Ο Αλέν Ντελόν ήταν Γάλλος ηθοποιός, παραγωγός και ο μεγαλύτερος ζεν πρεμιέ του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο σπουδαίος ηθοποιός έφυγε σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 88 ετών.
Ο Αλέν Ντελόν αναδείχθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους ηθοποιούς των δεκαετιών 1960, 1970 και 1980.
Ο Γάλλος ηθοποιός κέρδισε επαίνους και δόξα για τους ρόλους του σε ταινίες όπως: Γυμνοί στον ήλιο (1960), Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του (1960), Η έκλειψη (1962), Ο γατόπαρδος (1963), Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο (1967), Η πισίνα (1969), Ο κόκκινος κύκλος (1970), Ο μπάτσος (1972) και ο Κύριος Κλάιν (1976).
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συνεργάστηκε με πολλούς γνωστούς σκηνοθέτες, συμπεριλαμβανομένων των Λουκίνο Βισκόντι, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ζαν-Πιέρ Μελβίλ, Μικελάντζελο Αντονιόνι και Λουί Μαλ.
Το 1985 κέρδισε το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο Η ιστορία μας (1984). Το 1991, έλαβε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλίας. Στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου του απονεμήθηκε η τιμητική Χρυσή Άρκτος. Επίσης το 2019 στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, έλαβε τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα για την συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη.
Το 1997 ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την ηθοποιία, σε ηλικία 62 ετών.
Διαβάστε παρακάτω δέκα ενδιαφέροντα γεγονότα για τη ζωή του που ίσως δεν γνωρίζατε.
Είχε διπλή υπηκοότητα
Ο Αλέν Ντελόν έχει διπλή υπηκοότητα. Είναι πολίτης τόσο της Γαλλίας όσο και της Ελβετίας. Απέκτησε τη δεύτερη υπηκοότητά του το 1999, αφού έζησε στη Γενεύη για περισσότερο από μια δεκαετία. Η ολλανδική του υπηκοότητα προέκυψε μέσω γάμου. Είχε μια Ολλανδή σύζυγο και δύο παιδιά.
Ήταν άτακτος στο σχολείο
Η παιδική ηλικία του Αλέν Ντελόν δεν διέφερε και πολύ από την παιδική ηλικία των περισσότερων παιδιών της γενιάς του.
Μεγάλωσε με τη μητέρα του, μετά το διαζύγιο των γονιών του, και περνούσε πολύ χρόνο στο κρεοπωλείο του πατέρα του. Η μητέρα του φοβόταν ότι ο Αλέν θα έκανε περισσότερες αταξίες αν τον άφηνε μόνο του.
Όταν δεν ήταν εκεί, τον άφηνε υπό τη φροντίδα μιας παραμάνας. Ως μαθητής, ο Ντελόν δεν είχε καλές επιδόσεις στο σχολείο και είχε αποβληθεί από έξι σχολεία.
Ήθελε να γίνει χασάπης
Έχοντας περάσει το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας στο κρεοπωλείο του πατέρα του, ο Αλέν Ντελόν ήθελε να γίνει κρεοπώλης. Μεγάλωσε παρακολουθώντας τον πατέρα του και θαύμαζε την εργασιακή του ηθική.
Έτσι, όταν έγινε έφηβος, εργάστηκε για λίγο ως κρεοπώλης. Κάποια στιγμή, έγινε φίλος με κάποιους ηθοποιούς του κινηματογράφου τους οποίους συνόδευσε στο φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών το 1957. Χάρη στη γοητευτική του εμφάνιση και το ανάστημά του, τράβηξε την προσοχή ενός ανιχνευτή ταλέντων και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Πολέμησε στην Ινδοκίνα
Κατατάχθηκε στο ναυτικό και συμμετείχε στον πόλεμο της Ινδοκίνας, όταν ήταν στρατιώτης. Από τα 4 χρόνια του πολέμου, πέρασε 11 μήνες στη φυλακή.
Απέρριπτε ρόλους σε άλλες γλώσσες
Ο ανιχνευτής ταλέντων που τον εντόπισε ήταν ένας Αμερικανός που του εξασφάλισε έναν ρόλο στο Χόλιγουντ. Είχαν ένα αίτημα για εκείνον, έπρεπε να αρχίσει να μαθαίνει αγγλικά. Εκείνος, ωστόσο, απέρριψε αυτή την προσφορά και συμβιβάστηκε με μια γαλλική εταιρεία παραγωγής. Συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Yves Allegra ο οποίος του έδωσε έναν ρόλο στην ταινία «Όταν μια γυναίκα παρεμβαίνει».
