Δευτέρα
23 Δεκεμβρίου 2024

Κ. Ξιφαράς (ΔΕΠΑ): Το TTF δεν αντανακλά την προσφορά και ζήτηση στο φυσικό αέριο

Επιχειρήσεις

Στην ανάγκη να υπάρξει από πλευράς Ε.Ε. παρέμβαση για τη δημιουργία ενός νέου δείκτη για την αγορά φυσικού αερίου, αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κ. Ξιφαράς, τονίζοντας ότι ο δείκτης TTF δεν είναι πλέον αντιπροσωπευτικός ούτε αντανακλά τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς αερίου.

Πιο συγκεκριμένα σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Ξιφαράς εκφράζει την εκτίμηση, η οποία υποστηρίζεται και από τα δεδομένα της αγοράς, ότι ο δείκτης TTF δεν αντανακλά πλέον την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και ως εκ τούτου θα πρέπει να αποδεχθούμε ότι πρέπει να πάψει να αποτελεί το κύριο σημείο αναφοράς για την Ευρώπη.

Όπως αναφέρει ο κ. Ξιφαράς, η τρέχουσα προσφορά LNG στην Ευρώπη σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα αποθήκευσης που έχουν ήδη επιτευχθεί θα έπρεπε να έχουν οδηγήσει τις τιμές σε χαμηλότερα επίπεδα.

Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε την κερδοσκοπία των συναλλαγών παραγώγων που έχει οδηγήσει σε εξαιρετικά υψηλές τιμές του φυσικού αερίου που δεν αντανακλούν το πραγματικό κόστος του καυσίμου. Ο όγκος που διαπραγματεύεται στο TTF είναι 100 φορές μεγαλύτερος από τον όγκο του αερίου που διακινείται στην Ολλανδική αγορά αναφέρει ο κ. Ξιφαράς.

Η ανισορροπία ξεκίνησε ακόμη και πριν από την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και πλέον ο δείκτης δεν είναι αξιόπιστος, υπογραμμίζει ο κ. Ξιφαράς, ο οποίος καταλήγει τονίζοντας ότι προφανώς θα είναι πιο αποδοτικό για την Ε.Ε. να δημιουργήσει έναν νέο δείκτη αγοράς που θα βασίζεται στη ρευστότητα της αγοράς και στην πραγματική ισορροπία προσφοράς και ζήτησης.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πειραιώς: Αξιοποιήθηκαν πόροι 1,5 δισ. ευρώ του ΤΑΑ για 117 επενδυτικά σχέδια - Αίτημα για νέα κεφάλαια 300 εκατ. ευρώ

Η Πειραιώς ολοκλήρωσε τη σύναψη συμβάσεων για τη χρηματοδότηση 117 επενδυτικών σχεδίων, συνολικού ύψους άνω των €6 δισ., αξιοποιώντας πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητα...

«Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται»: Νέα καμπάνια επικοινωνίας από την Telekom και την COSMOTE

Η COSMOTE, ως μέλος του Ομίλου Telekom, συμμετέχει μαζί με άλλες 10 χώρες σε μια πανευρωπαϊκή καμπάνια με μήνυμα «Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται». Σκο...

Φόρτωση άρθρων...