Μια ανάσα από αυτήν και από την απώλεια των 30.000 μονάδων βρίσκεται και ο δείκτης Dow Jones. Η χθεσινή συνεδρίαση ήταν μια απογοήτευση για τις αναπτυγμένες αγορές του πλανήτη. Σημαντική υποχώρηση στις ΗΠΑ, μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη και "χαστούκι" στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 4,60 ευρώ. Ενώ την προηγούμενη εβδομάδα, βρισκόταν μια ανάσα από τις 900 μονάδες, τότε δίνει μάχη για να κρατήσει τις 800 μονάδες! Γιατί συμβάινουν όλα αυτά;
Γράφει ο Λουκάς Γεωργιάδης
Στα χρηματιστήρια σπάνε κάθε μέρα τα stop loss, γεγονός που σημαίνει ότι κάποιοι παίρνουν τις ζημιές τους και περιμένουν να περάσει η... μπόρα, η οποία όμως, φαίνεται εξελίσσεται σε... τυφώνα. Έχουν χαθεί κάτι εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε κεφαλαιοποίηση και τα χρηματιστήρια προεξοφλούν την είσοδο σε ύφεση. Μάλιστα, πολλοί εκτιμούν ότι η Αμερικανική Κεντρική Τράπεζα βλέποντας τον πληθωρισμό να ξεφεύγει, μπορεί να κάνει προβεί σε μια κίνηση-σοκ αυξάνοντας το βασικό επιτόκιο του δολαρίου ακόμη και κατά 0,75%!
Σήμερα, ολοκληρώνεται η διήμερη συνεδρίαση των μελών της FED και θα έχουμε να πούμε περισσότερα, με βάση τα νέα δεδομένα. Ίσως, χρειάζεται ένα τέτοιο σοκ για να αρχίσουν να υποχωρούν οι τιμές του πετρελαίου, της ενέργειας κα ιτων πρώτων υλών. Ωστόσο, μια ραγδαία άνοδος των επιτοκίων θα μας βάλει σε μεγάλες περιπέτειες...
Πηγαίνοντας ακόμη ένα βήμα παραπέρα, οι αγορές φοβούνται ότι θα υπάρξει πρόβλημα στη διαχείριση του δημοσίου χρέους. Γι αυτό και τα επιτόκια των κρατικών τίτλων, συνεχίζουν να... ίπτανται. Είναι ενδεικτικό ότι το ελληνικό δεκαετές έχει αρχίσει να... φλερτάρει με το 5%, ενώ απλά θέλουμε να σημειώσουμε ότι όταν μπήκαμε στο μνημόνιο, είχαμε δανειστεί για τελευταία φορά με 5,5%.
Άλλα τα δεδομένα τότε, άλλα σήμερα. Το Ελληνικό δημόσιο χρέος είναι προστατευμένο. Το θέμα είναι ότι δεν ξέρουμε τα όρια αυτής της προστασίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, έχει θωρακίσει την... τρύπα που λέγεται Ελλάδα και θέλει να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμη για να καλύψει την... τρυπάρα της Ιταλίας, η οποία αποτελεί "πυριτιδαποθήκη" χρέους, λόγω του μεγέθους του, αλλά και τους μεγέθους της ιταλικής οικονομίας.
Μέσα σε όλα αυτά έρχεται η Moody's για να χτυπήσει ολόκληρη... καμπάνα στην Ευρωζώνη. Δεν θεωρεί απλά ότι υπάρχει κίνδυνος βιωσιμότητας του ευρω-χρέους, αλλά, θα υπάρξει φυγή επενδυτών και θα περιοριστεί δραστικά ο δημοσιονομικός χώρος που θα έχουν τα κράτη-μέλη, για να υποστηρίξουν πολιτικές στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Εν ολίγοις, τα χρήματα στήριξης θα είναι λιγότερα και οι κίνδυνοι περισσότεροι, αν επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο κλίμα. Και έχουμε μπροστά μας έναν... καυτό χειμώνα, όπου οι ποσότητες αερίου που αποθηκεύουν οι χώρες, δεν φτάνουν, ούτε για... ζήτω! Αλληλούια!
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά τα συγκλονιστικά, χθες επισκέφθηκε την Ελλάδα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ, ο οποίος συναντήθηκε με τον Μητσοτάκη και τον Σταϊκούρα. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι ο επονομαζόμενος και ως... νέος Σόιμπλε (μάλλον δεν τον παίρνει μέσα στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας να κάνει τα ίδια...), πείστηκε από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών ότι τα πάμε καλά.
Άκουσε ότι δεν θα διακινδυνεύσουμε την πορεία μείωσης των ελλειμμάτων και ελέγχου του δημοσίου χρέους και απέδωσε τα εύσημα για την αναπτυξιακή πορεία της Ελληνικής οικονομίας. Και όχι μόνο απέδωσε τα εύσημα στην Ελληνική κυβέρνηση για την εξαιρετική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών και τις μακροοικονομικές επιδόσεις εν μέσω κρίσης, αλλά έστειλε και το μήνυμα προς τους Τούρκους, ως αρχηγός των Γερμανών Φιλελευθέρων, ότι όποιος απειλήσει κράτος-μέλος της Ένωσης, θα λάβει σκληρή απάντηση! Βάστα... Λίντνερ!
Και η ΔΕΗ εξαγοράζει...
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της τέλειας καταιγίδας και του επικείμενου... τυφώνα, η ΔΕΗ συνεχίζει τις εξαγορές της, οι οποίες είναι στοχευμένες και με σίγουρο μελλοντικό αποτέλεσμα.
Χθες, η επιχείρηση, ανακοίνωσε την εξαγορά της εταιρείας υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης CARGE, στέλνοντας το μήνυμα ότι θα βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας με όχημα την υπηρεσία ΔΕΗ blue, η οποία αποτελεί το πιο εκτεταμένο Δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία Carge μια από τις πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενες startup επιχειρήσεις του χώρου της, ειδικεύεται στην ανάπτυξη πρωτοποριακού λογισμικού για εφαρμογές οι οποίες, μεταξύ άλλων, δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να πλοηγηθεί μέσα από ένα ψηφιακό χάρτη φτάνοντας στον σταθμό φόρτισης από την καλύτερη και ταχύτερη διαδρομή. Η σχετική τεχνολογία μπορεί να δώσει επίσης μια σειρά από άλλες πληροφορίες όπως την υγεία της μπαταρίας του οχήματος κ.λπ. Με την εξαγορά της εταιρείας Carge και την ενσωμάτωση της ψηφιακής της πλατφόρμας στις υπηρεσίες του δικτύου της, η ΔΕΗ blue ενισχύει ακόμη περισσότερο την θέση της μεταξύ των πρωτοπόρων των ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, βελτιώνοντας συνεχώς την αποτελεσματικότητα του μεγαλύτερου και εκτενέστερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας. Είδες η ΔΕΗ;
ΠΗΓΗ: moneypress.gr