Έχει βαφτιστεί ιερή αγελάδα των δημοσίων εσόδων και, με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στο φορολογικό μέτωπο, μόνο άδικος δεν αποδεικνύεται ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός.
Κάθε φορά που το σύγχρονο ελληνικό κράτος έψαχνε για χρήματα ο πρώτος στόχος ήταν το αυτοκίνητο λόγω της σχετικής ανελαστικότητας που παρουσιάζει η ζήτηση για τη χρήση του.
Το τελευταίο φορολογικό πογκρόμ στο ΙΧ ξεκίνησε ήδη και αναμένεται να ολοκληρωθεί την πρωτοχρονιά του 2017.
Οι κάτοχοι οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν φέτος και το 2017 έναν επιπλέον φορολογικό λογαριασμό της τάξης των τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων ευρώ που πρόκειται να προέλθει από:
-την αύξηση των τελών ταξινόμησης που ισχύει ήδη από την 1η Ιουνίου. Τα νέα τέλη ταξινόμησης που υπολογίζονται με συντελεστές επί της λιανικής τιμής προ φόρων έχουν θετικό δημοσιονομικό αντίκτυπο καθώς οδηγούν σε αύξηση των τελικών τιμών για τα μεσαία και μεγαλύτερα ΙΧ, δηλαδή αυτή που μέχρι το τέλος Μαΐου η λιανική τιμή τους ήταν άνω των 16.000 ή 17.000 ευρώ.
Η αύξηση στις τιμές φθάνει ακόμη και το 10% ενώ για οχήματα χαμηλότερης αξίας υπάρχουν μικρές αυξομειώσεις.
-αυξήθηκε η λιανική τιμή των καυσίμων από την 1η Ιουνίου λόγω της αύξησης του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%. Η αύξηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι λιανικές τιμές των καυσίμων κατά περίπου 1%.
-αυξάνεται από την Πρωτοχρονιά του 2017 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα. Στη βενζίνη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αυξάνεται από 670 σε 700 ευρώ ανά χιλιόλιτρο που μεταφράζεται σε αύξηση της λιανικής τιμής έως και 5 λεπτά ανά λίτρο.
Στο ντίζελ κίνησης αυξάνεται από 330 σε 410 ευρώ ανά χιλιόλιτρο (7 λεπτά ανά λίτρο που με τον ΦΠΑ μεταφράζεται σε αύξηση της τελικής τιμής έως 10 λεπτά από λίτρο), στο υγραέριο κίνησης αυξάνεται από 330 σε 430 ευρώ ανά τόνο που μεταφράζεται μαζί με τον ΦΠΑ σε αύξηση της τιμής ανά λίτρο κατά 7-8 λεπτά ανά λίτρο.
Τέλη κυκλοφορίας
Το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του για αν θα γίνουν αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που αφορούν το 2017 και θα τα πληρώσουν οι φορολογούμενοι το φθινόπωρο. Υπάρχουν εισηγήσεις για μείωση των τελών με κάλυψη της απώλειας εσόδων μέσω νέας αύξησης στις τιμές των καυσίμων. Τα σχέδια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα πέσουν επί τάπητος το Σεπτέμβριο.