Στην αναφορά ότι ο ίδιος είχε ενημερώσει τον αρχηγό για «16 σάκους με νεκρούς στις 11 το βράδυ» προέβη σήμερα, κατά τη διάρκεια της απολογίας του στη δίκη για το Μάτι ο τότε εναέριος συντονιστής Χρήστος Λάμπρης.

Απολογίες όμως στη δίκη για τη φονική πυρκαγιά έδωσαν ακόμη ο Γεώργιος Πορτοζούδης, τότε διοικητής της Υ.Ε.Μ.Π.Σ, ο Στέφανος Κολοκούρης, τότε διοικητής της 1ης ΕΜΑΚ και μετέπειτα αρχηγός του πυροσβεστικού σώματος, καθώς και ο Χρήστος Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1», στο οποίο βρίσκονταν ο κ. Λάμπρης.

Ειδικότερα, ο κ. Λάμπρης κατά την απολογία του εξιστόρησε αναλυτικά τις κινήσεις του στο Μάτι μέχρι την παραλία όπου ήρθε αντιμέτωπος με τις σορούς, τις οποίες είχε συλλέξει η ΕΜΑΚ. Μάλιστα, όπως ανέφερε ενημέρωσε αμέσως τον τότε αρχηγό της Πυροσβεστικής Σωτήρη Τερζούδη γι΄ αυτούς τους 16 νεκρούς. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος είχε πετάξει με ελικόπτερο πάνω από τη φωτιά στην Κινέτα και εν συνεχεία πάνω από τη φωτιά στο Νταού Πεντέλης. Μετά την πτήση, μετέβη, κατόπιν εντολής που έλαβε, οδικώς στη φωτιά στην Ανατολική Αττική. Μεταξύ άλλων στην απολογία του ο κατηγορούμενος ανέφερε: «Στη Λεωφόρο Μαραθώνος υπήρχε τρομερή κίνηση από αυτοκίνητα... Η εικόνα της πυρκαγιάς με έκανε να παγώσω. Είχε κινηθεί πολύ γρήγορα. Οι φλόγες ήταν τεράστιες πάνω από 20 μέτρα. Είχαν καεί σπίτια. Τηλεφώνησα αμέσως, στις 18.58 στον υποδιοικητή Βασίλη Ματθαιόπουλο και του είπα πως η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. "Εδώ έχει καεί κόσμος" του είπα. Μου απάντησε πολύ ανήσυχος ότι θα τα στείλει όλα εκεί. Βρήκα έναν τροχονόμο σε διασταύρωση της Μαραθώνος και του είπα να κάνει αναστροφή τα αυτοκίνητα, να τα γυρίζει προς Αθήνα. Ήταν πάρα πολλά αυτοκίνητα και φορτηγά. Είχα αγωνία γιατί αν άλλαζε ο αέρας, θα καίγονταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι».

Ο κ. Λάμπρης αναφέρθηκε όμως και στην κατηγορία που του αποδίδεται ότι δηλαδή εγκατέλειψε τη θέση του κατά τους κρίσιμους χρόνους: «Δεν εγκατέλειψα τα καθήκοντα μου. Ούτε στο γραφείο ήμουν ούτε στο σπίτι μου. Μέσα σε 40 λεπτά πήγα από την Ελευσίνα στη φωτιά για την οποία τώρα κατηγορούμαι. Ενημέρωσα για την εικόνα που είχα τους σωστούς ανθρώπους στους σωστούς χρόνους», είπε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο της δική του απολογίας ο Γ. Πορτοζούδης, έκανε μεταξύ άλλων αναφορά στις καταγγελίες πως εκείνο το απόγευμα είχε εγκαταλείψει τη θέση του. Συγκεκριμένα υποστήριξε: «Είχε προγραμματιστεί ραντεβού με την κυρία Α…, υπεύθυνη για τον προγραμματισμό συνάντησης με εθελοντές. Της είπα να έρθει εκείνη την ημέρα. Της έβγαλα άδεια εισόδου. Μου είπε ότι θα έρθει με την αδελφή της ή κάποιον άλλον. Ήρθε γύρω στις 6:30. Την ανέβασα στο γραφείο. Της εξήγησα για την υπηρεσία. Της έδωσα ένα αναμνηστικό, μπρελόκ και μπλουζάκι. Στη συνέχεια την κατέβασα στο ισόγειο και τους είπα πως κατεβαίνω στην πίστα με τα ελικόπτερα και τους είπα αν χρειαστεί να με καλέσουν. Ήταν ελικόπτερα δεμένα με τους μηχανικούς, πολύ δυνατός ο άνεμος και έβλεπα καπνό από Πεντέλη. Δε με ξένισε κάτι. Στη συνέχεια αποχώρησε η κυρία Α… και περίμενα να έρθει το πρώτο ελικόπτερο. Ήρθε το πρώτο με κύριο Αναστασόπουλο.

