Κάθε μέσο χρησιμοποιούν οι εφοριακοί για να εντοπίσουν φοροφυγάδες. Οι εφοριακοί κοιτούν ακόμη και τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και τις κριτικές στο διαδίκτυο.
«Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας. Το θέμα όμως δεν είναι εκεί.
Αυτό που «τραβάει το βλέμμα» στην απόφαση είναι ότι πλέον η εφορία χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο αλλά και κάθε ευφάνταστο μέσο για να αποκαλύψει φοροδιαφυγή και διακίνηση μαύρου χρήματος. Σ’ αυτό τον αγώνα -από οτι φαίνεται- μπαίνουν και οι κριτικές και αξιολογήσεις που κάνουν οι φορολογούμενοι σε ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που διαθέτουν ιστοσελίδες.
Με την λογική που γίνεται ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης με αφορμή φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών στο Facebook (από επώνυμους αλλά και ανώνυμους πολίτες) έτσι, τώρα, η εφορία αξιοποιεί τις κριτικές που γίνονται για την παροχή υπηρεσιών και με βάση αυτές αναζητά πιθανές εστίες φοροδιαφυγής. Πρόσφορο επίπεδο για ελέγχους είναι οι εκδηλώσεις, γάμοι βαφτίσια εορτασμοί και γενικά οποιοδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις όπου οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται... στο χέρι, χωρίς παραστατικά.
Το μόνο που χρειάζεται να ξέρει η Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι που και πότε έγιναν αυτές και σ’ αυτό βοηθούν τα σχολεία και αναρτήσεις των πολιτών. Αυτή την περίοδο η ΑΑΔΕ έχει βάλει στο στόχαστρο αγορές μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τα λεγόμενα eShop και γενικά πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών.
Οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ διενεργούνται στοχευμένα, έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο -και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών google- και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών.
Αυτό που έχει κάνει αίσθηση στου ελεγκτές της ΑΑΔΕ είναι τα κατάστημα που δεν έχουν φυσική παρουσία, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή ακόμη και μέσω ιστοσελίδων που λειτουργούν αυτόνομα ως e-shop.
Οι τιμές πώλησης των προϊόντων οι οποίες αναφέρονται σ’ αυτές τις ιστοσελίδες είναι ιδιαίτερα δελεαστικές και οι πωλητές, μέχρι να εντοπιστούν από την ΑΑΔΕ καταφέρνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούν αδήλωτες και αφορολόγητες πωλήσεις.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βάζει στο στόχαστρο τόσο τις αγοροπωλησίες που γίνονται μέσα από τα λεγόμενα marketplace όσο και τις παραγγελίες φαγητού, καφέ κ.λπ. που -επίσης- γίνονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες (και όχι απευθείας από τα μαγαζιά).
Στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εντοπιστούν περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εισπράττουν μεν και ενθυλακώνουν τον ΦΠΑ προϊόντων που πωλούν μέσω των ιστοσελίδων, αλλά δεν εκδίδουν τα νόμιμα παραστατικά. Δηλαδή δεν εκδίδουν αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τα τιμολόγια.
Eurostat: Ρεκόρ 8ετίας στα «λουκέτα» στην Ευρώπη
Κύκλοι ΥΠΟΙΚ για σενάρια νέων παροχών: Κοινωνική ευαισθησία, αλλά με δημοσιονομική σταθερότητα
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις