Τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, την Τετάρτη το μεσημέρι, στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ψαθούρα βορειοανατολικά της Αλοννήσου, ερευνούν οι αρμόδιες Αρχές.
Ο πιλότος πρόλαβε να χρησιμοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης και να εγκαταλείψει το αεροσκάφος, πριν αυτό καταπέσει στη θάλασσα. Σήμερα βλέπει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο-ντοκουμέντο μέσα από σκάφος, το οποίο έσπευσε στο σημείο όπου κατέπεσε το μαχητικό, προκειμένου να συμμετάσχει στην επιχείρηση διάσωσης του πιλότου.
Ο καπετάνιος του παραπλέοντος πλοιαρίου «Εμμάνουελ Μπρόνερ» και η οργάνωση Sea Shepherd, δημοσίευσαν ένα βίντεο μέσα από το σκάφος, την ώρα που έσπευδε να βοηθήσει στην περισυλλογή του πιλότου. «Πηγαίνουμε βόρεια από την Ψαθούρα με πολύ άσχημο καιρό για να βοηθήσουμε στη διάσωση», ακούγεται να λέει ο καπετάνιος και προσθέτει: «οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες, παλεύουμε με τα κύματα. Πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά».
«Μόλις μας ενημέρωσε το λιμενικό για την πτώση του αεροσκάφους F16 στην Ψαθούρα σπεύσαμε στο σημείο. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε η βοήθειά μας καθώς όλα πήγαν καλά για τον νεαρό πιλότο. Το σκάφος μας, ο καπετάνιος και οι εθελοντές μας είναι πάντα έτοιμα για κάθε περίσταση όπου θα ζητηθεί η συμβολή μας από τις τοπικές αρχές», αναφέρεται στη λεζάντα της ανάρτησης.
«Οι ρουκέτες στο κάθισμα τον εκτόξευσαν προς τα πάνω με περίπου 20G»
Το πώς λειτούργησε το σύστημα εκτίναξης που χρησιμοποίησε ο πιλότος του F-16, εξήγησε ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α, Ιωάννης Βαμβακός, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Αφού έδωσε συγχαρητήρια στον 29χρονο πιλότο του μαχητικού αεροσκάφους, ο Ιωάννης Βαμβακός εξήγησε ότι επρόκειτο για ελεγχόμενη εγκατάλειψη, δηλαδή ο ιπτάμενος ενεργοποίησε την χειρολαβή στο κάθισμά του. Κατευθείαν εντός 1,2 δευτερολέπτων βρέθηκε να φεύγει πρώτα η καλύπτρα, εν συνεχεία έφυγε το κάθισμα και βρέθηκε να κρέμεται, όπως είπε.
Ακόμα, τόνισε στη συνέχεια ότι οι ρουκέτες που είναι στο κάθισμα εκτοξεύουν τον ιπτάμενο προς τα πάνω με περίπου 20 G. «Οι αναχαιτίσεις που γίνονται από τα F-16 και τα Μιράζ που έχουμε είναι μέχρι 9 G, όπου εκεί ο ιπτάμενος πραγματικά υποφέρει. Τα 20 όμως είναι στιγμιαία και ο εγκέφαλος έχει ήδη αποθέματα οξυγόνου» διευκρίνισε.
«Βρίσκεσαι στον αέρα, με τη βάρκα να κρέμεται κάτω από τα πόδια σου με τον ιμάντα, εσύ να κατεβαίνεις με το αλεξίπτωτο, το οποίο μπορείς να το κατευθύνεις κόντρα στον άνεμο και μετά, όταν πέσει μέσα στη θάλασσα, εφαρμόζεις τις διαδικασίες που μαθαίνουμε στο κέντρο επιβίωσης στην Καλαμάτα. Μπαίνεις μέσα στη βάρκα, ενεργοποιείς τον ασύρματο που έχεις, μιλάς με τα σωστικά συνεργεία και εκτελείς διαδικασίες μέχρι να έρθει το ελικόπτερο από πάνω», περιέγραψε αναλυτικά ο Αντιπτέραρχος και ιπτάμενος ε.α.
Οι top 10 περιοχές για να μείνει κανείς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και υπόλοιπη Ελλάδα - Τα κριτήρια επιλογής
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθησαν με πάνω από ένα κιλό κοκαΐνης στο αυτοκίνητό τους
Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις