Συνεχίζονται οι έρευνες και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου για τον εντοπισμό των δώδεκα αγνοούμενων ναυτικών του μοιραίου φορτηγού πλοίου «RAPTOR» που βυθίστηκε την Κυριακή.
Στις έρευνες που συνεχίζονται συμμετέχουν τρία σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και ένα πλοίο του ΝΑΤΟ. Νωρίς το πρωί στις έρευνες συμμετείχε και ένα ελικόπτερο της Frontex.
Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 14 άτομα, ενώ έως τώρα έχει εντοπιστεί από το Λιμενικό Σώμα η σορός ενός 30χρονου Αιγύπτιου ναύτη, ενώ διεσώθη και ένας 40χρονος επίσης Αιγύπτιος ναυτικός που είναι καλά στην υγεία του.
Ο 40χρονος αναμένεται να δώσει κατάθεση στο λιμεναρχείο προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια του ναυαγίου, ενώ στο νησί της Λέσβου βρίσκεται ήδη κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ατυχημάτων και Συμβάντων ΕΛΥΔΝΑ προκειμένου να συντάξει σχετική έκθεση για τα πιθανά αίτια της βύθισης του πλοίου.
Ο πλοίαρχος του εμπορικού πλοίου είχε δηλώσει μηχανική βλάβη για το πλοίο, ενώ πιθανόν να υπήρξε εισροή υδάτων στα αμπάρια με μετατόπιση του φορτίου που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση και να βυθιστεί.
Στις έρευνες υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης συμμετέχουν ένα πλωτό του Λιμενικού, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, ένα γερμανικό πλοίο του ΝΑΤΟ, πέντε παραπλέοντα πλοία και αεροσκάφος της Frontex.
Έρευνα της ΕΥΠ για το «πλοίο Raptor»
Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, το φορτηγό πλοίο ήταν «κοκκινισμένο» σε ειδική λίστα από διάφορες Μυστικές Υπηρεσίες όπως και από την ΕΥΠ καθώς είχε παρατηρηθεί πως έκανε συχνά σωρεία παραβιάσεων ως προς το δηλωθέν φορτίο και τα δρομολόγια που ακολουθούσε και υπήρχαν υποψίες μεταφοράς παράνομων φορτίων.
Εξαιτίας αυτού του λόγου στις έρευνες συμμετέχει σε πληροφοριακό επίπεδο και η ΕΥΠ.
Το χρονικό της βύθισης
Το «RAPTOR» είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη και μετέφερε αλάτι. Είχε κατασκευαστεί το 1984 και είχε μήκος 106 μέτρα.
14 ήταν τα μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία. Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 07:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα. Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.
Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού.
Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι τώρα έχουν εντοπιστεί μία πνευστή σχεδία και σωσίβια.
Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα οι «Times»: «Πρέπει να εκτεθούν στο φυσικό τους μέρος»
Ντέρμπι Λιάγκα- Μπέου: Ακούστηκαν πρωτοφανείς χυδαιότητες στον αέρα
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις