Το μεταχειρισμένο iphone που χάρισε ο Ηλίας Μίχος στην 12χρονη ήταν και εκείνο που οδήγησε τις αρχές σε στοιχεία. Βρήκαν συνομιλίες, βίντεο, φωτογραφίες και εμβάσματα προς τον τραπεζικό λογαριασμό της μητέρας. Αυτό το κινητό τηλέφωνο είχε έναν εξαψήφιο αριθμό ως κωδικό κλειδώματος της οθόνης. Δηλαδή ο Μίχος είχε φροντίσει, όπως εικάζουν οι αρχές, να διασφαλίσει ότι το κινητό της μικρής αν έπεφτε σε χέρια κάποιου οικείου της να μην μπορεί να το ανοίξει.
Οι αρχές ζήτησαν από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας που ανήκει το κινητό να δώσουν ποιος είναι ο κάτοχος. Είναι ένας άνδρας υπήκοος Ουζμπεκιστάν. Και αυτό ήταν άλλη μία έκπληξη για τους αστυνομικούς. Κλειδωμένο ήταν και το δεύτερο τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε το κορίτσι.
Και τα δύο τηλέφωνα παραδόθηκαν στις αρχές από την ημέρα που έγινε η καταγγελία στις 3 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα τελευταία ραντεβού είναι πριν τις 22 Αυγούστου που το παιδί φεύγει για διακοπές. Ο Μίχος συνομιλεί μαζί της και στις διακοπές ζητώντας να του στείλει φωτογραφίες και βίντεο με άσεμνο περιεχόμενο.
Η τελευταία συνομιλία του Μίχου με το κορίτσι είναι την 1η Σεπτεμβρίου, Την επόμενη ημέρα η θεία ανακαλύπτει τα μηνύματα και αποκαλύπτεται η φρίκη
Η έκθεση της ψυχολόγου για τη 12χρονη
H έκθεση της ψυχολόγου που διορίσθηκε ως πραγματογνώμονας από την αστυνομία προκειμένου να εξετάσει το παιδί αποκαλύπτει: «Ήταν καλή μαθήτρια, είχε καλές ενδοοικογενειακές σχέσεις, ωστόσο δεν είχε βαθειά και λειτουργική σχέση με τα μέλη της οικογένειας».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται:
«Η 12χρονη ολοκλήρωσε με καλές επιδόσεις στην έκτη τάξη του δημοτικού και ετοιμάζεται να παρακολουθήσει την πρώτη τάξη του Γυμνασίου, είναι το πέμπτο στη σειρά γέννησης από τα συνολικά οκτώ παιδιά της οικογένειας. Τα τρία πρώτα παιδιά ζουν στην κατοικία της γιαγιάς τους για λόγους καλύτερης διαβίωσης. Οι ενδοοικογενειακές σχέσεις περιγράφονται σχετικά καλές χωρίς σημαντικές εντάσεις ή δυσκολίες μολονότι δεν αναφέρεται σε βαθιά και λειτουργική επικοινωνία τις ίδιας με κάποιο άλλο από τα μέλη της οικογένειας της και αυτό το αποδίδει στον εσωστρεφή της χαρακτήρα και στην αμηχανία που αισθάνεται να μοιράζεται τις σκέψεις και τα συναισθήματά της».
Η 12χρονη περιγράφει δυσκολίες και στις σχέσεις με τους συνομήλικους της καθώς τα χρόνια του δημοτικού σχολείου το κορίτσι βίωνε μία περιθωριοποίηση από τις παρέες των συμμαθητών της σε συνδυασμό με δυσάρεστα σχόλια για το πρόσωπο της.
Κατά την εξέταση της η 12χρονη έχει εμφανή αμηχανία και συναισθηματική δυσκολία. Η ψυχολόγος σημειώνει ότι πρόκειται για ένα όμορφο κορίτσι 12 ετών με καλή για την ηλικία της σωματική ανάπτυξη και επιμελημένη παρουσία όπου δέχτηκε να συνεργαστεί με συνέπεια και σαφήνεια. Η αντιληπτική ικανότητα ήταν φυσιολογική και είχε καλή ροή λόγου και ορθή δομή σκέψεις. Κατά την εξέταση όμως ανιχνεύονται συναισθηματικές αποκλίσεις και συμπεριφορικές αποκλίσεις, χωρίς όμως να εντοπίζονται σε αυτήν την φάση ενδεικτικά ψυχικές παθήσεις».