«Μου λέει "διοικητή πρέπει να κάηκαν δύο-τρεις άνθρωποι". Του λέω δεν είναι δυνατόν. Φανταστείτε την επόμενη ημέρα που μάθαμε τον αριθμό των νεκρών. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι ήταν πατεράδες μας, μάνες μας, παιδιά μας (…) Μετά άρχισε μία ανθρωποφαγία στο πρόσωπό μου με κατευθυνόμενα δημοσιεύματα από μία μερίδα του Τύπου, ότι εγώ εγκατέλειψα τη θέση μου και δεν με βρίσκανε, χωρίς να υπολογίζει κανείς εάν εγώ είχα δύο παιδιά και η κυρία Αναστασοπούλου άλλα δύο. Να ακούει η μάνα μου στο χωριό, στα πρωϊνάδικα, στις φυλλάδες. Σκεφτόμουν όλα αυτά που έκανα τόσα χρόνια και εάν μου άξιζε να βρεθώ κατηγορούμενος...».

Κατά τη διάρκεια της δικής του απολογίας στη δίκη ο τότε διοικητής της 1ης ΕΜΑΚ Στέφανος Κολοκούρης, είπε πως εκείνη την ημέρα είχε άδεια ωστόσο του ζητήθηκε από τον κ. Ματθαιόπουλο να επιστρέψει διότι υπήρχε βαθμός επικινδυνότητας 4. Όπως είπε, ενώ βρισκόταν στη φωτιά της Κινέττας δεχόταν τηλεφωνήματα από κ. Ματθαιόπουλο και τον αρχηγό που τον έβαλε σε ανοικτή ακρόαση με τον υπουργό για να ενημερωθούν. «Με πήρε ο Ματθαιόπουλος τηλέφωνο αφού είχε σουρουπώσει, με πήρε και μου λέει πάρε δέκα-δώδεκα αυτοκίνητα και ομάδα πεζοπόρων και κατευθύνσου στη φωτιά Νέας Μάκρης» ανέφερε ο κ. Κολοκούρης, προσθέτοντας πως ακόμα στη φωτιά της Κινέττας ακόμα υπήρχε κίνδυνος για σπίτια.

Τέλος ο Χρήστος Δροσόπουλος, κυβερνήτης του ελικοπτέρου «ΦΛΟΓΑ 1» στο οποίο βρισκόταν και ο κ. Λάμπρης, δήλωσε αθώος και τόνισε πως βρίσκεται στη θέση του κατηγορούμενου επειδή εκείνη την ημέρα υπερέβαλε εαυτόν. «Ο ισχυρισμός ότι διέθετα 20 λεπτά καύσιμα είναι εσφαλμένος. Κανένα στοιχείο δε διέλαθε της προσοχής μου, αντίθετα υπερέβην τα εσκαμμένα» είπε ξεσπώντας σε κλάματα.