Αντίστροφα φαίνεται ότι μετράει ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου συστήματος που θα αλλάξει τον τρόπο εκτέλεσης πληρωμών στα ΜΜΜ.
Στα έργα που θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2024 συμπεριλαμβάνεται το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο που πληρώνουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως ανέφερε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση του σχεδίου του Προϋπολογισμού του 2024.
Πρόκειται για το σύστημα που θα επιτρέπει στο επιβατικό κοινό να «τσεκάρει» στα επικυρωτικά μηχανήματα την κάρτα του ή το κινητό του τηλέφωνο, απαλλάσσοντάς το από την ανάγκη να προμηθεύεται τα χάρτινα εισιτήρια και την επαναφορτιζόμενη πλαστική κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD.
Ειδικότερα, το σύστημα θα υποστηρίζει την εκτέλεση πράξεων πληρωμών του αντιτίμου του κομίστρου με χρήση πορτοφολιών από συσκευές κινητής τηλεφωνίας με λειτουργία NFC και κατάλληλη εφαρμογή (π.χ. Google Pay, Samsung Pay, κλπ) που επιτρέπει την ασφαλή πρόσβαση σε επιλεγμένους λογαριασμούς του πελάτη για την εκτέλεση ψηφιακών συναλλαγών, στον εξοπλισμό πώλησης, στα επικυρωτικά μηχανήματα (σε λεωφορεία, τραμ και σταθμούς Μετρό) και σε καρταναγνώστες πυλών διέλευσης επιβατών (στους σταθμούς του Μετρό).
Επίσης το σύστημα θα υποστηρίζει την εκτέλεση πράξεων πληρωμών του αντιτίμου του κομίστρου με χρήση τραπεζικής κάρτας που διαθέτει EMV τεχνολογία για ανέπαφες συναλλαγές στον εξοπλισμό πώλησης, σε επικυρωτικά και καρταναγνώστες πυλών ελεγχόμενης διέλευσης.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γιώργου Σπηλιόπουλου, στόχος είναι το σύστημα συναλλαγών είναι να εφαρμοστεί παντού μέχρι το τέλος του 2024, ενώ θα ξεκινήσει από τα λεωφορεία του αεροδρομίου.
Παράλληλα, θα μειώσει το φαινόμενο της εισιτηροδιαφυγής που δημιουργεί σημαντική «χασούρα» στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αύξηση των εσόδων σημαίνει καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το σύστημα θα μπορεί να επιλέγει το οικονομικότερο πακέτο υπηρεσιών για τον επιβάτη. «Αν για παράδειγμα κάποιος επιβάτης χρησιμοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες για περισσότερες από 25 διαδρομές εντός ενός μήνα, το σύστημα δε θα χρεώσει ποσό μεγαλύτερο από αυτό της μηνιαίας κάρτας. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε οικονομικά πακέτα χωρίς να είναι απαραίτητο να τα προπληρώσουμε», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.
Τα χάρτινα εισιτήρια δεν θα καταργηθούν, μιας και θα αποτελέσουν μια εναλλακτική, ώστε να εξυπηρετούνται και τα άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες, όπως μια μεγάλη μερίδα ηλικιωμένων.