Παρασκευή
22 Νοεμβρίου 2024

Τη βιομηχανία τροφίμων και τα μάτια μας

Στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒΤ, ειπώθηκαν πολλά και σοβαρά πράγματα για τη βιομηχανία, τη δημογραφία, την απασχόληση και την οικονομία

Η ελληνική μεταποίηση με το ζόρι αντιπροσωπεύει το 11-12% του Ελληνικού Ακαθάριστου Εγχωρίου προϊόντος και οι ελληνικές εξαγωγές μόλις ξεπέρασαν το 10% έναντι 40% που είναι ο μέσος κοινοτικός όρος. Όταν γίνεται λόγος λοιπόν για τόνωση της εξωστρέφειας, άνοδο των εξαγωγών και βελτίωση του εμπορικού μας ισοζυγίου, καλού καλόν είναι οι επαΐοντες να μας πουν και να σκεφτούν με ποια προϊόντα μπορεί να γίνει αυτό και σε ποια παραγωγική βάση.

Μια σημαντική παραγωγική βάση στη χώρα μας είναι η βιομηχανία τροφίμων- ποτών, η οποία πραγματοποιεί 16 δισ. ευρώ τζίρο, 5 δις. ευρώ εξαγωγές και στις 1.225 επιχειρήσεις του κλάδου απασχολούνται πάνω από 360.000 άμεσα και έμμεσα εργαζόμενοι. Συνεπώς, ο κλάδος αυτός, που στηρίζει και τον πρωτογενή τομέα, μπορεί να γίνει αφετηρία βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, τόνωσης, της εξωστρέφειάς της, προώθηση της καινοτομίας και βεβαία ενίσχυσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Με άλλα λόγια, ο αγροδιατροφικός τομέας είναι αναπτυξιακό εφαλτήριο και ως εκ τούτου εθνικό κεφάλαιο. Παράγει δε και πολύτιμη άυλη αξία, την ώρα που η χώρα γνωρίζει τουριστική άνοδο ολκής.

Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί επίσης, όπως πολύ σωστά επισήμανε και ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ κ.Γιάννης Γιώτης στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ότι ο κλάδος παραμένει και κορυφαίος εγγυητής επισιτιστικής ασφάλειας.

Στηρίζει επίσης αποφασιστικά και το ελληνικό λιανεμπόριο ειδών διατροφής, με αποτέλεσμα στη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας και της ενέργειας, λόγω πολέμου στην Ουκρανία, να μην υπάρξει καμία έλλειψη στους χώρους πωλήσεων.

«...Ωστόσο», τόνισε ο κ. Γ. Γιώτης «...στην παρούσα φάση της οικονομικής δραστηριότητας, οφείλουμε να διαχειριστούμε τις πολλαπλές προκλήσεις με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεων, να δείξουμε ευελιξία στις μεταρρυθμίσεις και να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατή ευκαιρία που μας παρουσιάζεται. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται, πρωτίστως ως άνθρωποι αλλά και ως επιχειρηματίες, να αποδεχτούμε το γεγονός ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει και να δούμε τις εξελίξεις υπό ένα διαφορετικό πρίσμα...».

Και μια πτυχή αυτής της τελευταίας παρατήρησης του προέδρου του ΣΕΒΤ, είναι επίσης ο ρόλος της βιομηχανίας τροφίμων στην εικόνα και τη φήμη της χώρας ,σε συνδυασμό με την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά της.

Όταν κάπου 30 εκατομμύρια άτομα θα επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ελλάδα, υπάρχει σοβαρός λόγος τη βιομηχανία τροφίμων να την προσέχουμε σαν τα μάτια μας. Για το καλό μας.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Πώς η «εποχή αηδίας» εξυπηρέτησε τον Τραμπ

Η γελοιότητα της ακυρωτικής κουλτούρας και άλλα πολλά που έφεραν στην Αμερική πάμπλουτοι καλλιτέχνες, ηθοποιοί και λοιπές πολιτικές «όμορφες ψυχές», τελικά ξεσήκωσε εναντίον τους έ...

Περί «υπερκερδών» των σούπερ μάρκετ

Από τους ισολογισμούς των μεγάλων επιχειρήσεων λιανικών πωλήσεων δεν προκύπτει ότι αυτές ευθύνονται για τον πληθωρισμό, στο βαθμό που κατηγορούνται γι’ αυτόν.

Φόρτωση άρθρων...