Κυριακή
22 Δεκεμβρίου 2024

Οι Έλληνες ξόδεψαν 35 δισ. ευρώ το 2023 για ηλεκτρονικές αγορές - Το προφίλ των αγοραστών

Οικονομία

Περίπου 35 δισ. ευρώ δαπάνησαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα το 2023, για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών με το μεγαλύτερο μέρος αυτών (17,5 δισ. ευρώ) να δαπανάται για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανάται για ταξίδια (κρατήσεις, εισιτήρια κ.ά.) και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Από τα 17,5 δισ. ευρώ, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν την αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν για την αγορά ρούχων από το διαδίκτυο.

Σε 1,7 δισ. ευρώ ανήλθαν οι δαπάνες για την αγορά ειδών υπόδησης, σε 1,1 δισ. ευρώ για αγορά καλλυντικών, ενώ, 1,1 δισ. ευρώ ήταν και η δαπάνη για την αγορά ειδών παντοπωλείου. Αντίστοιχη ήταν και η δαπάνη (1,1 δισ. ευρώ) για την ηλεκτρονική αγορά έτοιμων γευμάτων, κυρίως μέσω των γνωστών πλατφορμών πραγματοποίησης παραγγελιών ή / και διανομής.

Με βάση τη συχνότητα παραγγελιών, αγοράζουμε συχνότερα από το διαδίκτυο ρούχα (48%), έτοιμα γεύματα (43%) και προϊόντα ομορφιάς (38%).

Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες, από τα 6,7 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν το 2023, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών, 600 εκατ. ευρώ διαδικτυακά στοιχήματα και άλλα 600 εκατ. ευρώ για την αγορά εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Περί το μισό δισ. ευρώ κατεβλήθη το 2023 για συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, μουσικής και ηχητικά βιβλία (audiobooks). Ο διαδικτυακός στοιχηματισμός αποτελεί αγαπημένη συνήθεια, σύμφωνα με την έρευνα της Nexi.

Aπό τα 10,7 δισ. ευρώ για ταξίδια, τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τα 3,7 δισ. ευρώ κρατήσεις σε ξενοδοχεία και 700 εκατ. ευρώ ταξίδια με πτήσεις τσάρτερ και οργανωμένα ταξίδια, πακέτα διακοπών κ.ά.

Βασικό κίνητρο πλέον για τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι χαμηλότερες τιμές, με το 27% των καταναλωτών να δίνει αυτή την απάντηση, με την εξοικονόμηση χρόνου να έρχεται δεύτερη (18%).

Το προφίλ των αγοραστών

Το 95% των ανδρών χρηστών του διαδικτύου έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά με το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες να μην απέχει πολύ, αλλά πάντως να είναι μικρότερο (93%).

Οι Millennials είναι αυτοί που ηγούνται των διαδικτυακών αγορών (96%), ενώ δυναμικά ακολουθούν η Gen X και η Gen Z (92%). Πλέον και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, οι baby boomers, πραγματοποιούν αγορές από το διαδίκτυο (83%).

Σε ό,τι αφορά τέλος τον τρόπο των πληρωμών, το 56% χρησιμοποιεί κυρίως πιστωτική κάρτα, ακολουθεί το PayPal (51%), η χρεωστική κάρτα (24%), ενώ, υψηλό παραμένει το ποσοστό όσων πληρώνουν με αντικαταβολή (22%).

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Επιδότηση για αντλία θερμότητας: Από 8 Ιανουαρίου οι αιτήσεις - Οι δικαιούχοι και τα κριτήρια

Από τις 8 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαρτίου, με καταληκτική ημερομηνία εξαργύρωσης του voucher τις 23 Σεπτεμβρίου 2025, ξεκινούν οι αιτήσεις για την επιδότηση νοικοκυριών για την εγκατ...

Olivier Blanchard: Τα παιδία παίζει με το χρέος

Κάποιοι διαυγείς φιλόσοφοι αναγνωρίζουν ότι δύο στρατηγικές υπάρχουν για να αποφεύγουν ορισμένοι ηγέτες τις ευθύνες τους: ο παιδισμός και η θυματοποίηση.

Φόρτωση άρθρων...