Ο Πλάτωνας ήταν αυτός που έλεγε ότι για να φθάσει κανείς στα ύπατα αξιώματα, για να καταλάβει κάποτε άλλη εξουσία και να τη συγκρατήσει, θα πρέπει να ξέρει να κερδίζει την εύνοια του κυρίαρχου λαού.

Οι άνθρωποι αποδίδουν ανάλογα με τον τρόπο που τους χειρίζεσαι με την μέθοδο που τους κατευθύνεις, με την προσπάθεια που καταβάλλεις να διατηρείς το ηθικό τους σε υψηλά επίπεδα.

Του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Οι άνθρωποι διψούν για φιλοφρόνηση, για αναγνώριση της συμβολής και της προσφοράς τους στο καθημερινό έργο.

Για να μπορείς να διαβάζεις τους ανθρώπους και να δημιουργείς μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στο περιβάλλον σου, θα πρέπει να χρησιμοποιείς τις κάτωθι αρχές:

ΑΡΧΗ ΠΡΩΤΗ

Να ακούς υποδειγματικά


Όταν θες να μιλήσεις… άκου πρώτα.

Όταν ακούς υποδειγματικά, και δεν διακόπτεις, σου δίνεται η ευκαιρία να κάνεις τους άλλους να μιλούν ελεύθερα και να λένε περισσότερα.

Ένα παλαιό αγγλικό σκεπτικό μας διδάσκει ότι: «όταν θες να μιλήσεις.. άκου πρώτα».

Ο δε ιδρυτής του προσκοπισμού Badden Powell, είπε: «Ο Θεός μας έδωσε δύο αυτιά και ένα στόμα… για να ακούμε δύο φορές και να μιλάμε μία».

ΑΡΧΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

Να μιλάς λιγότερο

Όταν μιλάς λιγότερο οι πιθανότητες να κάνεις λάθος είναι περιορισμένες.

οι απαντήσεις να είναι μικρές και οι φράσεις απλές και με ουσία.

Να χρησιμοποιείς λέξεις συνθήματα που να μπορούν να συγκρατήσουν οι άλλοι.

Να επικοινωνείς από μήκος και συχνότητα που μπορεί να συλλάβει ο άλλος, και μη λησμονείς ότι όταν η γλώσσα τρέχει με μεγάλη ταχύτητα το μυαλό εργάζεται με μικρή ταχύτητα.

ΑΡΧΗ ΤΡΙΤΗ

Να παρακολουθείς διερευνητικά

Όχι μόνο να ακούς τι λέει ο συνομιλητής σου, αλλά να ερευνάς και πως το λέει.

Με το να παρακολουθείς και να παρατηρείς διερευνητικά, ανακαλύπτεις ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του χαρακτήρα του άλλου και σου δίνεται η ευκαιρία να αντιδράς ανάλογα.

ΑΡΧΗ ΤΕΤΑΡΤΗ:

Να κάνεις ερωτήσεις

Το δύσκολο δεν είναι να απαντάς αλλά να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις.

Κάνοντας σωστές ερωτήσεις παίρνεις και σωστές απαντήσεις, συλλέγεις πολύτιμες πληροφορίες και μαθαίνεις κρυφά μυστικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Οι Αμερικανοί λένε: «Μην κάνεις ανόητες ερωτήσεις γιατί θα πάρεις και ανόητες απαντήσεις».

Μικρές αλλαγές στις φράσεις μπορούν να επιφέρουν μεγάλες αλλαγές στο αποτέλεσμα.

ΑΡΧΗ ΠΕΜΠΤΗ:

Να είσαι διακριτικός

Η διακριτικότης είναι ο καλύτερος τρόπος να κερδίζεις την εύνοια των ανθρώπων.

Μην εκφράζεις την γνώμη που έχεις σχηματίσει για τους άλλους, γιατί κινδυνεύεις να χάσεις το παιχνίδι και την εκτίμηση των συνανθρώπων σου.

Η αξιολόγηση των υφιστάμενων σου θα πρέπει να γίνεται πάντοτε παρουσία τους.

Ποτέ μην αυτοδιαφημίζεσαι.

Δίνε την ευκαιρία στους άλλους να μαθαίνουν τα επιτεύγματά σου από τρίτους.

ΑΡΧΗ ΕΚΤΗ:

Να σκέπτεσαι καλά πριν απαντήσεις

Εάν πρέπει να δώσεις μια απάντηση, σταμάτησε πρώτα, σκέψου, συγκέντρωσε όλες τις πληροφορίες για το συγκεκριμένο θέμα και μετά δώσε την κατάλληλη απάντηση.

ΑΡΧΗ ΕΒΔΟΜΗ:

Να διαπραγματεύεσαι σωστά

Να τηρείς πάντα τους κανόνες της σωστής διαπραγμάτευσης.

Δεν μπορείς να παίρνεις χωρίς να δίνεις και δεν μπορείς να κάνεις παραχωρήσεις χωρίς να ζητάς αντίκρισμα.

ΑΡΧΗ ΟΓΔΟΗ:

Να κάνεις υποδείξεις και όχι παρατηρήσεις

Οι παρατηρήσεις σου στους άλλους να γίνονται πάντοτε υπό τύπον υποδείξεων.

προετοίμαζε τους ανθρώπους κατάλληλα να δεχθούν τα μηνύματα σου.

Τόνιζε πρώτα τις σωστές ενέργειες τους, και μετά κάντε τις υποδείξεις σου στα σημεία που χρειάζονται βοήθεια.

ΑΡΧΗ ΕΝΑΤΗ:

Να χαμογελάς

Μετά τον κοινό νου, το κυριότερο προσόν στον άνθρωπο είναι το χιούμορ.

Το χαμόγελο φέρνει πιο κοντά τους ανθρώπους.

Είναι η μουσική της ζωής.