Η Moskvich συστήνεται εκ νέου στο κοινό, ως μια από τις πτωχευμένες ιστορικές εταιρείες της Ρωσίας που επέστρεψαν από τον τάφο σε μια προσπάθεια να καλύψουν το κενό που άφησε πίσω της η έξοδος των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκινήτου από τη χώρα λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η Moskvich, η οποία έχει ξεκινήσει να συναρμολογεί το μικρομεσαίο crossover Moskvich 3 στο πρώην εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και σε ηλεκτρική εκδοχή, κάνει τώρα το επόμενο βήμα διευρύνοντας τη γκάμα της στα δύο μοντέλα με την ανακοίνωση του Moskvich 5.
Το Moskvich 5 ανήκει στην μεσαία κατηγορία και παρουσιάστηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Kamaz, την πόλη Naberezhnye Chelny του Tatarstan, με τον γνωστό κατασκευαστή φορτηγών να βρίσκεται πίσω από την αναγέννηση της Moskvich προσφέροντας σε αυτή τεχνική υποστήριξη.
Όπως και με το λίγο μικρότερο σε διαστάσεις Moskvich 3, το Moskvich 5 είναι επί της ουσίας ένα crossover από τη γκάμα της κινέζικης JAC, συγκεκριμένα το Sehol X6 και η διαφορές του σε σχέση με αυτό περιορίζονται, έτσι όπως φαίνεται τουλάχιστον, στην αλλαγή των σημάτων.
Στην ηπιότερη εκδοχή του ο κινητήρας συνεργάζεται με μηχανικό ή κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και στην ισχυρότερο με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ και τις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Η συναρμολόγηση του Moskvich 5 στο πρώην εργοστάσιο της Renault αναμένεται να ξεκινήσει εντός του καλοκαιριού με την προοπτική να είναι διαθέσιμο προς πώληση το φθινόπωρο, ενώ η τιμή του θα ξεκινά λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ.