Τη δεύτερη θέση πανευρωπαϊκά καταλαμβάνει η Ελλάδα στο κόστος καυσίμων. Τα νεότερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δίνουν την τιμή της βενζίνης στα 1,565 ευρώ ανά λίτρο στην Ολλανδία, στα 1,548 ευρώ ανά λίτρο στην Ελλάδα και στα 1,547 ευρώ ανά λίτρο στην Ιταλία, με τον μέσο όρο της ευρωζώνης να διαμορφώνεται στα 1,419 ευρώ ανά λίτρο.

Η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί καθώς όλα δείχνουν ότι έχουμε μπει σε ένα ανοδικό σπιράλ του πετρελαίου λόγω φόρων και διεθνών τιμών. Σε επίπεδο κυβέρνησης, στελέχη της επιμένουν ότι δεν φταίνε οι φόροι για την εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα, αλλά η άνοδος των διεθνών τιμών και η πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Στις αγορές πληθαίνουν οι εκτιμήσεις ότι η πολιτική Τραμπ μπορεί να επηρεάσει ανοδικά τις τιμές, κάτι που ήδη συμβαίνει μετά τη συμφωνία του ΟΠΕΚ για συγκράτηση της παραγωγής.

Σύμφωνα με ανάλυση της Goldman Sachs, οι χώρες του ΟΠΕΚ εκφράζουν μεγάλη ικανοποίηση από την εφαρμογή της συμφωνίας καθώς έχει ήδη αποσυρθεί από την αγορά 1,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως έναντι στόχου μείωσης της παραγωγής κατά 1,8 εκατ. βαρέλια, ωθώντας ήδη πάνω από τα 52 δολάρια τις τιμές. Αν η συμφωνία εφαρμοστεί πλήρως, εκτιμάται πως θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή κατά 2% περίπου.

Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν σήμερα στις ασιατικές αγορές, ωθούμενες από τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του δολαρίου, αλλά και τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου, που ανακοινώθηκε από τον ΟΠΕΚ, αλλά κι άλλους παραγωγούς στη διεθνή αγορά πετρελαίου. Ωστόσο, πιέσεις για τη μείωση των τιμών ασκεί η αύξηση των ενεργών πετρελαϊκών γεωτρήσεων στις ΗΠΑ.

Οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης τύπου Brent, αυξήθηκαν κατά 30 σεντς στα 55,53 δολάρια το βαρέλι.Οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου, αυξήθηκαν κατά 27 σεντς, στα 53,02 δολάρια το βαρέλι.

Η ισοτιμία του δολαρίου κατέγραψε χαμηλό επτά εβδομάδων, μετά τις ανησυχίες για την πολιτική εμπορικού προστατευτισμού που θέλει να εφαρμόσει ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.