Το μοντέλο ιδιωτικών συγκοινωνιών που υπάρχει στη χώρα μας, όπως αυτό της Θεσσαλονίκης έχει αποτύχει πλήρως αναφέρει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να γίνει ιδιωτικοποίηση.
Την ανάγκη να υπάρχει ένας εθνικός σχεδιασμός και μια ιεράρχηση των μεγάλων έργων προκειμένου «να έχουμε τα οφέλη που πρέπει να έχει η χώρα και οι παραγωγικές δυνάμεις από αυτά τα έργα», τονίζει ο κ. Σπίρτζης, στη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Να υπάρχουν δομές που δεν θα επιτρέπουν από εδώ και στο εξής να επιλέγει μόνος του ο κάθε υπουργός, ανάλογα με την εκλογική περιφέρεια ή τις πολιτικές του προτεραιότητες, ποια έργα υποδομών είναι αυτά που πρέπει να γίνουν», προσθέτει, ενώ σημειώνει ότι «έχει γίνει η ιεράρχηση των έργων που έχει ανάγκη η χώρα, σε μια άλλη λογική και κατεύθυνση από αυτή που έχουμε μέχρι τώρα».
Αναφέρει ακόμα, ότι στο υπουργείο αυτή τη στιγμή είναι έτοιμα τρία νομοσχέδια, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο καλοκαίρι. Αυτά αφορούν τα δημόσια έργα, τις μελέτες των δημόσιων έργων και τις δημόσιες συμβάσεις γενικότερα, καθώς και τα συστήματα και τις δομές που θα δώσουν την ευκαιρία να παρακολουθούνται συνολικά και τα δημόσια και τα ιδιωτικά έργα. Το τρίτο νομοσχέδιο έχει να κάνει με τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και τις παραχωρήσεις, ενώ έτοιμο είναι και το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια.
Δηλώνει κατηγορηματικά «όχι» στα περί ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. «Δεν θα γίνει», τονίζει και προσθέτει: «Το μοντέλο των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη έχει αποτύχει πλήρως.
Κοστίζει πέντε φορές περισσότερο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Να σταματήσουμε το πλιάτσικο που γίνεται τόσα χρόνια σε αυτούς τους φορείς, τις σπατάλες και την κακή διαχείριση».
Σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέει ότι είναι στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, και σημειώνει ότι το υπουργείο του ρίχνει το βάρος στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υποδομών. «Είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Με έναν σχεδιασμό που είναι καθαρά εθνικός σχεδιασμός και θα αναβαθμίσει τη χώρα μας», προσθέτει.
Για το μέτρο της αναλογικής χρέωσης στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων εκτιμά ότι μέσα στο 2017 «θα έχουμε τις μελέτες», «για να υλοποιήσουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των έργων το αναλογικό σύστημα χρέωσης».
Σημειώνει, ακόμη, ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου είναι να επεκταθεί ο προαστιακός στο Λαύριο. «Πιστεύω ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που πρέπει να γίνουν μιας και συνδέει το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας, με δύο βασικά λιμάνια που είναι οι κύριες υποδομές. Με τον τρόπο αυτό θα αναβαθμιστούν και οι ακτοπλοϊκές μεταφορές και η κρουαζιέρα, αλλά κυρίως θα εξυπηρετηθεί ο πολίτης».
Ο κ. Σπίρτζης απαντά, ακόμη, στις επικρίσεις της ΝΔ ότι «κλαίει», λέγοντας ότι δεν είναι εύκολο όταν λόγων της συμφωνίας, «και σε αυτή θα είμαστε συνεπέστατοι», επιβάλλονται στη χώρα, πολιτικές και μέτρα «τα οποία και ως πολιτική σύλληψη και υλοποίηση έχουν όνομα».
«Ο κ. Μητσοτάκης και οι συνεργάτες του στη ΝΔ, αλλά και οι πολιτικοί του συνεργάτες στο ΠΑΣΟΚ και στη Δημοκρατική Συμπαράταξη, όταν εφάρμοζαν αυτές τις πολιτικές γελούσαν. Εμείς, δεν μπορούμε να γελάμε με κάποιο από αυτά τα μέτρα και τις πολιτικές». ... «Στεναχωριόμαστε. Αυτό δεν είναι κακό. Δείχνει και άλλα πράγματα», τονίζει.
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις