Η πλήρης αγορά της AMG από τη Mercedes ήταν, το 1982, ακόμα δυόμισι δεκαετίες μακριά. Ο γερμανικός οίκος μετατροπών δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή Mercedes-AMG, που παράγει μαζικά αμέτρητες σπορ εκδοχές των αυτοκινήτων της Στουτγάρδης - συνεπώς κάθε δημιούργημα της AMG των 1980s και 90s ήταν σπάνιο, και σήμερα άκρως συλλεκτικό.
Πόσω μάλλον αυτή η εντυπωσιακή 500 SL AMG, που είναι ένα από τα μόλις 8 αντίτυπά της -με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων- που έφτασαν πριν από 4 δεκαετίες στη Βόρεια Αμερική. Την εισήγαγε στις ΗΠΑ από τη Γερμανία η αντιπροσωπεία Classic Motors του Chicago, για λογαριασμό ενός αγοραστή από την πόλη Naples της Florida το 1981.
Η AMG είχε προικίσει την SL με μια σειρά από σημαντικές και εκτενείς αναβαθμίσεις. Τοποθέτησε, κατ' αρχήν, τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα των 5.0 λίτρων της Mercedes-Benz, αφού πρώτα τροποποίησε τις κυλινδροκεφαλές και τις βαλβίδες εισαγωγής και τοποθέτησε νέους εκκεντροφόρους.
Σε συνδυασμό με τη βελτίωση του συστήματος εισαγωγής το γερμανικό μοτέρ έφτασε τους 276 ίππους - που ήταν εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή, δεδομένου ότι η SL που έβγαινε από το εργοστάσιο της Mercedes-Benz απέδιδε 204 hpστην ισχυρότερη απο όλες τις εκδόσεις της, με κινητήρα V8 3.8 λίτρων.
Η AMG συνέδεσε στο πεντάλιτρο κινητήρα με το κορυφαίο της εποχής μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων της Getrag, ρυθμισμένο με κοντή κλιμάκωση, καθώς και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για την κίνηση των πίσω τροχών. Μαζί με αυτό, στην πρόσφυση συνέβαλλε και η σπορ ανάρτηση της Bilstein, πίσω από τους τροχούς ελαφρού κράματος 16 ιντσών της BBS με ελαστικά Kumho. Στο εσωτερικό, επίσης, η AMG προσέθεσε καθίσματα Recaro με δέρμα Palomino.
Στη δημοπρασία του σπάνιου αυτού αντιτύπου της Mercedes-Benz 500 SL AMG 5.0 από τον οίκο RM Sotheby’s, το οδόμετρο του αυτοκινήτου δείχνει 182.359 km, έχοντας αλλάξει τρεις ιδιοκτήτες από τις αρχές της δεκαετίας του 1980.