Πέμπτη
28 Νοεμβρίου 2024

Ερώτηση για το ρόλο Δρίτσα στη διερεύνηση της υπόθεσης της Αίγινας

Ελλάδα

O Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ηρακλείου, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Υπεύθυνος του Τομέα Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Βουλευτής Ηλείας, κ. Κωνσταντίνος Τζαβάρας και ο Υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου, Βουλευτής Ευβοίας, κ. Σίμος Κεδίκογλου, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, θέτουν προς τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα κρίσιμα ζητήματα για το πρόσφατο δυστύχημα στη θαλάσσια περιοχή της Αίγινας.

Επισημαίνουν παραλήψεις και καθυστερήσεις στην άφιξη του Λιμενικού, υπογραμμίζοντας ότι για 3 ώρες μετά το δυστύχημα επικράτησε αδράνεια και περίεργη σιωπή του Σώματος.

Αντιθέτως, ο κ. Δρίτσας έσπευσε στο νησί και άρχισεαυτόκλητος να κάνει δηλώσεις για θέματα που ερευνούσε η προανάκριση. Ανέπτυξε έτσι εξωθεσμικό ρόλο προσβάλλοντας την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης. Διαβάστε τι αναφέρουν στην ερώτηση τους:

Η πρόσφατη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα έχει θορυβήσει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Τα τέσσερα θύματα, μεταξύ αυτών και ένα μικρό παιδί, δείχνουν ότι ακόμα και φαινομενικά ακίνδυνες θαλάσσιες διαδρομές, μπορούν να μετατραπούν σε θανάσιμες παγίδες όταν δεν τηρούνται οι αρχές ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Το δράμα επιτείνεται από την αγωνιώδη προσπάθεια των οικογενειών των θυμάτων, να βρουν τα αίτια και τους υπευθύνους της τραγωδίας.

Η δικαιοσύνη οφείλει να διερευνήσει και να αποδώσει ευθύνες, εφόσον προκύψουν, στους υπεύθυνους. Η συντεταγμένη πολιτεία οφείλει να συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια απαλείφοντας σκιές και σκοτεινά σημεία που δύναται να δυσκολέψουν το έργο της και να επιτείνουν τον πόνο των συγγενών των θυμάτων.

Η κυβέρνηση, πάνω απ’ όλα, όμως, οφείλει να αναγνωρίζει και να σέβεται τα όρια που το Σύνταγμα επιβάλλει στην άσκηση των λειτουργιών και των εξουσιών του κράτους (αρχή της διάκρισης των εξουσιών). Η αναζήτηση απαντήσεων θα πρέπει να βασίζεται στην αλήθεια και όχι σε φήμες και στην παραφιλολογία.

Τις τελευταίες ημέρες πληθώρα δημοσιευμάτων αναφέρονται σε καθυστερήσεις και παραλείψεις των κρατικών υπηρεσιών και αφήνουν υπόνοιες για την εμπλοκή ανώτατων κυβερνητικών στελεχών. Ειδικότερα, μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα που δημοσιεύεται στην εφημερίδα “Καθημερινή” (23/8) αναφέρει ότι η απάντηση της αστυνομίας σε τηλεφωνική κλήση του, αμέσως μετά το συμβάν, ήταν ότι «δεν μπορούν να βοηθήσουν».

Ο ίδιος μάρτυρας ήταν που στη συνέχεια ενημέρωσε το λιμενικό για το ατύχημα. Όπως γράφεται στο ίδιο δημοσίευμα, μέχρι σήμερα ο συγκεκριμένος μάρτυρας δεν έχει κληθεί να καταθέσει.

Αντιστοίχως όπως δημοσίευσε πρόσφατα (21/8) η εφημερίδα Real news, ο ίδιος ο οδηγός του ταχύπλοου αναφέρει στην κατάθεσή του πέντε πρόσωπα κλειδιά οι οποίοι βοήθησαν τους επιβαίνοντες και οι οποίοι δεν έχουν κληθεί να καταθέσουν. Λογικά επομένως προκύπτει το ερώτημα, για ποιο λόγο οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν προχωρήσει στην εξέταση όλων των αυτοπτών μαρτύρων.

Επίσης, όπως δημοσιεύεται και στον ιστότοπο news247.gr, το λιμενικό οφείλει να δώσει πειστικές απαντήσεις για το γεγονός ότι για 3 ολόκληρες ώρες ο χειριστής και οι επιβάτες δεν είχαν κληθεί από την υπηρεσία για τη λήψη κατάθεσης. Τρεις ώρες για τις οποίες έως σήμερα επικρατεί σιωπή.

