Η ΑΔΕΔΥ καλεί σήμερα, Τρίτη 21 Μαΐου, τους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα σε απεργία, με τη συγκέντρωση να έχει προγραμματισθεί για τις 11:00, έξω από το Υπουργείο Οικονομικών.
Ποιοι συμμετέχουν
Στην εικοσιτετράωρη απεργία συμμετέχουν όλοι οι δημοτικοί υπάλληλοι, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕ – ΟΤΑ, συνδικαλιστική οργάνωση στην οποία μετέχει μεταξύ άλλων ειδικοτήτων και το κατά τόπους προσωπικό των Βρεφονηπιακών και Παιδικών Σταθμών.
Η ΠΟΕ – ΟΤΑ, μέσω ανακοίνωσης, χαρακτηρίζει ως «ακραία νεοφιλελεύθερη» την πολιτική της κυβέρνησης, διεκδικεί επάνοδο των ΣΣΕ, του 13ου και του 14ου μισθού, αλλά και μισθολογική αύξηση ύψους 10%.
Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Λεωφορεία και Τραμ) κινούνται κανονικά, αφού οι εργαζόμενοι σε αυτά δεν θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις.
Και οι υγειονομικοί στην απεργία
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία, οι υγειονομικοί συμμετέχουν στην απεργία και τη συγκέντρωση στο Υπουργείο Οικονομικών.
Οι υγειονομικοί λένε «όχι» στην ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ και απαιτούν αξιοπρέπεια και ασφάλεια για τους εργαζομένους, αύξηση μισθών, χορήγηση δώρων, ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά, μονιμοποίηση συμβασιούχων, εκδίωξη εργολάβων από τα νοσοκομεία, προσλήψεις μονίμου προσωπικού, επαρκή χρηματοδότηση του ΕΣΥ, χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας χωρίς αποκλεισμούς και διαχωρισμούς και κίνητρα για να ανακοπεί το κύμα μαζικών αποχωρήσεων υγειονομικών.
ΟΛΜΕ: Τρίωρες στάσεις εργασίας
Η ΟΛΜΕ εκφράζει αντίθεση με πανελλαδική τρίωρη στάση εργασίας, η οποία θα συμπίπτει χρονικά με τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων της ελληνικής Pisa στις 22 Μαΐου, καλώντας τα μέλη να μην λάβουν μέρος στις διαδικασίες διεξαγωγής των εξετάσεων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των εκπαιδευτικών, οι συγκεκριμένες εξετάσεις καλλιεργούν έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών, ενισχύουν την αποστήθιση, είναι ενάντιες στις παιδαγωγικές αρχές.
Επίσης, υποστηρίζεται ότι «εντείνονται οι κοινωνικές ανισότητες, μέσω της διοχέτευσης των πιο αδύναμων μαθητών σε σχολεία “υποβαθμισμένα”, με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας».