Τώρα, να επικαλεσθούμε και εμείς την παρέμβαση του εισαγγελέα είναι μάταιο, αφού κι εκείνος δεν ξέρει σε ποιες από τις πάμπολλες καθημερινές καταγγελίες να σπεύσει να επιληφθεί!
Του Δημήτρη Στεργίου
Αναφέρομαι στον καυγά σε ξένο αχυρώνα δύο κρατιστών υπουργών, ενός πρώην και ενός νυν, για το… «σανό», δηλαδή του πρώην υπουργού Υποδομών (τάχα) και Μεταφορών (τάχα) και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστή Χατζηδάκη και του σημερινού κ. Χρήστου Σπίρτζη.
Ο πρώτος κατήγγειλε τον δεύτερο για αθρόες προσλήψεις στον υπό συνεχή επί … έξι χρόνια προγραμματισμό για αποκρατικοποίηση της κρατικής εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) κατά τη διετία 2016-2017 δαπάνης 6,3 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή, κατήγγειλε ότι στα μέσα του 2016 η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ, αρμοδιότητας του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη, προσέλαβε αθρόως νέο προσωπικό αποκλειστικά με συμβάσεις έργου, υπερδιπλασιάζοντας έτσι το προσωπικό της κρατικής επιχείρησης . «Οι 424 προσλήψεις με συμβάσεις έργου που έγιναν μέσα σε ένα χρόνο στην ΕΕΣΣΤΥ -μία εταιρεία με προσωπικό 400 εργαζομένους!!- υπάρχουν μία-μία στη Διαύγεια και εκθέτουν τον υπουργό και τη διοίκηση της εταιρείας», τονίζει ο κ. Χατζηδάκης.
Ο δεύτερος, μέσω ανακοίνωσης του υπουργείου Μεταφορών, απαντώντας στις καταγγελίες του κ. Χατζηδάκη, αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Το Άρθρο 8 §8 του Ν. 3891/10, όπως ισχύει σήμερα, προβλέπει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκτελέσει «την πραγματοποίηση εργασιών εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που μισθώνει κατά την έναρξη ισχύος της Σύμβασης Εκμίσθωσής του, για την επαναφορά του στη δέουσα κατάσταση, σύμφωνα με τα πορίσματα της τεχνικής και οικονομικής αποτίμησης του τροχαίου υλικού που διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και οι δαπάνες αυτές συμψηφίζονται με τα οφειλόμενα μισθώματα»…
Το έργο αυτό έχει ανατεθεί στην ΕΕΣΣΤΥ με τη σχετική μεταξύ ΕΕΣΣΤΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Σύμβαση Συντήρησης και η ΕΕΣΣΤΥ προετοιμάζεται, να το εκτελέσει. Επιπροσθέτως, η ΕΕΣΣΤΥ, εκτός του έργου της συντήρησης του σήμερα κυκλοφορούντος τροχαίου υλικού, θα πρέπει να προετοιμασθεί, να εκτελέσει και το έργο της συντήρησης του τροχαίου υλικού των δυο νέων Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων (Rail Gargo Logistigs Group και Pearl). Με την πρώτη εταιρεία υπάρχει ήδη Σύμβαση Συντήρησης και με τη δεύτερη είμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις….»
Παρουσίασα μερικά «στιγμιότυπα» από τον «καυγά» αυτό των κ.κ. Χατζηδάκη και Σπίρτζη για να τεκμηριώσω το χαρακτηρισμό τους στην αρχή του σημειώματός μου ως κρατιστών.
Κατ΄αρχάς υπενθυμίζω την … αυτόνομη (και όχι θυγατρική του ΟΣΕ!) κρατική εταιρεία ΕΕΣΣΤΥ ίδρυσε ο κ. Χατζηδάκης με το Νόμο 4111/2013 (ΦΕΚ 18/25.01. 2013), δηλαδή σε μια περίοδο κατά την οποία εφαρμοζόταν το Δεύτερο Μνημόνιο από την τότε κυβέρνηση, στην οποία συμμετείχε και η οποία, με «μπροστάρη» τον τότε πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά ανακοίνωνε και ενημέρωνε τους δανειστές για ένα … εκτεταμένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων !!!
Ύστερα, ο κ. Σπίρτζης προέβαινε σε αυτές τις, αναγκαίες ή μη, προσλήψεις στην ΕΕΣΣΤΥ, σε μια περίοδο κατά την οποία τελούσε υπό κρατικοποίηση και ήταν σε εξέλιξη συνεχώς ένας «φαντομάς» διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της! Έτσι, αντί ο «φιλελεύθερος» κ. Χατζηδάκης να καταγγέλλει τον «αριστερό» σημερινό υπουργό Χρήστο Σπίρτζη για την καθυστέρηση στην αποκρατικοποίησή τους τον «μαλώνει» επειδή προβαίνει σε προσλήψεις , ξεχνώντας ότι αυτές οι κρατικές εταιρίες ή υπηρεσίες ιδρύονταν κυρίως πολλές δεκαετίες πριν και αθρόως μετά το 2015 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για … προσλήψεις και βόλεμα ημετέρων, όπως διαπίστωνε ο Εμμανουήλ Ροίδης πριν από 170 χρόνια!!!