Παράλληλα, απαντήσεις οφείλουν να δοθούν και για το μυστηριώδη ρόλο της θαλαμηγού, που φέρει το ίδιο όνομα (ΝΤΟΥΕΝΤΕ) με το σκάφος που προκάλεσε τη θαλάσσια τραγωδία στην Αίγινα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα (εφημερίδα Το Βήμα, 24/8 και εφημερίδα Το Πρώτο Θέμα 24/8), αλλά και με το εξώδικο που κατέθεσαν συγγενείς των θυμάτων, η θαλαμηγός αυτή φέρεται να έχει άμεση σχέση με το τραγικό ατύχημα, αφού την ώρα του δυστυχήματος βρισκόταν στην περιοχή και εμπλέκεται τόσο στη διαφυγή τόσο του δράστη, ο οποίος φέρεται ότι οδηγούσε το ταχύπλοο, όσο και στη διαφυγή των λοιπών επιβαινόντων, οι οποίοι αρχικά αντί να βοηθήσουν τα τραγικά θύματα και ακολούθως να εμφανιστούν στο λιμεναρχείο Αίγινας, εξαφανίστηκαν. Άλλωστε, σύμφωνα και με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος (25/8) έρχονται στο φως νέα στοιχεία αναφορικά με ο ρόλο και τους επιβάτες της θαλαμηγού αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «το κουβάρι έχει αρχίσει να ξετυλίγεται».

Συγγενείς των θυμάτων και επιβαίνοντες καταγγέλλουν καθυστέρηση στην άφιξη του λιμενικού στον τόπο του συμβάντος. Δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων διερωτώνται γιατί δεν ελήφθη DNA από το μοιραίο πλοίο. Καταγγέλλουν ότι σύμφωνα με καταθέσεις, υπήρχε και άγνωστη γυναίκα που επέβαινε στο μοιραίο ταχύπλοο και ζητούν να μάθουν για ποιο λόγο δεν έγινε άρση απορρήτου των τηλεφωνικών επικοινωνιών όλων των φερόμενων ως επιβαινόντων σε αυτό (Εφημερίδα Δημοκρατία 23/8, Εφημερίδα Έθνος 24/8).

Επίσης, ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Δρίτσας εξανίσταται όταν δημοσιεύματα που εμπλέκουν το όνομα του, καθώς και τα ονόματα των συναδέλφων του κ.κ. Σταθάκη και Φλαμπουράρη αναρτώνται στο διαδίκτυο. Και ορθώς θα μπορούσε κάποιος να συμπεράνει. Από την άλλη και ο ίδιος ο κ. Δρίτσας οφείλει να δώσει εξηγήσεις για τον εξωθεσμικό ρόλο που διαδραμάτισε στην έρευνα της συγκεκριμένης υπόθεσης, καθώς και για το ρόλο της παρουσίας του στο νησί της Αίγινας λίγο μετά το ατύχημα έτσι ώστε να μην αφήνονται υπόνοιες για τη συμμετοχή του.

Ειδικότερα, ο κ. Υπουργός έσπευσε αυτόκλητος και χωρίς καμία αρμοδιότητα να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που ήδη ερευνώντο από την προανάκριση:
1) Δήλωσε ότι το δυστύχημα οφείλεται «σε εγκληματικό ανθρώπινο λάθος», προσδιορίζοντας με τον τρόπο αυτό το βαθμό υπαιτιότητας των δραστών του συμβάντος, ήτοι προδίκασε αμέλεια και όχι δόλο στις ενέργειες ή τις παραλείψεις των κατηγορουμένων τη στιγμή, μάλιστα, που είχε ασκηθεί ποινική δίωξη εναντίον τους για δύο κακουργήματα, που, ως γνωστόν, δεν μπορούν να στοιχειοθετηθούν με τη συνδρομή μόνο ενός «λάθους», έστω κι αν είναι εγκληματικό. Ανεπιτρέπτως, κατά συνέπεια, έσπευσε να προλάβει την κρίση του αρμόδιου δικαιοδοτικού οργάνου παρεμβαίνοντας απαραδέκτως στο έργο της δικαστικής εξουσίας.

2) Εν συνεχεία, δήλωσε δημοσίως ότι ο φερόμενος ως δράστης (Τηλεόραση Σκάϊ, Εφημερίδα Τα Νέα 19/8) «είχε δικό του σκάφος πολλά χρόνια, … ήταν γνωστός για την ενασχόλησή του με το σκάφος αυτό, … ταυτόχρονα, είχε γνώση του χώρου, αν και δεν ήταν Αιγινίτης».

