Τις αιτίες πίσω από τη συντριβή του ελικοπτέρου που βοηθούσε στην κατάσβεση της φωτιάς στη Σάμο, θα διερευνήσουν οι αρμόδιες αρχές. Ο αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «Πτήση και Διάστημα», Φαίδων Καραϊωσηφίδης, μίλησε για τις πιθανές αιτίες πίσω από το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε δύο μέλη του πληρώματος. «Δυστυχώς ο πόλεμος στα μέτωπα της πυρκαγιάς έχει κάποιες φορές και θύματα. Οι δύο αυτοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους την ώρα του καθήκοντος προσπαθώντας να σώσουν περιουσίες, το δασικό μας πλούτο και ανθρώπινες ζωές» δήλωσε.

Ο κ. Καραϊωσηφίδης εστίασε στη μαρτυρία του Μολδαβού μέλους του πληρώματος, ο οποίος ήταν ένας από τους δύο που διασώθηκε μετά την πτώση του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή του Μαραθοκάμπου Σάμου. Χωρίς να αποκλείεται ακόμη τίποτα, όπως είπε, το ελικόπτερο κατέπεσε στην πιο δύσκολη φάση, την υδροληψία. «Και ο πιλότος και το αυτόματο σύστημα που έχουν τα ελικόπτερα προσπαθεί να κρατήσει σε ισορροπία και αιώρηση, με τον κάδο μέσα στο νερό«, περιέγραψε, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Πού θα εστιάσουν οι αρχές

«Υπάρχει μαρτυρία ότι το ελικόπτερο δέχθηκε μια ισχυρή ριπή ανέμου όταν βρισκόταν σε δυναμική ισορροπία» είπε. Με τα αίτια ακόμα της τραγωδίας να μην έχουν διερευνηθεί ο Έλληνας αεροναυπηγός αναφέρθηκε σε ένα παρόμοιο περιστατικό, στο εξωτερικό, όπου ο κάδος μεταφοράς νερού λειτούργησε ως άγκυρα. «Σε μια ριπή ανέμου, το οποίο είναι το πιο επικίνδυνο για ένα ελικόπτερο, το έστειλε στην επιφάνεια του νερού», πρόσθεσε ο κ. Καραϊωσηφίδης.

«Δεν υπάρχουν χρόνοι για να αντιδράσει ο πιλότος. Μπορεί να λύσει τον κάδο ή να σηκώσει το ελικόπτερο από την επιφάνεια της θάλασσας», επισήμανε. Μιλώντας για τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος αποκάλυψε ότι αυτό θα το αναλάβει η ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών Περιστατικών, η οποία θα διερευνήσει και το εάν η συντριβή οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, το οποίο όπως τόνισε «δεν έχει βγει από τον χάρτη των ερευνών».

«Το πιο σημαντικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η σωστή επιλογή του χώρου για υδροληψία. Ο συγκεκριμένος χρόνος είχε ήδη ισχυρών ανέμων. Αν η ριπή ανέμου ανέβασε τον άνεμο στα οκτώ μποφόρ, υπό κακή διεύθυνση, ήταν πιθανότατα η αιτία του τραγικού περιστατικού».