Ο παρατιθέμενος πίνακας παρουσιάζει όλη την κοροϊδία που υφίστανται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι Έλληνες πολίτες και φορολογούμενοι από τους δύο υπουργούς, δηλαδή διαχειριστές, υποτίθεται, των εθνικών πόρων και δανείων.
Συγκεκριμένα, από τον πίνακα αυτόν προκύπτουν οι ακόλουθες μελαγχολικές διαπιστώσεις για τη συνεχιζόμενη λεηλασία των ελληνικών νοικοκυριών, της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων από τα εφιαλτικά και χωρίς τέλος Μνημόνια:
Πρώτον, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εμπλέκεται τώρα με τη συνεργασία της με την ΕΕΣΣΤΥ, είχε προγραμματισθεί ήδη από το … 2011 με … δέσμευση μάλιστα να πραγματοποιηθεί το τέταρτο τρίμηνο του ίδιου έτους!!!
Δεύτερον, αμ δε! Πέρασαν από τότε τέσσερα χρόνια, αλλά το 2014 ο κρατικός προϋπολογισμός αναφέρει ότι βρίσκεται, τάχα, σε εξέλιξη ο περιβόητος … διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων!
Τρίτον, αμ δε! Το ίδιο έτος, η τότε κυβέρνηση αναφέρει στον προϋπολογισμό της ότι βρίσκεται, τάχα, σε εξέλιξη, ο παράξενος αυτός διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ με τη συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων!
Τέταρτον, αμ δε, αμ δε, δύο φορές! Το 2015 ο προϋπολογισμός αναφέρει ότι βρίσκεται ακόμα, τάχα, σε εξέλιξη ο περιβόητος διαγωνισμός και για τις δύο κρατικές εταιρείες!
Πέμπτον, αμ δε, αμ δε, άλλες δύο φορές! Το 2016, δηλαδή το έτος που άρχισαν οι προσλήψεις, ο κρατικός προϋπολογισμός αναφέρει ότι βρίσκεται, τάχα, σε εξέλιξη ο «στοιχειωμένος» διαγωνισμός για την πώληση 100%% των μετοχών και των δύο κρατικών εταιρειών!
Έκτον, αμ δε, μία φορά! Το 2017, όταν δηλαδή βρίσκονταν σε εξέλιξη οι προσλήψεις στην ΕΕΣΣΤΥ, ο κρατικός προϋπολογισμός αναφέρει ότι βρίσκεται, τάχα, σε εξέλιξη ο «φαντομάς» διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της, ενώ για την ΤΡΙΑΝΟΣΕ αναφέρει ότι αποκρατικοποιήθηκε με τίμημα 45 εκατ. ευρώ (προφανώς, από το ποσό αυτό πληρώθηκαν οι δαπάνες της ΕΕΣΣΤΥ, αντί να πάει το ποσό σε μείωση του δημόσιου χρέους)!’
Όγδοον, αμ δε, μία φορά! Ο κρατικός προϋπολογισμός του 2017 αναφέρει ότι βρίσκεται, τάχα, σε εξέλιξη, ο «επτάψυχος» διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ!
Ένατον, αμ δε! Βρισκόμαστε ήδη στο 2019, δηλαδή ύστερα από … έξι χρόνια και η ΕΕΣΣΤΥ «καμαρώνει» στο Μετοχολόγιο του ΤΑΙΠΕΔ με ποσοστό του Δημοσίου ανέγγιχτο, δηλαδή 100%, έτσι για να γίνουν κι άλλες … προσλήψεις…
Η κοροϊδία των εξαγγελιών για αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ επί έξι χρόνια !
Έτος | Πρόγραμμα | Ποσοστό Δημοσίου |
2011 | Πώληση το δ΄τρίμηνο του 2011 ποσοστού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγκό επενδυτή | 100,00 |
2014 | Σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων | 100,00 |
2014 | Σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ με τη συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων | 100,00 |
2015 | Σε εξέλιξη διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων | 100,00 |
2015 | Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ με τη συμμετοχή τριών επενδυτικών σχημάτων | 100,00 |
2016 | Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ | 100,00 |
2016 | Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ | 100,00 |
2017 | Εμφανίζεται αποκρατικοποιημένη με έσοδα 45 εκατ. ευρώ | - |
2017 | Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ | 100,00 |
2018 | Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ | 100,00 |
2019 | Η ΕΕΣΣΤΥ παραμένει στο Μετοχολόγιο ΤΑΙΠΕΔ | 100,0 |
Πηγή: Κρατικοί προϋπολογισμοί 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις