Για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» ο Ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός. Ο θάνατος του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά σόκαρε και εξόργισε το πανελλήνιο.
Από την ημέρα που έγινε γνωστή η δολοφονία του 36χρονου πολλές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έχουν λάβει μέρος στο Ηράκλειο, το Λασίθι, τον Πειραιά και την Πάτρα.
Την Παρασκευή το απόγευμα μία νέα συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα, στην πύλη Ε3 για τη μνήμη του αδικοχαμένου Αντώνη.
Χθες μέσα σε κλίμα οδύνης πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας στον Άγιο Νικόλαο η κηδεία του Αντώνη Καρυώτη που τόσο βίαια και άδικα έχασε τη ζωή του το βράδυ της Τρίτης όταν απωθήθηκε στον καταπέλτη στο «Blue Horizon» στον Πειραιά με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί.
Ο Ναύαρχος του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός, μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη.
«Όλα έγιναν λάθος από την αρχή. Δυστυχώς αυτή είναι η εικόνα, είδα μία εικόνα διάλυσης στις επιχειρήσεις στο λιμάνι γενικότερα, η οποία οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Όσον αφορά στον ρόλο του πλοίου και του πληρώματος που έχει να κάνει με την διαχείριση στην εταιρεία από όπου εποπτεύεται και έχει και σημαντικό ρόλο, γιατί δεν ακούστηκε καθόλου αυτό. Έχουν ευθύνες και η εταιρεία και το πλοίο και το πλήρωμα», είπε αρχικά.
«Ο ρόλος του πλοίου όταν τελειώνει μία φόρτωση και μπαίνουν οι επιβάτες και το πλήρωμα το πρώτο πράγμα που θα κάνει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι – και είναι και υποχρέωση του πλοίου και του πλοιάρχου – να κλείσει τον καταπέλτη. Σφραγίζει ο καταπέλτης, λύνει κάβους και μετά χρησιμοποιεί τις μηχανές. Αυτό δεν έγινε και είναι ξεκάθαρο», πρόσθεσε ο Νίκος Σπανός.
Για τα λάθη και τις παραλείψεις τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεύτερον έχουμε τον άτυχο επιβάτη, ο οποίος προσπαθεί δύο φορές να ανέβει στο πλοίο – γιατί ήταν και επιβάτης, η αντιμετώπιση από τα μέλη του πληρώματος δεν συνάδει με τη ναυτοσύνη ούτε την νομοθεσία. Έπρεπε αυτόν τον άνθρωπο να τον «αρπάξουν», να τον βάλουν στο πλοίο μέσα. Αν υπήρχε οποιοδήποτε πρόβλημα θα μπορούσαν να ενημερώσουν τις Λιμενικές Αρχές να έρθουν εκεί στον καταπέλτη. Βλέπω μια εμμονή από το πλήρωμα να σπρώχνει αυτόν τον άνθρωπο να βγει εκτός πλοίο. Και «εγκληματίας» να ήταν είναι κανόνας έπρεπε να τον προστατεύσουν».
Και πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο Νίκος Σπανός πως, «Στη δεύτερη προσπάθεια, δεδομένου ότι το πλοίο είχε λύσει κάβους – το οποίο είναι παράνομο – τον απώθησαν με σκοπό να βγει έξω. Ο άτυχος Αντώνης βρέθηκε στα νύχια του καταπέλτη, τα οποία είναι ερίου 2 μέτρα από το κύριο σώμα του καταπέλτη και είναι αναδιπλούμενα. Στην προσπάθειά του αυτή, κάνοντας πρόσω τις μηχανές ο πλοίαρχος – απαράδεκτο και αυτό γιατί βλέπει τις κάμερες και όλο το περιστατικό, είναι υποχρεωμένος να το βλέπει, τον ενημερώνει και ο ύπαρχος και ο υποπλοίαρχος – και ταυτόχρονα φεύγοντας ο καταπέλτης από το κρηπίδωμα και επειδή είναι και αναδιπλούμενα τα νύχια, «βοήθησε» στην προσπάθεια της ώθησης και έπεσε στην θάλασσα ο 36χρονος».
Για το Λιμενικό και την απουσία στελεχών στο σημείο υπογράμμισε πως, «Στο λιμάνι υπάρχει ένα πρόγραμμα το οποίο βγαίνει από το αρμόδιο Λιμενικό Τμήμα και αφορά στα κάνουν μέτρα τάξης για την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα.
Υπάρχουν κάμερες κλειστού κυκλώματος. Ο ύπαρχος ο υποπλοίαρχος και ο λοστρόμος ήταν μπροστά στο περιστατικό και έδωσαν και την εντολή να φύγει το πλοίο. Αναφορικά με το Λιμενικό, έπρεπε να παραμείνει στη θέση του έως ότου αναχωρήσει το πλοίο».
«Όταν πέφτει ένας άνθρωπος στη θάλασσα δίνεις εντολή να κλείσουν οι προπέλες και έπρεπε να ρίξουν ένα σωσίβιο. Το πλοίο φεύγει γνωρίζοντάς ότι έχει πέσει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημερώσει στο Κέντρο Θαλάσσιας Κυκλοφορίας στις 2.13 λέγοντας ότι φεύγει και ότι άκουσε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα», κατέληξε ο Νίκος Σπανός.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε ο Σταύρος Μπαλάσκας, αναμένεται να αλλάξει το κατηγορητήριο για τουλάχιστον ένα άτομο από τους συλληφθέντες, και να μετατραπεί «από πρόθεση» και αναμένεται να υπάρξει προφυλακής για ένα έως δύο άτομα.