Η αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση των τελών κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν για το 2017 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, έχει αρχίσει.
Στο υπουργείο Οικονομικών σβήνουν και γράφουν, στην προσπάθειά τους να οριστικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα υπολογιστούν τα τέλη κυκλοφορίας της ερχόμενης χρονιάς, τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν γύρω στις 15 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, περισσότερο θα επιβαρυνθούν όσοι αγόρασαν καινούργιο ΙΧ την τελευταία πενταετία, ενώ προβλέπονται μια μειώσεις στο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας για ΙΧ που κυκλοφορούν περισσότερα από 10 χρόνια.
Ειδικότερα, στο υπουργείο Οικονομικών σκέφτονται να επιβάλουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας στα ΙΧ που κυκλοφόρησαν από το 2007 ως το 2010, καθώς θα υπολογιστούν με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν.
Παράλληλα θα επαναπροσαρμοστούν τα τέλη που επιβάλλονται πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ αλλαγές προβλέπονται και για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα ΙΧ.
Σύμφωνα με εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων επανακαθορίζεται η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» για τις ανάγκες υπολογισμού τελών κυκλοφορίας του έτους 2017 και των επόμενων, στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης και επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.
Η νέα διάταξη προβλέπει ότι ως έτος πρώτης ταξινόμησης, άρα και ως βάση υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, δεν λαμβάνεται το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα αλλά το έτος ταξινόμησης στη χώρα της Ευρώπης.
Συνεπώς, κατά τον υπολογισμό των τελών θα λαμβάνεται υπόψιν η πραγματική παλαιότητα του οχήματος, άρα το ποσό που θα καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες θα είναι μικρότερο.
Για παράδειγμα, εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.800 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004, αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ . Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 280 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά γενικότερα τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων του 2017 από το υπουργείο Οικονομικών έχει διευκρινισθεί ότι δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές, παρά ορισμένες παρεμβάσεις για την ελάφρυνση φορολογούμενων με παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, προκειμένου να περιορισθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες.
Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ
1. α) Για τα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ έως την 31.10.2010, καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες Ιδιωτικής Χρήσης ανεξαρτήτως ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους, ως εξής