Με τον τρόπο αυτό, μετέτρεψε τον εαυτό του σε μάρτυρα επηρεάζοντας, προφανώς, με τη βαρύτητα του λόγου του, ως Υπουργός, την εξέλιξη της έρευνας που διενεργείτο από όργανα του Λιμενικού Σώματος, του οποίου προΐσταται πολιτικά.

Όμως, από τις διατάξεις των άρθρων 31 και 33 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας στις υποθέσεις αυτές, τόσο η προκαταρκτική εξέταση, όσο και η προανάκριση τελούν υπό την εποπτεία και τη διεύθυνση του αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών, κατόπιν παραγγελίας του οποίου οι διαδικασίες αυτές ξεκινούν.

Υπό τα δεδομένα αυτά, ο Υπουργός, με τις ως άνω ενέργειες του, παρενέβη σε διαδικασία που είχε ήδη λάβει δικαστικό χαρακτήρα, αφού αναζητούσε – ερευνούσε τη βεβαίωση αξιόποινων πράξεων που διαπράχθηκαν από συγκεκριμένα πρόσωπα στο συγκεκριμένο θαλάσσιο σημείο της νήσου Αίγινας και, υπό την έννοια αυτή, προσβάλλει την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης.

Σημαντικά ερωτηματικά προκύπτουν και για το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για εγκατάλειψη τραυματιών και ναυαγών στους επιβαίνοντες στο ταχύπλοο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί οι επιβαίνοντες έφθασαν στο λιμάνι με φουσκωτό και δεν σταμάτησαν να προσφέρουν βοήθεια σε τραυματίες και άτομα που βρίσκονταν ήδη στη θάλασσα.

Η κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα οφείλουν να δώσουν άμεσα πειστικές απαντήσεις σε ερωτήματα που εμπλέκουν υπηρεσίες και ανώτατα κυβερνητικά στελέχη!

Κατόπιν τούτων,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Υπήρξε καθυστέρηση στην άφιξη του λιμενικού στον τόπο του συμβάντος; Γιατί για 3 ώρες το λιμενικό δεν αναζήτησε τους επιβαίνοντες στο ταχύπλοο; Γιατί δεν έχουν καταθέσει όλοι οι αυτόπτες μάρτυρες και όσοι βοήθησαν τους επιβαίνοντες στο ταχύπλοο;

2. Έχει διερευνηθεί ο ρόλος της θαλαμηγού ΝΤΟΥΕΤΕ που εμπλέκεται με το τραγικό συμβάν; Για ποιο λόγο οι λιμενικές αρχές, ενώ πληροφορήθηκαν για τον τρόπο διαφυγής του δράστη και των επιβαινόντων στο ταχύπλοο, δεν ασχολήθηκαν με τη θαλαμηγό που εμπλέκεται, καθώς και τους επιβαίνοντες και τους χειριστές των εξωλέμβιων φουσκωτών σκαφών της θαλαμηγού που φυγάδευσαν το δράστη και τους επιβαίνοντες και άφησαν αβοήθητα τα θύματα του ναυαγίου;

3. Ποιος ο λόγος και ο ρόλος της παρουσίας του Υπουργού κ. Δρίτσα στην Αίγινα αμέσως μετά το συμβάν;

4. Έχει αρμοδιότητα να παρίσταται ο Υπουργός κατά τη διαδικασία της προανάκρισης και να ανακοινώνει δημόσια μέρος του προανακριτικού υλικού;

5. Έχει δικαίωμα ο Υπουργός να δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν εν εξελίξει δικαστική έρευνα, προτού αυτή ολοκληρώσει το έργο της; Δεν συνιστά μια τέτοια ενέργεια επηρεασμό του προανακριτικού έργου;

6. Έχει ακολουθηθεί η εκ του νόμου προβλεπόμενη διαδικασία για την προανάκριση;

7. Για ποιο λόγο δεν έχουν ασκηθεί κατηγορίες στους επιβαίνοντες στο ταχύπλοο για εγκατάλειψη τραυματιών και ναυαγών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:
1. Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου, Γραμματέας ΠΕ ΝΔ
2. Κων/νος Τζαβάρας, Βουλευτής Ηλείας, Υπεύθυνος Τομέα Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
3. Σίμος Κεδίκογλου, Βουλευτής Ευβοίας, Υπεύθυνος Τομέα Ναυτιλίας και
Αιγαίου

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη
Φόρτωση άρθρων...