Ένας αυτοκρατορικός ναός λατρείας ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο Σπέλλο, μια αρχαία πόλη στην κορυφή του λόφου που βρίσκεται πάνω από 112 χιλιόμετρα βόρεια της Ρώμης στην Ιταλία.
Ο ναός ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο Σπέλλο, μια αρχαία πόλη στην κορυφή του λόφου που βρίσκεται πάνω από 112 χιλιόμετρα βόρεια της Ρώμης.
Αμερικανοί ερευνητές ανακοίνωσαν την ανακάλυψη ενός αυτοκρατορικού λατρευτικού ναού στο Σπέλλο της Ιταλίας. Η ανακάλυψη ανακοινώθηκε από τον Douglas Boin, καθηγητή Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Saint Louis, στην ετήσια συνάντηση του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής.
Ο ναός ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο Σπέλλο, μια αρχαία πόλη στην κορυφή του λόφου που βρίσκεται πάνω από 112 χιλιόμετρα βόρεια της Ρώμης.
Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι ο ναός κατασκευάστηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ. κατά τη διάρκεια της βασιλείας του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, ο οποίος κυβέρνησε τη Ρώμη από το 306 μ.Χ. έως το 337 μ.Χ.. Ο Κωνσταντίνος ήταν ο πρώτος Ρωμαίος αυτοκράτορας που ασπάστηκε τον Χριστιανισμό.
Τα ευρήματά προσφέρουν μια νέα ματιά σε μια εποχή πολιτισμικών και θρησκευτικών αλλαγών, αποκαλύπτοντας μια κοινωνία που ήταν πιο πολυπολιτισμική από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως.
Ένα διάταγμα γράμμα του 4ου αιώνα μ.Χ. από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο προς τους κατοίκους της πόλης- ήταν αυτό που έστρεψε την προσοχή των αρχαιολόγων στο Σπέλλο, την διάσημη μεσαιωνική πόλη στην κορυφή του λόφου.
Αυτή η επιστολή αποκάλυψε μια ενδιαφέρουσα πτυχή της πολυπολιτισμικής ρωμαϊκής κοινωνίας.
Ακόμα, επέτρεπε στους κατοίκους του Σπέλλο να πραγματοποιήσουν μια θρησκευτική γιορτή στην πόλη τους με έναν όρο. Έπρεπε να ανεγείρουν έναν ναό για τους θεϊκούς προγόνους του Κωνσταντίνου, την οικογένεια των Φλαβιανών και να τους προσκυνήσουν.
Η ανακάλυψη του ναού παρέχει συγκεκριμένες αποδείξεις της θρησκευτικής συνέχειας μεταξύ του ρωμαϊκού και του πρώιμου χριστιανικού κόσμου και αμφισβητεί την άποψη ότι οι κοινωνικές αλλαγές ήταν απότομες.
Η επιστημονική ομάδα εντόπισε τρεις αρχαίους τοίχους, που πιστεύεται ότι είναι μέρος του ναού αφιερωμένου στην λατρεία του αυτοκράτορα. Ο ναός θεωρείται σήμερα η μεγαλύτερη απόδειξη της πρακτικής της αυτοκρατορικής λατρείας στην Ιταλία του 4ου αιώνα και την ύστερη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. «Υπήρχε μια αξιοσημείωτη θρησκευτική συνέχεια μεταξύ του ρωμαϊκού κόσμου και του πρώιμου χριστιανικού κόσμου», είπε ο καθηγητής Boin.
«Τα πράγματα δεν άλλαξαν από τη μια μέρα στην άλλη. Πριν από την ανακάλυψή μας, δεν είχαμε ποτέ την αίσθηση ότι υπήρχαν πραγματικές φυσικές, θρησκευτικές τοποθεσίες που σχετίζονταν με αυτήν την ύστερη αυτοκρατορική λατρευτική πρακτική. Αλλά λόγω της επιγραφής και της αναφοράς της σε ναό, το Σπέλλο προσέφερε μια πολύ δελεαστική δυνατότητα για μια σημαντική ανακάλυψη του αναφορικά με μία αυτοκρατορική λατρεία υπό έναν χριστιανό ηγεμόνα», πρόσθεσε ο καθηγητής.
Αυτός ο ναός έγινε αμέσως η μεγαλύτερη απόδειξη της λατρείας του αυτοκράτορα στην Ιταλία τόσο του 4ου αιώνα όσο και της ύστερης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, σύμφωνα με τον Boin.
«Υπάρχουν στοιχεία από άλλα μέρη σε όλο τον ρωμαϊκό κόσμο ότι οι χριστιανοί ηγεμόνες υποστήριζαν τις αυτοκρατορικές λατρευτικές πρακτικές. Γνωρίζουμε ότι οι ειδωλολάτρες ασκούσαν την λατρεία τους στους ναούς τους τον 4ο αιώνα αλλά αυτά τα ευρήματα ήταν όλα μικρά και ασήμαντα. Και ξέραμε ότι οι Χριστιανοί υποστήριζαν την αυτοκρατορική λατρεία, και το ξέραμε χωρίς καμία αίσθηση του πού θα είχε συμβεί. Αυτός ο ναός γεφυρώνει αυτά τα δύο ορόσημα. Από αυτή την άποψη, δεν μοιάζει με κανέναν ναό που γνωρίζω από τον μεσογειακό κόσμο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας του τέταρτου αιώνα.
Οποιαδήποτε μελέτη της αυτοκρατορικής λατρείας στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του 4ου αιώνα θα πρέπει τώρα να λάβει υπόψη αυτόν τον ναό, ο οποίος είναι μια απίστευτη ανακάλυψη», πρόσθεσε ο καθηγητής Ιστορίας.
«Είμαστε στο κατώφλι να δώσουμε στους ανθρώπους ένα πολύ ορατό αποδεικτικό στοιχείο που ανατρέπει πραγματικά τον προσεγμένο και τακτοποιημένο τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι για μεγάλες στιγμές πολιτισμικής αλλαγής», είπε ο Boin.
«Οι πολιτιστικές αλλαγές δεν είναι ποτέ τόσο μεγάλες όσο νομίζουμε ότι είναι όταν ζούμε και υπάρχει μεγάλη γκρίζα ζώνη μεταξύ των εθίμων των ανθρώπων και της ευρύτερης κοινωνίας και κουλτούρας. Και πολλά από αυτά μπορούν να μείνουν εκτός της Ιστορίας. Επομένως, το να είναι αυτός ο ναός, δυνητικά ένας ναός αφιερωμένος στους θείους προγόνους του Κωνσταντίνου ως ένας τρόπος λατρείας του αυτοκράτορα σε έναν όλο και πιο χριστιανικό κόσμο εκείνη την εποχή, είναι τόσο παράξενο και μου αρέσει που μπορούμε να τον φέρουμε στο φως», συμπλήρωσε ο καθηγητής Ιστορίας.
ΥΠΠΟ: Ο αρχαιολογικός χώρος της Ηετιώνειας Πύλης «φωτίζει» τον Πειραιά
Αιγές: Πώς αναστηλώθηκε το ανάκτορο που στέφθηκε βασιλιάς ο Μέγας Αλέξανδρος (εικόνες)
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις