Στην περίπτωση που διατηρείται την... καλή συνήθεια να γεμίζετε πλήρως το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας κάθε φορά που επισκέπτεστε ένα πρατήριο καυσίμου, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχετε παρατηρήσει ότι η ποσότητα την οποία αναγράφει η αντλία πολλές φορές υπερβαίνει την «εργοστασιακή» χωρητικότητα της δεξαμενής καυσίμου του οχήματός σας.
Κάπως έτσι, λοιπόν, δημιουργείται το ερώτημα αν η αντλία καυσίμου αναγράφει την πραγματική ποσότητα καυσίμου την οποία προμηθευτήκαμε ή αν «κλέβει» με σκοπό να ζημιώσει την... τσέπη μας προς όφελος του πρατηριούχου.
Για να λυθούν όλες οι παρεξηγήσεις, θα πρέπει κάθε οδηγός να γνωρίζει ορισμένα στοιχεία σχετικά με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου του αυτοκινήτου του. Η συγκεκριμένη "δεξαμενή" περιέχει το καύσιμο που δίνει ζωή στον κινητήρα μας. Το μέγεθος του ρεζερβουάρ διαφέρει ανάλογα τον τύπο και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Συνήθως, η χωρητικότητά τους κυμαίνεται μεταξύ 40 και 65 λίτρων.
Ορισμένα αυτοκίνητα διαθέτουν μια δευτερεύουσα δεξαμενή καυσίμου που ονομάζεται ρεζέρβα καυσίμου, η οποία περιέχει περίπου το 15% της χωρητικότητας του κυρίως ρεζερβουάρ. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος τύπος ρεζερβουάρ υπάρχει μόνο σε παλαιότερα αυτοκίνητα ή σε μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί με συγκεκριμένες, ιδιαίτερες προδιαγραφές.
Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης ή ρωτήστε την επίσημη αντιπροσωπεία για να μάθετε την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ του αυτοκίνητου σας. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η ποσότητα καυσίμου που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνει και την ρεζέρβα καυσίμου.
Ως γνωστόν, η τελευταία είναι που ενεργοποιεί την λυχνία καυσίμου που σας ενημερώνει για ανεφοδιασμό. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι δεν θα μπορείτε οδηγώντας να αδειάσετε πλήρως το ρεζερβουάρ, μιας και ο κινητήρας θα σταματήσει να λειτουργεί όταν θα απομένουν περίπου 5 λίτρα καυσίμου.
Από την άλλη, αρκετοί διερωτώνται εάν μπορεί να μπει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ τους. Τεχνικά, και ναι και όχι. Δεν μπορείτε να βάλετε 60 λίτρα σε ένα ρεζερβουάρ 55 λίτρων.
Από την άλλη πλευρά, ο σωλήνας/λαιμός ανεφοδιασμού του ρεζερβουάρ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χωρέσει έως 5 λίτρα. Παράλληλα, τα περισσότερα ρεζερβουάρ έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από την ονομαστική που δίνει ο κατασκευαστής, επειδή αφήνουν χώρο για αέρα στην κορυφή.
Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να γεμίζετε υπερβολικά το ρεζερβουάρ καυσίμου γιατί δεν θα υπάρχει αυτός ο χώρος. Σε αυτή την περίπτωση, το καύσιμο δεν θα έχει χώρο να διαστέλλεται όταν ζεσταίνεται, δημιουργώντας πίεση στα τοιχώματα του ρεζερβουάρ και ενδεχόμενη ζημιά στον κινητήρα.
Χαμός με τα εξωτικά supercars που οργώνουν την Ελλάδα -Παρέλαση εκατομμυρίων σε Αττική και Πελοπόννησο
Αυτό είναι το νέο Citroen Ami που πάει παντού -Πότε έρχεται Ελλάδα
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις