Το εντυπωσιακό και υπερσύγχρονο σκάφος του Λιμενικού Σώματος “900 Μαρίνος Ζαμπάτης” “έδεσε” σήμερα το πρωί στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.

Το σκάφος είναι επισκέψιμο σήμερα από το κοινό με ελεύθερη είσοδο. Το πλήρωμα θα ξεναγεί το κοινό στους χώρους του σκάφους.

Πρόκειται για ένα περιπολικό πλοίο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και παραδόθηκε στη χώρα μας το 2021. Έχει ως στόχο την έρευνα, τη διάσωση μεταναστών και την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων. Το μέγιστο πλήρωμα του σκάφους είναι 19 άνδρες του Λιμενικού Σώματος, πλήρως εκπαιδευμένοι στην Ιταλία. Διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβους, αριθμό ιδιαίτερα μεγάλο για το μέγεθός του και έχει σύγχρονα οπλικά συστήματα από το Ισραήλ.

Το Λ.Σ. 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» διαθέτει μία γέφυρα (σ.σ. ο εσωτερικός χώρος του σκάφος, που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο) από όπου επιχειρεί εξ’ ολοκλήρου ολόκληρο το πλήρωμα 19 ατόμων. Στη γέφυρα βρίσκεται και ο μηχανικός, ο οποίος παρακολουθεί με κάμερες όλο το μηχανοστάσιο του σκάφους και μπορεί παράλληλα να το χειρίζεται από τη θέση του.

Το εντυπωσιακό και υπερσύγχρονο σκάφος του Λιμενικού Σώματος “900 Μαρίνος Ζαμπάτης” “έδεσε” σήμερα το πρωί στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο ύψος του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο πλαίσιο της 86ης ΔΕΘ.

Το σκάφος είναι επισκέψιμο σήμερα από το κοινό με ελεύθερη είσοδο. Το πλήρωμα θα ξεναγεί το κοινό στους χώρους του σκάφους.

Πρόκειται για ένα περιπολικό πλοίο του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και παραδόθηκε στη χώρα μας το 2021. Έχει ως στόχο την έρευνα, τη διάσωση μεταναστών και την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων. Το μέγιστο πλήρωμα του σκάφους είναι 19 άνδρες του Λιμενικού Σώματος, πλήρως εκπαιδευμένοι στην Ιταλία. Διαθέτει μέγιστη ταχύτητα 38 κόμβους, αριθμό ιδιαίτερα μεγάλο για το μέγεθός του και έχει σύγχρονα οπλικά συστήματα από το Ισραήλ.

Το Λ.Σ. 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» διαθέτει μία γέφυρα (σ.σ. ο εσωτερικός χώρος του σκάφος, που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο) από όπου επιχειρεί εξ’ ολοκλήρου ολόκληρο το πλήρωμα 19 ατόμων. Στη γέφυρα βρίσκεται και ο μηχανικός, ο οποίος παρακολουθεί με κάμερες όλο το μηχανοστάσιο του σκάφους και μπορεί παράλληλα να το χειρίζεται από τη θέση του.

Στη γέφυρα, επίσης, υπάρχουν κάμερες με ηλεκτρονικούς χάρτες, στους οποίους εντοπίζονται όλα τα πλοία που βρίσκονται στην περιοχή. Το πλήρωμα μπορεί εύκολα να δει μέσω των χαρτών το όνομα ενός πλοίου, το φορτίο που έχει, από πού έρχεται, πού κατευθύνεται και την εθνικότητά του.

Το πιο εντυπωσιακό στη γέφυρα του σκάφους ΛΣ 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» είναι αναμφίβολα οι κάμερες. Αυτή που ξεχωρίζει είναι η υπέρυθρη, η οποία μπορεί να “δει” ολοκάθαρα άνθρωπο έως και 30 χιλιόμετρα, όπως θα δείτε και στη ξενάγηση από μέλος του πληρώματος. Ακόμα, διαθέτει μία micro κάμερα με στόχο έως 5-6 χιλιόμετρα, μία μεγάλη κάμερα, που την ημέρα βλέπει άνθρωπο στα 19 χιλιόμετρα και τη νύχτα έως 12 χιλιόμετρα. Κατόπιν εντολής, οι κάμερες μπορούν να παρακολουθήσουν σκάφος-στόχο και να εστιάσουν πλήρως σε αυτόν, χωρίς να το χειρίζεται χειροκίνητα μέλος του πληρώματος.

Στη γέφυρα υπάρχει και το γνωστό radar, το οποίο δείχνει στο πλήρωμα την ακριβή θέση όλων των πλοίων της περιοχής.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η γέφυρα είναι αλεξίσφαιρη, και σε περίπτωση επίθεσης μπορεί να “αντέξει” μέχρι και βλήματα ελεύθερου σκοπευτή.