Σχεδόν 6 στα 10 πλοία του ελληνόκτητου στόλου ανήκουν στους 40 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές.

Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s πρώτος στη σχετική κατηγορία με βάση τη χωρητικότητα εκτοπίσματος (dwt) είναι ο όμιλος Αγγελικούση με έναν στόλο 137 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,02 εκατ. χωρητικότητα εκτοπίσματος.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου με 115 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,79 εκατ.σε χωρητικότητα εκτοπίσματος.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο όμιλος Navios Group της Αγγελικής Φράγκου με 146 πλοία μεταφορικής ικανότητας 14,39 εκατ. dwt.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου.Την πρώτη πεντάδα της σχετικής κατάταξης συμπληρώνει ο όμιλος Τσάκου.

Στις υπόλοιπες θέσεις μέχρι τη συμπλήρωση της πρώτης δεκάδας βρίσκονται οι ναυτιλιακές εταιρείες Thenamaris με 89 πλοία μεταφορικής ικανότητας 9,25 εκατ. dwt, Star Bulk Carriers με 78 πλοία, 8,63 εκατ. σε χωρητικότητα εκτοπίσματος, Minerva Marine Inc.με 65 πλοία, 7,43 εκατ. dwt, Marmaras Navigation με 50 πλοία μεταφορικής ικανότητας 7,08 εκατ. dwt και η Alpha Tankers & Frt. με 44, μεταφορικής ικανότητας 6.80 εκατ. σε χωρητικότητα εκτοπίσματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson’s ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αποτελείται από 5.211 πλοία, 195,9 εκατ. ολικής χωρητικότητας και βρίσκεται στην πρώτη θέση, αυξάνοντας κατά 1,9% το τονάζ σε σύγκριση με το τέλος του 2015.

Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης ακολουθεί η Ιαπωνία με 8.701 πλοία 164,8 εκατομμύρια ολικής χωρητικότητας (αύξηση 0,42%) και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.709 πλοία, 131,3 εκατομμύρια ολικής χωρητικότητας (αύξηση 0,61%)