Το Μετρό εξυπηρετεί ένα μεγάλος μέρος του πληθυσμού που κινείται από και προς την πρωτεύουσα και όχι μόνο εξυπηρετώντας ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων της Αττικής.
Ως το σημαντικότερο σχετικό έργο στα ΜΜΜ της Αττικής το Μετρό αποδεικνύει καθημερινά την αξία του εξυπηρετώτας εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους του Λεκανοπεδίου.
Το Μετρό,που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του σε ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι του πλυθησμού στο μέλλον, παρουσιάζει ενδιαφέρον τόσο ως δίκτυο όσο και αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συρμών που χρησιμοποιούνται. Πάμε να δούμε μαζί μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που αξίζουν της προσοχής σας.
Στο δίκτυο του Μετρό κινούνται τρεις γενιές αυτοκινηταμάξων. Η παράδοση των τελευταίων συρμών ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013. Μετά την παραλαβή και ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων ελέγχων και πιστοποιήσεων των συρμών και των συστημάτων, σύμφωνα με τη σύμβαση, οι συρμοί ξεκίνησαν την λειτουργία τους στις 6 Ιουνίου 2014.
Τα βαγόνια που χρησιμοποιούνται στο Μετρό είναι πλήρως κλιματιζόμενα. Το εσωτερικό τους είναι αναβαθμισμένο, με νέους ακτινωτούς ορθοστάτες (κάθετες μπάρες) και μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των καθισμάτων για περισσότερη άνεση.
Τα βαγόνια φέρουν εσωτερικά σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών με διπλές οθόνες LCD σε κάθε βαγόνι και ηλεκτρονικούς χάρτες αντί των τυπωμένων που υπάρχουν σήμερα πάνω από τις θύρες, οι οποίοι δείχνουν την κατεύθυνση του συρμού και τους επόμενους σταθμούς. Υπάρχουν επίσης κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά των συρμών που παρέχουν στον οδηγό εικόνα του συρμού για επιτήρηση των θυρών και του εσωτερικού χώρου, και ένδειξη για θύρα που δεν λειτουργεί, για την έγκαιρη προσέγγιση των επιβατών σε άλλες θύρες.
Οι ταχύτητες των συρμών
Οι 3ης γενιάς συρμοί κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την εταιρεία Hyundai Rotem Hanwha και ενσωματώνουν 4 κινητήρες ισχύος 175 kWh έκαστος που τους επιτρέπουν να αναπτύξουν ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα.
Την υπογραφή της Hyundai Rotem Hanwha φέρουν επίσης και οι 2ης γενιάς συρμοί, καθένας εκ τω οποίων κινείται από 4 κινητήρες ισχύος με ισχύ 170 kW ανά μονάδα. Όταν κινούνται στις ράγες του Μετρό, όπου χρησιμοποιείται συνεχές ρεύμα, η μέγιστή τους ταχύτητα είναι 80 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, ορισμένοι συρμοί λειτουργούν με διπλή τάση, 750 V συνεχούς ρεύματος για το δίκτυο του Μετρό και 25kV εναλλασσόμενου ρεύματος για να εξυπηρετούν το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το Αεροδρόμιο στις επίγειες γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Οι εν λόγω συρμοί μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες που ανέρχονται σε 120 χλμ./ώρα.
Τέλος, οι παλαιότεροι συρμοί – 1ης γενιάς - οι οποίοι κατασκευάστηκαν από τις εταιρείες Siemens, Daimler-Benz, Alsthom έχουν μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και φέρουν 4 κινητήρες με ισχύ 153 ο καθένας.
Ποιο είναι το μήκος των τριών Γραμμών του Μετρό;
Ως γνωστόν, προσώρας το συνολικό δίκτυο του Μετρό αποτελείται από τρεις Γραμμές – 1 (Πράσινη),2 (Κόκκινη),3 (Μπλε) - το συνολικό μήκος των οποίων ανέρχεται σε 90,1 χλμ., μετά την παράδοση και των τριών σταθμών στον Πειραιά.
Ειδικότερα, η Γραμμή 3 έχει μήκος 46,5 χλμ., η Γραμμή 2 έχει μήκος 17,9 χλμ. και η Γραμμή 1 25,7 χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις κατασκευαστεί η επέκταση της Κόκκινης Γραμμής προς Ίλιον θα προστεθούν επιπλέον 4 χλμ., για να ακολουθήσουν τα επιπλέον 12,8 χλμ. από την κατασκευή της Γραμμής 4.
Κούγιας για Τέμπη: «Στη βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες – Ο άλλος έφυγε για το σπίτι του στις 10»
Ανακοίνωση της Hellenic Train για το δυστύχημα στα Τέμπη - Τι λέει για τον κατάλογο των επιβατών και τις φιάλες υγραερίου
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις