Νέα στοιχεία έρχονται στο «φως» για την πολύνεκρη τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
17 λεπτά από τη Λάρισα ως το σημείο που παραμόνευε ο θάνατος. Από τις 23:04 ως τις 23:21 όταν το Intercity συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία.
17 λεπτά που όπως, σήμερα αποκαλύπτει αποκλειστικά το «Live News» στο MEGA, o Γιώργος Κουτσούμπας, ο μηχανοδηγός του Intercity, πάλευε, μάταια όπως αποδείχθηκε, να βρει κάποιον, να καταλάβει, να σταματήσει την πορεία προς τον θάνατο.
Προσπάθησε να αποτρέψει την τραγωδία
17 αγωνιώδη λεπτά, που καλούσε επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας χωρίς να παίρνει απάντηση. Που, όπως αποκαλύπτει το «Live News», τηλεφωνούσε στη σειρά στους συναδέλφους του, τους μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει την πιο φρικτή υποψία του. Αν το τρένο με τα εμπορεύματα ερχόταν, όπως φοβόταν, κατά πάνω του.
«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός της επιβατικής) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή».
Καλούσε τους μηχανοδηγούς των εμπορικών τρένων
Οι αποκαλύψεις του «Live News» δεν σταματούν εδώ. Ο μηχανοδηγός του Intercity, χωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ. Όμως η βάρδια είχε αλλάξει.
«Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του».
Υπήρχαν ενδείξεις που προειδοποιούσαν
Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» κάνει μία ακόμη αποκάλυψη. Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί.
Γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χιλιομέτρων το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου.
Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα».
Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πρόλαβε εκείνο το μοιραίο βράδυ να επικοινωνήσει, τα κρίσιμα εκείνα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Η Ημέρα της Γυναίκας, όπως τη βλέπει το Ίδρυμα Προσφοράς Αγάπης ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
Νέα Ιωνία: Επτά εντάλματα σύλληψης για την φονική συμπλοκή στην καφετέρια
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις