Διαστάσεις θρίλερ προσλαμβάνει η νέα υπόθεση με τον εντοπισμό πλοίου που μεταφέρει μεγάλο φορτίο λαθραίων τσιγάρων, καθώς όλα δείχνουν ότι ακολουθούσε τη ρότα των λαθρεμπόρων από το Μαυροβούνιο προς τις ακτές της Νότιας Κρήτης, δηλώνοντας ως προορισμό του το Τομπρούκ της Λιβύης.
Στο φορτηγό πλοίο, υπό σημαία Τανζανίας, έκαναν ρεσάλτο στελέχη του Λιμενικού καθώς είχαν πληροφορίες εδώ και μέρες για το ύποπτο φορτίο του. Η επιχείρηση των λιμενικών έγινε στον όρμο των Σφακίων και εδώ αρχίζουν να διατυπώνονται μια σειρά από ερωτηματικά, αλλά και περίεργες συμπτώσεις:
1. Το πλοίο που επρόκειτο να φτάσει στο Τομπρούκ προχθές, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δηλώσει κατά τον απόπλου από το Μαυροβούνιο, βρέθηκε στον όρμο των Σφακίων χθες. Σε μια περιοχή, δηλαδή, που δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται. Σύμπτωση; Ο όρμος των Σφακίων βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από την Παλαιόχωρα, όπου είχε εντοπισθεί προ μηνών και το άλλο «τσιγαράδικο», που βρέθηκε να μεταφέρει τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ: Αυτή την υπόθεση αποκάλυψε το Πρώτο ΘΕΜΑ.
2.Στο πλοίο επιβαίνουν έξι Ουκρανοί ναυτικοί. Όπως δείχνουν οι φωτογραφίες- ντοκουμέντο που δημοσίευσε το Flashnews.gr η επιχείρηση για την εκφόρτωση του λαθραίου φορτίου ήταν καλά στημένη, αφού τέσσερις νταλίκες περίμεναν σε απομονωμένο σημείο, προκειμένου να το παραλάβουν. Στο σημείο αυτό, ωστόσο, προκύπτει ένα ακόμη ερωτηματικό για την υπόθεση, που της προσδίδει τα χαρακτηριστικά του θρίλερ: Πώς είναι δυνατόν να γίνεται μια τέτοια συντονισμένη και πολυήμερη επιχείρηση από το Λιμενικό και την τελευταία στιγμή να μην συλλαμβάνονται, αλλά να παραμένουν άφαντοι οι οδηγοί των φορτηγών και όσοι πιθανά θα ήταν μαζί τους για βοήθεια. Κι όμως, οι οδηγοί θα αποτελούσαν βασικό κρίκο που θα μπορούσε να οδηγήσει στους εντολείς τους και στους πραγματικούς παραλήπτες του παράνομου φορτίου.
Η διαδρομή του πλοίου προς το λιμάνι του Ηρακλείου, όπως αποτυπώνεται στο marinetraffic.com
3.Το πλοίο, με έτος κατασκευής το 1971, αναμένεται να φτάσει τις επόμενες ώρες στο λιμάνι του Ηρακλείου, με τους λιμενικούς να βρίσκονται πάνω στο φορτηγό και σκάφος του Σώματος να το συνοδεύει. Όμως, προκαλεί απορία και ερωτηματικά το γεγονός ότι δεν επελέγη να οδηγηθεί στο πλησιέστερο μεγάλο λιμάνι που είναι αυτό των Χανίων και οδηγείται στο Ηράκλειο- περιοχή δηλαδή, που δεν έχουν δικαιοδοσία ούτε οι ίδιες λιμενικές αρχές, αλλά ούτε και οι ίδιες δικαστικές αρχές. Εκτός βεβαίως, και αν την επιχείρηση του ρεσάλτο στο πλοίο δεν την οργάνωσαν οι λιμενικές αρχές των Χανίων, αλλά οι αντίστοιχες του Ηρακλείου, πράγμα που σημαίνει ότι αντίστοιχα, το Ηράκλειο είχε τις αρχικές πληροφορίες και επέλεξε να μην τις μοιραστεί με τα Χανιά.
Τις επόμενες ώρες ( εκτιμάται έως τις οκτώ το βράδυ) το φορτηγό θα δέσει στο λιμάνι του Ηρακλείου, οπότε και θα αρχίσει η εκφόρτωση των λαθραίων τσιγάρων, η καταμέτρηση και η «αναγνώριση» του φορτίου, στο επίπεδο των «ετικετών» που φέρουν τα λαθραία τσιγάρα. Εκεί θα γίνει η πρώτη αποτίμηση των δασμών που θα έχανε το ελληνικό δημόσιο από τη διάθεση αυτών των τσιγάρων στη διαρκώς ογκούμενη αγορά των λαθραίων - σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα παράνομο είναι το 1 στα 5 τσιγάρα στην Ελλάδα, με το κράτος να χάνει ετησίως πάνω από 600 εκατ. ευρώ από διαφυγόντες δασμούς.