Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

Σταϊκούρας για Fuel Pass: «Μεγαλύτερη και σε περισσότερους η ενίσχυση»

Οικονομία

«Μεγαλύτερη και σε περισσότερους η νέα ενίσχυση  στους πολίτες και ελευθέρους επαγγελματίες για την κάλυψη του αυξημένου κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο».

Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την υποστήριξη της σχετικής τροπολογίας στην Ολομέλεια που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας».

Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι δικαιούχοι είναι όσοι έχουν δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού και έως 45.000 ευρώ.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας πρόσθεσε πως οι δυνητικά δικαιούχοι θα είναι 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων από τα 3,5 εκατομμύρια στο σύνολο. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν την χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι των 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση. 

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με την χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο από 45 ευρώ που ίσχυε μέχρι σήμερα. 

Για όσους έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση με την χρήση κάρτας ανέρχεται πλέον στα 100 ευρώ από 55 ευρώ που ίσχυε μέχρι σήμερα. Για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση με την χρήση κάρτας ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή και στα 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν περίπου σε 600 χιλιόμετρα το μήνα ή σε 20 χιλιόμετρα την ημέρα, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων και αυτή η επιδότηση με τα σημερινά δεδομένα «ρίχνει» την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο.

Το συνολικό κόστος του «Fuel Pass 2» εκτιμάται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ, καθώς θα εξαρτηθεί από όσους κάνουν χρήση της επιδότησης αυτής.

Η οικονομική ενίσχυση θα είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή ή οποιαδήποτε παροχή κοινωνικού ή προνομιακού χαρακτήρα. Με ΚΥΑ θα καθοριστεί ο χρόνος έναρξης της σχετικής ειδικής πλατφόρμας της ενιαίας ηλεκτρονικής πύλης.

Ερωτηθείς ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως συνολικά η εκτίμηση των μέτρων για την άμεση ή έμμεση στήριξη της κοινωνίας για το 2022 σχετικά με την ενεργειακή κρίση είναι στα 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από αυτά, τα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ είναι από τον προϋπολογισμό και προκύπτουν από την υπέρβαση των στόχων εσόδων που εκτιμούμε ότι θα έχουμε εφέτος και ήδη έχουμε το πρώτο πεντάμηνο, είπε. Τα έσοδα του πρώτου τετραμήνου αξιοποιήθηκε για τις επιδοτήσεις στο ρεύμα. Του Μαΐου αξιοποιείται για τα καύσιμα. 

Εκτιμούμε, σημείωσε ο υπουργός, πως εάν συνεχίζει να πηγαίνει έτσι η οικονομία, ο ρυθμός μεγέθυνσης εφέτος θα είναι πάνω από 3% ενώ πάει πολύ καλά και ο τουρισμός. «Υποθέτω, εικάζουμε, εκτιμούμε» ανέφερε ο υπουργός, «ότι θα προκύψει κάποιος πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος». 

Τα υπόλοιπα ποσά θα βρεθούν κυρίως μέσα από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και την υπερφορολόγηση των υπερκερδών επιχειρήσεων, το πρώτο και το δεύτερο εξάμηνο, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στην έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε πως «στις σημερινές συνθήκες δεν υπάρχουν δυνατότητες γενικευμένων παρεμβάσεων, όπως στην περίοδο της πανδημίας. Κάτι τέτοιο θα επιδεινώσει την ήδη εύθραυστη δημοσιονομική κατάσταση και θα καταστήσουν την χώρα μας ευάλωτη σε κάθε είδους διαταραχές. Τα όποια μέτρα εισοδηματικής στήριξης θα πρέπει να είναι προσωρινά, στοχευμένα και να χρηματοδοτούνται από πρόσθετα τρέχοντα έσοδα, ώστε να μην επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος και αυτό πράττουμε».

Αναλυτικά, σχετικά με το σύνολο των μέτρων  και όπως αυτά έχουν κατανεμηθεί, ο υπουργός Οικονομικών είπε πως οι εκτιμήσεις είναι: Για την επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου για το 2022 θα υπερβεί τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ήδη έχουμε βοηθήσει με 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται πως με το άθροισμα των παρεμβάσεων που νομοθετήσαμε θα χρειαστούν άλλα 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Η ενίσχυση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων τον Απρίλιο του 22, είναι 320 εκατ. ευρώ και δόθηκε όλο το πρώτο εξάμηνο. Η ενίσχυση των κτηνοτρόφων για ζωοτροφές 50 εκατομμύρια ευρώ. 

Η επιστροφή ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου στους αγρότες 60 εκατομμύρια ευρώ. Η πρώτη επιδότηση καυσίμων σε 2,3 εκατ. ιδιοκτήτες, γιατί τόσο τελικά μπήκαν στην πλατφόρμα από τους 3 εκατομμύρια δυνητικά δικαιούχους, ήταν 100 εκατ. ευρώ. Επιδοτήσεις σε ΤΑΞΙ, η ένταξη της Κρήτης στο μεταφορικό κόστος είναι άλλα 18 εκατ. ευρώ. 

Η επιδότηση ντίζελ την πρώτη περίοδο, 110 εκατομμύρια ευρώ. Η επιστροφή του 60% του κόστους ηλεκτρικού ρεύματος που θα χορηγηθεί τον Ιούλιο εκτιμούμε ότι είναι 280 εκατομμύρια ευρώ. Και είναι άλλα 500 εκατ. ευρώ τα χρήματα που θα πρέπει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών σε άλλα υπουργεία για την καθημερινότητά τους (νοσοκομεία, περιπολικά, πυροσβεστική κλπ). 

Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί ο μειωμένος ΦΠΑ που παρατείνεται και για το δεύτερο εξάμηνο σε εστίαση, μεταφορές, γυμναστήρια, σχολές χορού και είναι άλλα 250 εκατομμύρια ευρώ. Το «Fuel Pass 2», που είναι άλλα 200 εκατ. ευρώ. Την επέκταση επιδότησης ντίζελ για το ερχόμενο τρίμηνο που είναι άλλα 115 εκατομμύρια ευρώ. 

Την μόνιμη μείωση ΦΠΑ στο 6%, λιπάσματα και ζωοτροφές που είναι 30% και τον μειωμένο ΕΝΦΙΑ που ήταν 370 εκατομμύρια ευρώ, που και αυτά μένουν στο πορτοφόλι των νοικοκυριών για την κάλυψη κάποιων βασικών αναγκών. Σύνολο 8,5 δισ. ευρώ, ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών.
 

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας στο Bloomberg: Η ΕΚΤ θα πρέπει να μειώνει τα επιτόκια σε κάθε συνεδρίαση μέχρι να φτάσει το 2%

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα πρέπει να μειώνει το κόστος δανεισμού σε κάθε συνεδρίαση μέχρι να φτάσει σε ένα επίπεδο που δεν περιορίζει ούτε τονώνει την οικονομική δραστηριότητα...

Φόρτωση άρθρων...