Σε μια συγκυρία όπου οι διεθνείς τιμές του αργού διατηρούνται σταθερά στα επίπεδα των 48-50 δολαρίων και πολλοί προβλέπουν την άνοδό τους προσεχώς, οι νέες αυξήσεις φόρων που έρχονται στα καύσιμα από το φθινόπωρο (πετρέλαιο θέρμανσης) και από το 2017 (σε βενζίνες, ντίζελ κίνησης) δεν είναι σύμμαχος για τον καταναλωτή, αλλά και για τα δημόσια έσοδα.

Σήμερα οι φόροι που πληρώνουμε για κάθε λίτρο αμόλυβδης αντιστοιχούν στο 70% της τελικής τιμής, αλλά από τον προσεχή Ιανουάριο, λόγω της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), το καθαρό ποσοστό καυσίμου ανά λίτρο θα μειωθεί περαιτέρω στο 29%, ενώ ο φόρος θα ανέβει στο 71%, δίχως να αποκλείεται τα ποσοστά να είναι και υψηλότερα.

Τα ίδια θα ισχύσουν με το ντίζελ κίνησης αφού οι φόροι, από το 54% σήμερα της τελικής τιμής, θα εκτιναχθούν στο 58% ή και υψηλότερα.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ήδη καταγράφεται πτώση των πωλήσεων καυσίμων κατά 8% (Μάιος 2015 – Μάιος 2016), με τη μεγάλη αυτή πτώση να μην αφορά μόνο τη βενζίνη, αλλά και το ντίζελ κίνησης.

Η κατάσταση θα επιδεινωθεί το επόμενο εξάμηνο καθώς η αύξηση από το 2017 των ΕΦΚ σε ντίζελ κίνησης και βενζίνη, εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τις τελικές τιμές κατά 11-12 και 5-6 λεπτά ανά λίτρο, αντίστοιχα.

Τέλος, τον Οκτώβριο τα νοικοκυριά είναι πιθανόν να αναζητούσαν ξανά διέξοδο στις ξυλόσομπες και στα τζάκια, καθώς αυξάνεται ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, κάτι που συνεπάγεται επιβάρυνση κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.