Και μπορεί η τεράστια διαφορά της τιμής του diesel κίνησης με αυτή του πετρελαίου θέρμανσης να εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για λαθρεμπόριο, όπως συζητήθηκε στον “πρωινό καφέ” της Δευτέρας στο Μέγαρο Μαξίμου, όμως, αναζητούνται ακόμα οι πόροι για ένα τέτοιο μέτρο.
Ρεαλιστικά, η κυβέρνηση θα κληθεί, πάντως, να δώσει απαντήσεις στο θέμα τις επόμενες μέρες και ενόψει του Νοεμβρίου, καθώς η διεθνής τιμή του πετρελαίου δε δείχνει τάση αποκλιμάκωσης σε επίπεδα που θα απαιτούν την επιστράτευση κάποιας επιδότησης. Η σημαντική αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, άλλωστε, έχει σημαντική επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο τελικό κόστος για τους καταναλωτές.
Στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν πέσει και άλλες εναλλακτικές, σύμφωνα με πληροφορίες, αλλά η ιδέα της επιδότησης παραμένει, όσο και αν επισήμως φρενάρεται. Το επίπεδο της επιδότησης, δε, μπορεί να είναι και μεγαλύτερο από τα 15 λεπτά/ λίτρο που ήταν μέχρι πρότινος, λόγω της αύξησης της διεθνούς τιμής, με το ποσό να δύναται να υπερβεί και τα 20 λεπτά/λίτρο.
“Αν αυτή η κατάσταση επιμείνει, αναγκαστικά θα παρέμβουμε. Δεν πρόκειται, πάντως, να αντιδράσουμε σπασμωδικά”, λέει στο protothema.gr κυβερνητική πηγή με γνώση των συζητήσεων στο ανώτερο επίπεδο. Το πολιτικό πρόβλημα, πάντως, είναι σαφές για την κυβέρνηση που βλέπει την αντίδραση οδηγών και επιχειρηματιών, οι οποίοι είναι μεν κάπως πιο ανακουφισμένοι στο σκέλος των λογαριασμών ρεύματος, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν οξύ πρόβλημα με τα καύσιμα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, άλλωστε, από βήματος Βουλής άφησε προ ημερών ανοιχτό το θέμα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα. Η ακρίβεια ευρύτερα, δε, παραμένει το σημαντικότεροι πρόβλημα για τους πολίτες, όπως καταγράφει η μηνιαία έρευνα της Alco για τον Alpha, αν και η διαφορά της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ έχει αυξηθεί στις 8,3 μονάδες, κυρίως λόγω της αύξησης του ποσοστού της ΝΔ από την εισροή ψηφοφόρων που ήταν μέχρι πρότινος στη ζώνη των αναποφάσιστων, όπως αναφέρει το protothema.gr.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις