Στο -80% έχει πέσει η ταξιδιωτική βιομηχανία κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου – στοιχείο που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την τόνωση στην οποία στήριζαν τις ελπίδες τους οι επαγγελματίες του κλάδου.
«Παγωμένη» κινητικότητα βλέπουν και οι μεγάλοι διεθνείς tour operator εξαιτίας της υπερμετάδοσης της μετάλλαξης Όμικρον. Αυτό αναφέρει στο powergame.gr ο Λύσανδρος Τσιλίδης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHatta).
Σχετικά με τον εσωτερικό τουρισμό, η αυξημένη πληρότητα που καταγράφηκε την τελευταία στιγμή για το τριήμερο των Χριστουγέννων ερμηνεύεται ως «πυροτέχνημα» και σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει το ήδη υπάρχον έλλειμμα, εξηγεί ο Λύσανδρος Τσιλίδης.
Τι γίνεται όμως με τους Έλληνες που είχαν κλείσει ταξιδιωτικά πακέτα στο εξωτερικό για τις ημέρες των γιορτών; Αν και η πλήρης εικόνα για την τουριστική κίνηση κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου θα φανεί γύρω στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, τα στοιχεία που συγκεντρώνει η FedHatta δεν είναι καθόλου ικανοποιητικά.
«Συνολικά, όσον αφορά στις ακυρώσεις υπολογίζουμε προς το παρόν ένα ποσοστό 25% με 30%», σύμφωνα με πληροφορίες ο Λύσανδρος Τσιλίδης, κάτι που προήλθε αμέσως μετά τις ανακοινώσεις για τα νέα περιοριστικά μέτρα στο ταξίδι.
Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητή η πτώση των τουριστικών εσόδων εξαιτίας της νέας αυτής ανατροπής, ο πρόεδρος της FedHatta αναφέρει το εξής παράδειγμα: Αν την εορταστική περίοδο του 2019 είχαν πραγματοποιηθεί, ενδεικτικά, 200 με 250 χιλιάδες ταξίδια, φέτος ο αντίστοιχος αριθμός κατρακυλά στις 25 χιλιάδες.
«Αρκεί να λάβουμε υπόψη μας ότι φέτος τα Χριστούγεννα ακυρώθηκαν 7.000 αεροπορικές πτήσεις», τονίζει και εκφράζει την έντονη ανησυχία του όσον αφορά την εξέλιξη των κρατήσεων.
Σύμφωνα με το powergame.gr, οι ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων που εξειδικεύονται στο ταξίδι εξωτερικού βλέπουν «φρένο», όσον αφορά τις κρατήσεις του 2022. Καθημερινά, είναι αντιμέτωποι όχι μόνο με το νέο κύμα των ακυρώσεων, αλλά και με ένα… αλαλούμ γύρω από τα αιτήματα πελατών τους για επιστροφή χρημάτων.
Όπως λένε, αν τα νέα μέτρα είχαν ανακοινωθεί εγκαίρως, δεν θα είχαν μπει στη διαδικασία των κρατήσεων και δεν ήταν «υπόλογοι» σε μια αλυσίδα συνεργατών-προμηθευτών όπως είναι οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία, τα μουσεία ή ακόμη και οι χώροι εστίασης.