Ο Αλέν Ντελόν είχε μια πολύ επιτυχημένη καριέρα στη Γαλλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Αυτό, ωστόσο, δεν μεταφράστηκε στο Χόλιγουντ. Αφού έμαθε αγγλικά, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου πέρασε επτά χρόνια. Ο χαρακτήρας του επικρίθηκε έντονα στην Αμερική, καθώς παρουσίαζε τον γαλλικό σοβινισμό που δεν έτυχε καλής υποδοχής. Οι περισσότεροι από τους ρόλους που έπαιξε επισκιάστηκαν από πρωταγωνιστές Αμερικανούς ηθοποιούς.
Οι κριτικοί κινηματογράφου το απέδωσαν αυτό στο ότι δεν μπόρεσε να προσαρμόσει τη γαλλική προσωπικότητά στην αμερικανική σκηνή.
Ήταν αρραβωνιασμένος με τη Ρόμι Σνάιντερ
Από το 1959 έως το 1963 ήταν αρραβωνιασμένος με τη Γερμανίδα ηθοποιό Ρόμι Σνάιντερ. Συναντήθηκαν όταν ήταν περίπου 20 ετών και ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα. Έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια κοινής ζωής, ο Αλέν αποφάσισε να αφήσει τη Ρόμι για μια άλλη γυναίκα και με αυτόν τον τρόπο τη «διέλυσε». Παρόλα αυτά παρέμειναν φίλοι ζωής.
Δεν πήγε στην κηδεία της
Σε συνέντευξή του, εξομολογήθηκε ότι λίγο πριν από την κηδεία της Ρόμι Σνάιντερ, στην οποία δεν παρέστη, έμεινε όλη τη νύχτα δίπλα στο φέρετρο, βγάζοντας τρεις φωτογραφίες της, τις οποίες κρατούσε πάντα στο πορτοφόλι του.
Ο μοντέρνος κινηματογράφος δεν τον ενθουσίαζε
Σε δηλώσεις του είχε παραδεχθεί πως δεν ο μοντέρνος κινηματογράφος δεν τον ενθουσιάζει και αυτό επειδή το περιεχόμενο είναι ρηχό και στοχεύει μόνο στα κέρδη και όχι στο ταλέντο.
Εκτιμά τις παλιές μεθόδους παραγωγής ταινιών που χρησιμοποιούσαν φιλμ και όχι τις σημερινές ψηφιακές κάμερες. Υποστήριξε ότι αυτό έχει κάνει πολλούς παραγωγούς ταινιών να μην βιώνουν σε βάθος όλη τη δουλειά και τη χαρά της παραγωγής.
Δεν έβλεπε τις ταινίες του
Εκτός του ότι δεν ήταν μεγάλος θαυμαστής της σύγχρονης κινηματογραφικής παραγωγής, είχε επιβεβαιώσει ότι δεν έβλεπε, πλέον, τις παλιές του ταινίες.
Και αυτό, επειδή, σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί του είχαν πεθάνει. Μια από τις πιο δύσκολες ταινίες του είναι η La Piscine στην οποία πρωταγωνίστησε μαζί με τους Romy Schneider και Morris Ronet.
Το τραγούδι της Μαντόνα που είναι αφιερωμένο σε εκείνον
Το τραγούδι «Beautiful killer» της Μάντονα στο άλμπουμ MDNA είναι ένας φόρος τιμής στον Αλέν Ντελόν. Eίναι ένα τραγούδι από το δωδέκατο στούντιο άλμπουμ της και υπάρχει μόνο στην πολυτελή έκδοση του άλμπουμ.
Η Μαντόνα και ο συμπαραγωγός Martin Solveig μοιράζονται την αγάπη τους για τις ταινίες, και αυτό το ’80s sounding jam είναι εμπνευσμένο από τη γαλλική ταινία «Le Samouraï». Ο Παριζιάνος DJ δήλωσε στο περιοδικό Billboard:
«Μιλήσαμε πολύ για ταινίες- έχει μια πολύ εντυπωσιακή γνώση του γαλλικού κινηματογράφου από τη δεκαετία του ’60. Είναι η ιστορία ενός δολοφόνου, ενός πολύ μοναχικού ατόμου- η κινηματογραφικότητα ολόκληρης της ταινίας είναι πραγματικά ξεχωριστή. Μας άρεσε πάρα πολύ και μιλήσαμε γι’ αυτό για λίγο.
Την επόμενη μέρα είχα ένα προσχέδιο για ένα άλλο τραγούδι με τίτλο «Beautiful Killer» που αναφερόταν σε αυτή την ταινία». Οι στίχοι μιλούν για έναν όμορφο δολοφόνο με επικίνδυνο πρόσωπο και σκουρόχρωμα μάτια.