Ανακοινώθηκαν τα θέματα προσανατολισμού για τους υποψηφίους των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2024.
Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), στα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής) και στη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος "Αρχαία Ελληνικά" πατήστε εδώ
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος "Μαθηματικά" πατήστε εδώ
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος "Βιολογία" πατήστε εδώ
Απαιτητικά ήταν τα θέματα στα πρώτα μαθήματα προσανατολισμού που έδωσαν σήμερα, Τρίτη 4 Ιουνίου ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι των ΓΕΛ. Ειδικότερα, οι μαθητές εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα Μαθηματικά (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και τη Βιολογία (ΟΠ Σπουδών Υγείας).
Μέτριας δυσκολίας τα θέματα των Αρχαίων
Στο κείμενο του Πλουτάρχου, Περί Αλεξάνδρου τύχης και αρετής (6 329Α-D) και σε απόσπασμα από το έργο του Μάρκου Αυρήλιου, Τα εις εαυτόν, εξετάστηκαν στο κομμάτι του διδαγμένου οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.
«Με μία πρώτη ματιά, τα ζητούμενα από την ενότητα του διδαγμένου κειμένου ήταν βατά και στοχευμένα, ως προς το κομμάτι της εκφώνησης, κάτι που θα κατηύθυνε τους υποψηφίους», σχολίασε ο φιλόλογος, καθηγητής στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Αθανάσιος Σταυριανόπουλος, και πρόσθεσε ότι «δεν υπήρξαν εκπλήξεις».
Ως προς το άγνωστο, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του Θουκυδίδη (Ιστορίαι, Θ 81.1-2). Σύμφωνα με τον κ. Σταυριανόπουλο, τα θέματα ήταν «μέτριας δυσκολίας, με ιδιαιτερότητες».
«Χρειαζόταν από τους υποψηφίους να αποκωδικοποιήσουν κάποιους όρους, καθώς ο Θουκυδίδης έχει ιδιαίτερη γραφή», ανέφερε ο καθηγητής και συμπλήρωσε ότι «οι ασκήσεις συντακτικού και γραμματικής απαιτούσαν καλή γνώση».
Απαιτητικά τα θέματα της Βιολογίας
«Για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, που είχαν εμβαθύνει περισσότερο τις γνώσεις τους στη Βιολογία», ήταν τα σημερινά θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, σύμφωνα με τη βιολόγο, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Αλεξάνδρα Καρά.
Όπως σημείωσε, «τα θέματα δεν έδιναν πολλές ευκαιρίες σε όποιον δεν ήταν καλός γνώστης της ύλης» και «ήταν δύσκολα για να τα κατανοήσουν οι μέτρια προετοιμασμένοι υποψήφιοι».
Απαιτητικά από άποψη χρόνου τα θέματα των Μαθηματικών
«Κατανοητά μεν, αλλά απαιτητικά από άποψη διαχείρισης χρόνου», ήταν τα θέματα που κλήθηκαν να λύσουν οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σύμφωνα με τον μαθηματικό, καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αγίου Δημητρίου, Θεοφάνη Χανή.
«Τα θέματα ήταν καλά διατυπωμένα και στοχευμένα στους υποψηφίους και όχι σε καθηγητές», καθώς ήταν θέματα που κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα είχαν συναντήσει, τόνισε ο κ. Χανής.
«Το διαγώνισμα ήταν μεγάλο σε έκταση και κάλυπτε μεγάλο μέρος της ύλης. Κινήθηκε στην ίδια φιλοσοφία με τα περυσινά θέματα», δήλωσε και συμπλήρωσε: «Το δεύτερο θέμα ήταν άσκηση του σχολικού βιβλίου και άρα διαχειρίσιμο από μεγάλο όγκο μαθητών. Ωστόσο, τα θέματα Γ4 και Δ4 ήταν τα πλέον απαιτητικά, που θα κρίνουν τις υψηλές βαθμολογίες, από 17 έως 20».