Aλλάζουν τα δεδομένα στην υπόθεση Μαυρίκου μετά τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως και περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, ο Παναγιώτης Μαυρίκος ενδεχομένως να μη βρισκόταν σε κατάσταση να αντιδράσει, ενώ δεν μπορεί να εξακριβωθεί αν φορούσε τη ζώνη ασφαλείας, ή αν την είχε περασμένη πίσω από την πλάτη του στην ειδική θήκη, προκειμένου να μην ενοχλείται από το καμπανάκι ειδοποίησης.
Απομακρύνεται έτσι πιθανότατα το ενδεχόμενο δολιοφθοράς, ωστόσο η έρευνα συνεχίζεται και τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί.
Όπως μετέδωσε το Mega, οι αρχές, μέσω των εκθέσεων που συνέταξαν οι εμπειρογνώμονες, συγκέντρωσαν σημαντικά στοιχεία, τα οποία είναι πιθανό να ανοίξουν το δρόμο για την οριστική διαλεύκανση αυτής της περίεργης υπόθεσης. Πρώτα απ' όλα, οι αρχές υποστηρίζουν ότι ο οδηγός δεν ήταν σε κατάσταση να αντιδράσει, κάτι που θα πιστοποιηθεί και από τις ιστολογικές εξετάσεις, τα αποτελέσματα των οποίων θα βγουν σε 10-15 ημέρες. Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, «οποιοσδήποτε και να ήταν στη θέση του οδηγού, θα είχε την ίδια κατάληξη», εξαιτίας όσων παρουσίασε το αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο εξηγεί η αστυνομία τα 30 δευτερόλεπτα που υπάρχει κενό, αλλά και τις πέντε φορές που προσέκρουε το αυτοκίνητο στο διαχωριστικό, στηθαίο.
Δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι η ζώνη βρισκόταν κουμπωμένη στην ειδική θέση που προβλέπεται. Ωστόσο, δεν έχει εξακριβωθεί αν ο Παναγιώτης Μαυρίκος φορούσε τη ζώνη, ή απλώς την είχε περάσει πίσω από την πλάτη του, ώστε να μην χτυπά το καμπανάκι προειδοποίησης. Το στοιχείο αυτό δεν πρόκειται να εξακριβωθεί, καθώς το σημείο κάηκε και ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν ενδείξεις που να οδηγούν σε κάποιο συμπέρασμα.
Ένα τρίτο στοιχείο που προέκυψε, αφορά ένα κομμάτι από το τζάμι της πόρτας του συνοδηγού. Στο κομμάτι αυτό δεν βρέθηκαν ίχνη καπνού, γεγονός που, για τους αστυνομικούς, σημαίνει ότι ο Παναγιώτης Μαυρίκος είχε στη διάθεσή του το χρόνο να απεγκλωβιστεί από το αυτοκίνητο, βγαίνοντας από τη θέση του συνοδηγού.
Όπως έγινε γνωστό, ένας μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων του αυτοκινήτου θα εξεταστεί και από την κατασκευάστρια εταιρεία. Διευκρινίστηκε, ωστόσο, ότι βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί, απομακρύνεται το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς.
Το πρόβλημα αυτό σχετίζεται με επισκευές στο τζιπ του εκδότη προ μερικών μηνών ή με άλλες εργασίες και ζητήματα λειτουργίας του οχήματος. Η φωτιά εμφανίζεται δε ως «παράγωγο» του σημαντικού αυτού τεχνικού προβλήματος που οδήγησε και στη διαρροή καυσίμων και λαδιών του ΙΧ.
Αστυνομικοί υποστηρίζουν ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε πλήρεις απαντήσεις για ό,τι συνέβη στην Αττική Οδό».
Μέχρι στιγμής από την ανάλυση του τεχνικού συμβούλου της οικογένειας του Π. Μαυρίκου, ειδικού πραγματογνώμονα Γιώργου Ραυτογιάννη, διαπιστώθηκε ότι στα τελευταία περίπου 360 μέτρα της πορείας του τζιπ υπήρξαν πέντε-έξι χτυπήματα του οχήματος στο τσιμεντένιο διαχωριστικό κιγκλίδωμα, ενώ από το ΙΧ έπεφταν λόγω των προσκρούσεων και του τεχνικού προβλήματος που παρουσίαζε ορισμένα εξαρτήματα.
Ο κ. Ραυτογιάννης εντόπισε ακόμη στο οδόστρωμα μικρά καπάκια, αγνώστου προέλευσης, τα οποία όμως διαπιστώθηκε εργαστηριακά ότι δεν έχουν σχέση με το όχημα. Στην έρευνα συμμετέχουν ακόμη ο τεχνικός σύμβουλος της ΕΛ.ΑΣ.Επαμεινώνδας Μπούρας, αλλά και της Πυροσβεστικής, Αναστάσιος Δέδες.