Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που έδωσαν Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Από την προσεχή εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, μετά την ανακοίνωση των βαθμών των Πανελλήνιων Εξετάσεων, των ειδικών μαθημάτων και των βαθμών επίδοσης στις πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα) για τα ΤΕΦΑΑ και τις Στρατιωτικές Σχολές.
Πιθανότατα τη Δευτέρα να ανοίξει η πλατφόρμα για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, αφού, προηγουμένως οι υποψήφιοι ενημερώθηκαν για την βαθμολογία που έλαβαν σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στην ειδική εφαρμογή results.it.minedu.gov.gr, πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και το αρχικό γράμμα από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
Χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password), οι υποψήφιοι θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση michanografiko.it.minedu.gov.gr και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) για εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή/και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (πρώην δημόσια ΙΕΚ)
Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα markcalc.it.minedu.gov.gr, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν το σύνολο των μορίων και για τις Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα).
Η κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλά και για τα δημόσια ΙΕΚ (ΣΑΕΚ), θα έχουν περιθώριο 10 ήμερων για να οριστικοποιηθούν και να λήξει η προθεσμία.
Οι υποψήφιοι που είχαν δηλώσει συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024 και παραπέμπονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν μηχανογραφικό μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις, οπότε και θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής
Οι πίνακες με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που αντιστοιχούν σε κάθε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα βρίσκονται στην εφαρμογή του Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) στο μενού «Χρήσιμα Έγγραφα», προκειμένου οι υποψήφιοι οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 τόσο των ΓΕΛ όσο και των ΕΠΑΛ να ενημερωθούν.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ε.Β.Ε. προκύπτουν από τις μέσες επιδόσεις των υποψηφίων ανά Επιστημονικό Πεδίο/Τομέα σε συνδυασμό με τους συντελεστές, που όρισαν οι ίδιες οι Σχολές/Τμήματα των Πανεπιστημίων. Δηλαδή μια Σχολή/Τμήμα μπορεί να έχει επιλέξει ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής το 80% ή το 120% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές. Όπως, επίσης, μπορεί να έχει επιλέξει και για το/τα εμπλεκόμενο/-α Ειδικό/-ά Μάθημα/-τα ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής Ειδικού Μαθήματος ή Ειδικών Μαθημάτων το 70% ή το 110% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές μεταξύ αυτού του διαστήματος.
Επισημαίνεται ότι μαζί με τις Ε.Β.Ε. θα εμφανίζονται και ο συντελεστής της κάθε Ε.Β.Ε., το Ειδικό Μάθημα ή πρακτική δοκιμασία – εφόσον απαιτείται για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες Σχολές ή Τμήματα – και τέλος ο αντίστοιχος συντελεστής Ε.Β.Ε. Ειδικού Μαθήματος.
Χρήσιμες συμβουλές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού
Οι υποψήφιοι θα μπορούν να επεξεργαστούν το μηχανογραφικό τους και να δηλώσουν προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση Μηχανογραφικού) και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην τελική υποβολή του (Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου) στις ημερομηνίες που θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει πρωτίστως να επιλέξουν το γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει τώρα ή/και στο οποίο έχουν κάποιο ταλέντο, χωρίς να προβληματίζονται για το επάγγελμα που θα κάνουν αργότερα.
Επίσης, οι υποψήφιοι να μην λάβουν υπόψη μόνο την κατάταξη στις λίστες των βάσεων εισαγωγής, αλλά καλό θα είναι να κάνουν μια οργανωμένη αξιολόγησή τους.
Η επιλογή πανεπιστημιακού τμήματος στην ηλικία των 18 ετών δεν προσδιορίζει το μοναδικό επάγγελμα που θα κάνουμε στον εργασιακό βίο μας, αλλά είναι η αρχή για μια γνωσιακή διαδρομή συνεχούς μάθησης, διαδοχικών απαιτήσεων για μερική ή ριζική επανειδίκευση και πολλών ευκαιριών για διαφορετικά επαγγέλματα ή/και ειδικεύσεις, σύμφωνα με τον Γεώργιο Δουκίδη, καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΠΕ)
Ένα ακόμη σημαντικό δεδομένο είναι:
η μελέτη του προγράμματος σπουδών, του τμήματος, των καθηγητών. Οι πληροφορίες αυτές είναι διαθέσιμες στην εκάστοτε ιστοσελίδα της κάθε σχολής.
- η αξιολόγηση της περιοχής που βρίσκεται η σχολή και το κόστος ζωής εκεί
- η έρευνα σχετικών μεταπτυχιακών και προοπτικών στην αγορά εργασίας.
Παράλληλα, αξίζει να δοθεί βάση:
στη διεθνή δικτύωση και στις συνεργασίες με πανεπιστήμια του εξωτερικού και στο πρόγραμμα Erasmus για φοίτηση σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
στη λειτουργία ερευνητικών εργαστηρίων και συμμετοχή σε διεθνή ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα.
σε ακαδημαϊκές πρωτοβουλίες φοιτητών (οργάνωση επιστημονικού συνεδρίου, φοιτητικοί σύλλογοι επιστημονικής επικέντρωσης, συμμετοχή και διακρίσεις φοιτητών σε διαγωνισμούς).
Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά τις ημέρες με τις προγραμματισμένες εφημερίες κάθε Λυκείου.
Πότε ανακοινώνονται οι Βάσεις
Οι Βάσεις 2024 αναμένεται να ανακοινωθούν την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, όπως, άλλωστε, και τα ονόματα των επιτυχόντων.
Ωστόσο, η χαμηλή επίδοση των υποψηφίων σε τρία μαθήματα (Ιστορία, Φυσική, Μαθηματικά) δίνει μια πρώτη εικόνα για το πού θα κυμανθούν οι φετινές βάσεις.
Στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών οι χαμηλές βαθμολογίες στο μάθημα της Ιστορίας και στη συνέχεια στο μάθημα της Έκθεσης αναμένεται να οδηγήσουν σε πτώση των βάσεων, η οποία θα επηρεάσει κυρίως τις υψηλόβαθμες σχολές.
Στις Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες , οι επιδόσεις των μαθητών στη Φυσική, τα Μαθηματικά και στην Έκθεση δεν είναι ικανοποιητικές οπότε αναμένεται επίσης σημαντική πτώση των βάσεων.
Στο πεδίο Υγείας και Ζωής θα επηρεαστούν οι υψηλόβαθμες σχολές από τις αρνητικές επιδόσεις των μαθητών, κυρίως στο μάθημα της Φυσικής.
Τέλος, στο πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής θα έχουμε πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές λόγω των χαμηλών επιδόσεων στα Μαθηματικά, το οποίο πρέπει να αναφέρουμε πως αποτελεί συχνό φαινόμενο στο 4ο επιστημονικό πεδίο.