Πόσο εύκολο είναι να μαντέψει κανείς ότι με την ηλεκτροκίνηση, αργά ή γρήγορα, θα έρθει και το τέλος των πρατηρίων καυσίμων που γνωρίζουμε;
Καθόλου, και καλό είναι να μην βιαζόμαστε, γιατί εάν έρθει η στιγμή που η ζήτηση για όλα τα υπόλοιπα καύσιμα πέσει δραματικά, τότε θα δούμε και τα πρατήρια να μεταμορφώνονται σε κάτι άλλο, ειδικά στην Ευρώπη.
Σε αυτήν την ενεργειακή μετάβαση που επιθυμεί έντονα η Ευρωπαϊκή Ένωση, πολύ λίγα θα μπορούσαν να ειπωθούν για το τι θα κάνουν τα πρατήρια καυσίμων και πώς μπορούν να εξελιχθούν. Ακόμη και η πρόσφατη συνάντηση των G20 δεν τόνισε αυτά τα ζητήματα. Σήμερα, υπάρχουν 200.000 πρατήρια καυσίμων στην Ένωση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο παραπάνω αριθμός αφορά τα πρατήρια καυσίμων και όχι τον αριθμό των αντλιών. Ο αριθμός των τελευταίων ξεπερνά τις 700.000 και για αυτό τον λόγο μπορεί να συγκριθεί με τον επιθυμητό αριθμό ταχυφορτιστών που χρειάζεται η Γηραιά Ήπειρος.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στις Η.Π.Α., υπάρχουν αυτή την στιγμή 145.000 πρατήρια καυσίμων και 45.500 σημεία φόρτισης. Η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α., φαίνεται να συνδυάζεται με τη μειωμένη χρήση του αυτοκινήτου λόγω της αύξησης της τηλεργασίας και της παράδοσης προϊόντων στο σπίτι.
Όλα αυτά έχουν μειώσει γενικά την κατανάλωση καυσίμου, ειδικά στο εξωτερικό, και για να μην βρεθούν εκτός «παιχνιδιού» οι πρατηριούχοι θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η αλήθεια όμως είναι ότι η εξέλιξη των πρατηρίων υγρών καυσίμων είναι ήδη σε ισχύ. Πολλά μεγάλα πρατήρια καυσίμων έχουν ήδη εξοπλιστεί με ταχυφορτιστές, συνάπτοντας συμφωνίες με όλες σχεδόν τις εταιρείες παροχής ενέργειας.
Πρόσφατα η Renault μας παρουσίασε το όραμά της για τα πρατήρια καυσίμων του μέλλοντος, που περιλαμβάνει έναν χώρο χαλάρωσης, δυνατότητα εργασίας στον εσωτερικό χώρο και γυμναστήριο.
Η Rimac Nevera έγινε το ταχύτερο ηλεκτρικό του κόσμου με 412 km/h (Video)
Αυτό είναι το νέο σήμα της Audi
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις