Δύο προβλήματα με αρχικό γράμμα το «Κ» κλήθηκε να αντιμετωπίσει φέτος η βιομηχανία των μεταφορών και των μετακινήσεων: Kορωνοϊός και Kλιματική Aλλαγή. Το ίδιο αναμένεται πως θα συμβεί και το 2022, σύμφωνα με το Politico.
Υπάρχουν αρκετά προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν, αρκετές ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν όσον αφορά το μέλλον των μεταφορών, είτε πρόκειται για τα φορτηγά που μεταφέρουν τα βασικά αγαθά στα σούπερ μάρκετ είτε για τα αεροπλάνα που μας μεταφέρουν σε εξωτικούς προορισμούς.
Ανοιχτά σύνορα
Η Κομισιόν πέρασε μεγάλο μέρος του 2021 προσπαθώντας να κρατήσει τα εσωτερικά της σύνορα ανοιχτά παρά τα κύματα της πανδημίας. Το ψηφιακό πιστοποιητικό ανοσίας αποτέλεσε λύση, τουλάχιστον έως όταν εμφανίστηκε η νέα μετάλλαξη Όμικρον. Από το Φεβρουάριο και ύστερα το πιστοποιητικό δε θα ισχύει χωρίς την απόδειξη επιπλέον δόσης του εμβολίου μέσα σε περίοδο εννέα μηνών μετά τον αρχικό εμβολιασμό.
Οι ευρωπαϊκές χώρες αυτές καθεαυτές θα κληθούν να αναβαθμίσουν τους κανόνες ελεύθερης μετακίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τόσο σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του μπλοκ, όσο και το εξωτερικό.
Μακροπρόθεσμα η Κομισιόν καλείται να επιστρέψει στη Ζώνη Σένγκεν και να πείσει αρκετές χώρες να μην κλείσουν τα ευρωπαϊκά σύνορά τους λόγω κορωνοϊού.
Μείωση των εκπομπών αερίων
Οι Ευρωπαίοι ρυθμιστές θα μελετήσουν πρόγραμμα ολικής παύσης χρήσης βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων οχημάτων μέσα στο 2022, έτσι ώστε να επιτευχθεί το πλαίσιο μετάβασης στην καθαρή ενέργεια μέχρι το 2035.
Παρ’ όλα αυτά παραμένουν τα ερωτήματα όσον αφορά την προθεσμία του πλαισίου και οποιεσδήποτε παρεκκλίσεις χωρών ή πολιτών μέσω της χρήσης μεταβατικών πηγών ενέργειας.
Η Κομισιόν επίσης αναμένεται να θέσει επί τάπητος την «Euro 7» πρότασή της τον ερχόμενο Απρίλιο, η οποία συμπεριλαμβάνει διευρυμένους στόχους εκπομπών αερίων όλων των κλάσεων οχημάτων.
Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να αναβαθμίσει τους στόχους μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των φορτηγών και λεωφορείων, με το πλαίσιο να αναμένεται να παρουσιαστεί το β’ εξάμηνο του 2022.
Υποδομές καθαρής ενέργειας
Ο μόνος τρόπος για να επεκταθεί η καθ’ όλα εύθραυστη συμμαχία των ρυθμιστών με τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η προώθηση του Κανονισμoύ Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR). Οι χώρες καλούνται να βελτιώσουν τις υποδομές παροχής καθαρών μορφών ενέργειας, για τα εκατομμύρια νέας τεχνολογίας οχήματα.
Το πρώτο draft του πλάνου θα πρέπει να έχει κατατεθεί μέχρι το Φεβρουάριο, ενώ ο επικεφαλής της σύνθεσής του, Γερμανός ευρωβουλευτής Ismail Ertug, έχει προτείνει πιθανές κυρώσεις προς τις μη-συμμορφούμενες χώρες, κάτι που προφανώς πρόκειται να προκαλέσει αντιδράσεις.
Πακέτο Κινητικότητας
Οι μεταρρυθμίσεις του Πακέτου Κινητικότητας για τα φορτηγά συμφωνήθηκαν τον Ιούλιο του 2020. Από τον Φεβρουάριο και ύστερα, όμως, πρόκειται να τεθούν υπό ισχύ επιπλέον μέτρα τα οποία έχουν προκαλέσει τη μήνη των αντίθετων στην προταση πολιτικών.
Αρκετές από τις χώρες που αντιτίθενται στα μέτρα έχουν προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αλλά δεν αναμένεται απόφαση μέχρι τουλάχιστον τα μέσα του 2022. Μέχρι τότε έχουν ζητήσει άρση του κανονισμού από την Κομισιόν, υποστηρίζοντας πως υποσκάπτει το όλο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Green Deal.
Διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας
Το μέλλον της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας βασίζεται στο πλάνο της Ε.Ε. «Single European Sky», το οποίο αποσκοπεί στο να κάνει την εναέρια κυκλοφορία πιο αποτελεσματική και να επιτύχει τους νέους κλιματικούς στόχους.
Περισσότερες απευθείας πτήσεις σημαίνουν λιγότερες εκπομπές και μικρότερη αναμονή από την πλευρά των επιβατών. Το πλαίσιο, όμως, βρίσκεται στη δίνη της γραφειοκρατίας εδώ και δύο δεκαετίες, χωρίς να υπάρχει φως στο τούνελ.
Οι ευρωβουλευτές είναι οπτιμιστές αλλά όλα βασίζονται στη Γαλλία και στα συνδικάτα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας οι οποίοι έχουν πολλάκις απεργήσει για οποιεσδήποτε αλλαγές στο παρελθόν.
ΠΗΓΗ: moneypress.gr