κλειστά παράθυρα, θα μπορούσε να τιμωρηθεί με πρόστιμο 100 ευρώ και επί τόπου αφαίρεσης της άδειας ικανότητας του οδηγού για 30 μέρες για λόγους ασφάλειας, μιας και το σύστημα κλιματισμού μπορεί να θεωρηθεί μέσο ενεργητικής ασφάλειας τους θερινούς μήνες.

Γιατί όμως υπάρχει πιθανότητα να επιβληθεί πρόστιμο σε μια τέτοια περίπτωση; Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα, το ανθρώπινο σώμα αισθάνεται άνετα σε θερμοκρασία γύρω από τους 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι ειδικοί στην αυτοκινητοβιομηχανία επισημαίνουν ελαφρώς υψηλότερη θερμοκρασία για τον κλειστό χώρο της καμπίνας ενός αυτοκινήτου.

Πιστεύουν δηλαδή ότι η ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου πρέπει να είναι 22 βαθμοί Κελσίου, με ανοχή συν ή πλην 2 βαθμούς. Κατά την γνώμη τους, σε αυτές τις συνθήκες ο οδηγός συγκεντρώνεται καλύτερα μιας και νιώθει άνετα με την θερμοκρασία περιβάλλοντος. Παράλληλα, θα πρέπει η κατεύθυνση της ροής του αέρα να διαχέεται σε όλη την καμπίνα για γρήγορη απόδοση του συστήματος κλιματισμού και όχι πάνω στον οδηγό, για ευνόητους λόγους.

Σε χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού, γύρω από τους 18 βαθμούς Κελσίου, υπάρχει κίνδυνος κρυολογήματος, ειδικά εάν υπάρχουν μικρά παιδιά στο πίσω κάθισμα. Σε αντίθετη περίπτωση, με αυξημένη θερμοκρασία λειτουργίας, ελλοχεύει ο κίνδυνος να κουραστεί πιο γρήγορα ο οδηγός και να υπάρξει απώλεια συγκέντρωσης, θέτοντας θέμα ασφάλειας.

Συμπερασματικά, η σωστή χρήση του συστήματος κλιματισμού είναι ευεργετική για τον ανθρώπινο οργανισμό και αναβαθμίζει την ασφάλεια των μετακινήσεων μας.