Η εταιρεία που προμηθεύει με μπαταρίες τη Nissan εκτιμά ότι θα καταφέρει να απαλλάξει τους οδηγούς από το άγχος της αυτονομίας

Πυρετώδεις είναι οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να αυξήσουν την αυτονομία των ηλεκτρικών τους, απαλλάσσοντας τους οδηγούς από το άγχος του να μην… μείνουν από ενέργεια.

Σημαντική πρόοδο στον εν λόγω τομέα φαίνεται πως έχει σημειώσει η κινεζική εταιρεία παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου Envision AESC Group, η οποία προσδοκά πως μέχρι το 2024 θα έχει καταφέρει να παράγει συσσωρευτές που θα εξασφαλίζουν αυτονομία μεγαλύτερη των 1.000 χλμ.

Η Envision AESC Group εκτιμά ότι θα μπορέσει να συσκευάσει τα στοιχεία των μπαταριών σε κοντινότερες αποστάσεις και θα βελτιώσει την απόδοση αποθήκευσης ενέργειας, ώστε να μειωθούν οι χρόνοι φόρτισης κατά περίπου 30%, σε λιγότερο από 20 λεπτά. 

Επιπροσθέτως, η Envision αποσκοπεί στην αύξηση του αριθμού των στοιχείων μπαταρίας, κάτι που θα καταστήσει τους συσσωρευτές βαρύτερους, αλλά, ταυτόχρονα, θα συνδράμει στην αύξηση της αυτονομίας.

Στην ατζέντα επίσης της κινεζικής εταιρείας είναι η δημιουργία ενός νέου εργοστασίου παραγωγής μπαταρίών στον ιαπωνικό νομό Ibaraki κοντά στο Τόκιο. Η τροφοδότηση της παραγωγικής μονάδας θα γίνεται αποκλειστικά μέσω φωτοβολταϊκών πάνελ, και ως εκ τούτου οι εκπομπές άνθρακα θα είναι μηδενικές.

Σημειώνεται ότι η Envision αποτελεί τον 7ο μεγαλύτερο προμηθευτή μπαταριών στον κόσμο, βάσει όγκου εξαγωγών. Η Nissan κατέχει μερίδιο της τάξης του 20%, με το υπόλοιπο να ανήκει στην Envision Group που δραστηριοποιείται στο πεδίο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ).

Το μεγαλύτερο ποσοστό (90%) των μπαταριών που κατασκευάζει η εταιρεία χρησιμοποιούνται από τη Nissan -και δη από το Leaf – αλλά σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Envision, Shoichi Matsumoto, στόχος είναι να συναφθούν συμβόλαια προμήθειας και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, στην Ιαπωνία, την Ευρώπη και την Κίνα.

Πέρα από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Envision στρέφει την προσοχή της και στις μπαταρίες στερεού ηλεκτρολύτη (solid-state), και έχει στο κάδρο την κατασκευή εργοστασίων σε Ιαπωνία, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία.