Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

Στα πρόθυρα χρεωκοπίας η Tesla;

Παρά την επιτυχία που σημειώνει η μάρκα, ο Musk δεν φαίνεται να ικανοποιείται με τίποτα. Ισχύει το ρητό “η φτώχεια (και ο πληθωρισμός) φέρνει γκρίνια” ή έρχονται δύσκολες μέρες για την Tesla;

Αυτοκίνητο
Tags: tesla

Μπορεί η ιστορία της Tesla να αποτελεί ένα σύγχρονο βιομηχανικό success story, όμως η δεκαετία που πέρασε ήταν μία εποχή με σταθερότητα και ευκαιρίες στο οικονομικό πεδίο.

Τώρα όμως που αρχίζουν τα δύσκολα, φαίνεται ότι μπαίνει και η Tesla σε βαθιά νερά. Η οικονομική αβεβαιότητα και ο υψηλός πληθωρισμός χτυπάνε την πόρτα της εταιρίας, κάτι που φέρνει όλο και περισσότερο εκνευρισμό στον Elon Musk.

To μεγάλο αφεντικό βρίσκεται τον τελευταίο καιρό στο προσκήνιο συνήθως για να γκρινιάζει, είτε αυτό αφορά το ωράριο των εργαζόμενών του είτε για να ανακοινώσει απολύσεις.

Τώρα επιστρέφει με μία ακόμα περίεργη δήλωση που προκαλεί συζητήσεις. Ο ίδιος χαρακτήρισε τα εργοστάσια στην Γερμανία και το Τέξας, ως “φούρνους χρημάτων”.

Ο λόγος που αποκαλεί με αυτόν τον τρόπο τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις είναι ότι δεν έχουν καταφέρει να ανεβάσουν την παραγωγή σε κερδοφόρα επίπεδα, κάτι που αναμφίβολα είναι καταστροφικό μετά από τέτοιες επενδύσεις.

Όπως είπε χαρακτηριστικά Elon Musk σε συνέντευξη του στο club ιδιοκτητών της Tesla στην Sillicon Valley, “Και τα δύο εργοστάσια, στο Βερολίνο και το Ώστιν, είναι δύο γιγάντιοι φούρνοι καύσης χρημάτων. Είναι ένας μεγάλος θόρυβος, ο θόρυβος που κάνουν τα χρήματα που καίγονται στην φωτιά” είπε χαρακτηριστικά.

Τα προβλήματα παραγωγής είναι εν μέρει αποτέλεσμα της έλλειψης μπαταριών, ιδίως των στοιχείων 4680 και της ειδικής μπαταρίας που τοποθετείται στο Model Y. Η Tesla έχει ανακοινώσει στους μετόχους ότι θα παράγει το Model Y με τις παλαιότερες μπαταρίες, στο εργοστάσιο στο Ώστιν για να μπορέσει να ανταποκριθεί στην ζήτηση, κάτι που ήδη έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό.

Ο Musk δήλωσε ότι η κατάσταση απαιτεί μεγάλη προσοχή και θα χρειαστεί τεράστια προσπάθεια στο εργοστάσιο του Ώστιν, ώστε το εργοστάσιο να βγάλει τα χρήματα που χρειάστηκαν για την κατασκευή του. Τα πράγματα είναι λιγότερο δύσκολα στο εργοστάσιο της Γερμανίας, καθώς εκεί η παραγωγή είναι σχεδιασμένη να χρησιμοποιεί διαφορετικές μπαταρίες.

Ο Musk έδειξε προβληματισμένος και για το κλείσιμο του εργοστασίου στην Κίνα λόγω Covid, καθώς επηρέασε και την παραγωγή στο εργοστάσιο στην Καλιφόρνια, το οποίο βασίζεται σε εξαρτήματα που έρχονται από την Κίνα.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος: “Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης με τις διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα, ερχόταν η μία κρίση μετά την άλλη, και ακόμα δεν έχουμε τελειώσει”.

Στόχος του όπως είπε ξεκάθαρα είναι να παραμείνει η εταιρία λειτουργική και να μην οδηγηθεί στην χρεωκοπία.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η Tesla δεν είναι άτρωτη με τον ίδιο τον ιδρυτή της να παραδέχεται εμμέσως ότι γίνεται αγώνας να μην μπουν σε περιπέτειες.

Μένει να δούμε αν η εταιρεία  θα έχει τις αντοχές στον χρόνο ή αν η συνεχιζόμενη κρίση φέρει την Tesla μπροστά στο ενδεχόμενο να αναζητήσει και άλλες λύσεις -μία μεγάλη συνεργασία;- για να καταφέρει να επιβιώσει.

 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Από 20.900 ευρώ το νέο Opel Mokka

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel αποφάσισε να κάνει ακόμα πιο προσιτό το best seller B-SUV της μάρκας, τοποθετώντας το με πιο ανταγωνιστική τιμή στην αγορά.

Φόρτωση άρθρων...